Rallye Bohemia: Úmysl nebo náhoda?

Automobilovou soutěž Rallye Bohemia vyhráli sice Kresta s Tománkem, ale morálními vítězi jsou Thiry a Prevot, které z boje o prvenství vyřadily hřebíky rozházené na trati.

Pouze devět rychlostních zkoušek trval souboj dvou továrních jezdců Bruna Thiryho a Romana Kresty. První zkouška byla z důvodu ohromného množství diváků zrušena, a tak se začalo bojovat až od druhé, kterou vyhrál Thiry. Hned v další byl rychlejší Kresta a ujal se vedení s náskokem 1.5 sekundy. To však nevyvedlo Thiryho z míry a odpověděl šesti vyhranými zkouškami, jednou dosáhl stejného času s Krestou. V desáté „zatáhl“ Kresta a snížil ztrátu na vedoucího Thiryho na 7.3 sekundy. Tito dva jezdci také mezi sebe nikoho nepustili a zdálo se, že jedou svůj vlastní závod.


Na třetím místě jedoucí Hrdinka (Subaru) ztrácel více než minutu, čtvrtý Pech (Toyota) byl pomalejší o 1.40.9 min a pátý Triner (Škoda) o 1.48.3 min.


A pak to přišlo. Nejdříve u Krestovy Octávie „odešel“ startér, do časové kontroly dotlačil vůz o šest minut později a obdržel 60 sekund penalizace. Mechanici v servisní zoně startér vyměnili a Kresta pokračoval dál. V tu chvíli bylo jasné, že souboj o první místo končí, neboť dohnat více než minutovou ztrátu na jezdce světových kvalit jako je Thiry bylo prakticky nemožné. Ovšem v jedenácté zkoušce „zaúřadovala“ náhoda anebo, a to se zdá pravděpodobnější, neznámý vandal, který rozsypal po silnici hřebíky. Právě o ně v rychlosti 120 km/h prorazil Thiry obě pravé pneumatiky a do cíle dorazil se ztrátou 70 sekund.


„Pokud někdo hřebíky na trať hodil úmyslně, pak nevím kde zůstal sport a smysl pro fair-play. Něco takového jsem ještě ve své kariéře nezažil“, komentoval příhodu rozladěný Bruno Thiry, který chtěl ze soutěže odstoupit. Teprve po přesvědčení Pavla Janeby pokračoval dál. Protože však příští servis byl až v Mladé Boleslavi, tak Thiry mohl vyměnit pouze jedno kolo a po ráfku musel se značnou časovou ztrátou absolvovat nejen ještě jednu zkoušku, ale i cestu z Turnova do města automobilů.


Zatímco Kresta si v obou posledních zkouškách první etapy připsal dva nejlepší časy, Thiry klesl na pátou příčku se ztrátou 1.15 min. Do hry se mezitím vrátil Hrdinka (-16.3 s), bez šancí nebyli ani Pech (-54.8) a Triner (-58.9). První desítku uzavírali za Thirym Gargulák, Sibera, Trojan, Křeček jun. a Arazim. Naopak soutěž z pozice diváků už mohli sledovat mj. bratři Vojtěchové, kteří havarovali stejně jako zpočátku rychle jedoucí Chvojka. V třetí zkoušce se zastavil Peugeot Jindřicha Štolfy a v osmé zkoušce urazil kolo také Dolák s Fordem Focus.


Před startem druhé etapy přidělalo jezdcům starosti počasí, neboť po noční bouřce byly dvě zkoušky spíš suché a jedna hodně mokrá. Triner a Hrdinka obuli mokré, ostatní vyrazili na slickách. První zkoušku, obávaný Vinec, vyhrál Pech, další Triner před Křečkem, když Kresta přijel do cíle na prázdné gumě až jako 13. a Pech ještě devět míst za ním. Thiry se tady zastavil o plot a s třemi prázdnými pneumatikami skončila soutěž pro Hrdinku. Na druhou příčku za Krestu se tak propracoval Triner před Thiryho a Pecha. Patnáctou zkoušku vyhrál opět Pech, stejně jako šestnáctou, která však bylo pro něho poslední. Po průjezdu cílem urazil u své Toyoty kolo a šance na stupně vítězů se rozplynula.


V předpolední zkoušce, v níž si na své konto připsal nejlepší řas Kresta, skončil ještě souboj o vítězství ve skupině N, když své Mitsubishi odstavil Jandík a tím měl Arazim po starostech. Thiryho vítězství v závěrečném úseku již nic nezměnilo na prvenství Kresty před Trinerem. S technickými problémy uhájil čtvrtou příčku Gargulák o 15 sekund před Siberou. Šestý Trojan byl rád, že vůbec dojel do cíle, neboť už delší dobu jej sužují zdravotní problémy. Životní výsledek si připsali Martin Křeček a Antonín Bergere s vozy Ford Escort Cosworth.

Výsledky:

1. Kresta – Tománek Škoda Octavia WRC 2.08.16.4
2. Triner – Hůlka Škoda Octavia WRC -1.02.0
3. Thiry – Prevot Škoda Octavia WRC -1.13.3
4. Gargulák – Malčík Mitsubishi Lancer -3.02.0
5. Sibera – Jirátko Škoda Octavia WRC -3.17.7
6. Trojan – Vodička Toyota Celica GT -5.13.2
7. Křeček – Hanzlík Ford Escort Cosworth -5.38.2
8. Arazim – Gál Mitsubishi Lancer (1.N) -6.59.9
9. Berger- Váňa Ford Escort Cosworth -8.21.1
10.Trajbold – Zelinka Ford Escort Maxi Kit (1.F2) -8.48.3

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...