Rallye Argentina: Suverénní McRae

Argentinská šotolina přinesla úspěch Colinu McRaeovi a Fordu na jedné straně, naopak smůlu týmu Škoda.

Od startu až do cíle pátého podniku světového šampionátu Rallye Argentina vedl Skot Colin McRae, který tak s Fordem Focus WRC vyhrál první soutěž od Rallye Akropolis v roce 2000. Zatímco se v cíli radoval společně s druhým Burnsem a třetím Sainzem, tak škodováčtí mechanici nakládali vraky dvou octávií. Ještě po první etapě to vypadalo pro Škodu Motorsport velice slibně, Thiry uzavřel den na desáté příčce, Schwarz byl dvanáctý. „V první zkoušce jsem zavadil nejdříve o skálu, poté jsme prožili horké chvilky v závěru etapy, kdy jsme po projetí brodem vyletěli z tratě“, komentoval svůj výkon Thiry, který si navíc stěžoval na slabší výkon vozu v nezvykle vysoké nadmořské výšce. Schwarze, který jel v Argentině poprvé, postihl v sedmé zkoušce dvojnásobný defekt pneumatiky, takže následující úsek musel absolvovat po prázdné. Také druhý den si škodovky držely s přehledem své pozice zhruba do poloviny etapy, resp. do přeskupení. Ve chvíli, kdy se Thiry chystal vyjet z vymezeného prostoru pro přeskupení, převrátila se na jeho vůz i Schwarzův cisterna dopravující vodu k nedalekému požáru. Zároveň srazila člena představenstva Dr. Pohlmanna, který utrpěl frakturu pánve, zlomeninu žeber, ramenní kosti a pohmožděniny vnitřních orgánů. Zranění si však nevyžádala žádnou operaci a jeho stav byl stabilizován.


Rallye Argentina: Suverénní McRae

O štěstí může mluvit i Thiry, který několik vteřin před nehodou nastoupil do vozu. „Zaregistroval jsem, že se proti nám řítí něco velkého. Naštěstí jsem nebyl připoután a tak jsem instinktivně skácel hlavu na Stéphanova kolena. Náraz byl tak silný, že při něm pneumatiky sklouzly z ráfků. Byla to neuvěřitelná zkušenost, na kterou nikdy nezapomenu. Štěstí bylo, že auto narazilo do pravých zadních dveří, zatímco uvolněná šestitunová cisterna dopadla na přední kapotu.

Vlastní soutěž se hned od první zkoušky vyvíjela velice slibně pro Colina McRae, který se hned ujal vedení a po celou dobu soutěže prakticky nepřipustil, aby se před něho někdo dostal. Po třech zkouškách už měl půl minutový náskok před Burnsem a Sainzem, jenž si stěžoval na bolesti v zádech. Dokonce byl tím ohrožen i jeho start.


Méně štěstí měl Delecour s třetím Fordem. Po kolostřešní kombinaci ztratil dvě minuty. Mezitím McRae zvyšoval svůj náskok na 46 s před Burnsem, třetí se držel Sainz, čtvrtý Mäkinen po první etapě ztrácel víc než minutu. Do cíle první etapy nedorazil Rovenpera (Peugeot 206 WRC), který na předposlední zkoušce poškodil závěs kola. Naopak Loix, který se převrátil, mohl pokračovat na osmé příčce dál, stejně jako oba Hyundaie, jenž po vyjetí z tratě začaly hořet.


Druhá etapa začala špatně pro Mäkinena, u jehož Mitsubishi se poškodil spojovací hřídel, musel jet dokonce s předním pohonem a ztratil hodně času. Turbodmychadlo zlobilo také Auriola, na což si v první etapě stěžoval i Grönholm. McRae sice vyhrál první zkoušku, ale v dalších čtyřech si připsal nejlepší čas Burns, jenž se pokusil eliminovat ztrátu. To se mu podařilo jen na rozdíl 37 sekund. Na dalších místech jeli Sainz, Solberg, Mäkinen a Grönholm. Ačkoliv se Burns v závěrečné etapě snažil ze všech sil, McRaee už nepředstihl. Naopak Mäkinen se dostal před čtvrtého Solberga, když bez bodu odjíždí z Argentiny Peugeot. Grönholm se na 18. zkoušce z 21 převrátil, ale pokračoval dál než definitivně vypadl pro poruchu spojky. Auriol zase ztratil na předposlední zkoušce přes osm minut, než vyprostil vůz z příkopu, ale nakonec odstoupil pro poškozený závěs předního kola.

Výsledky:

1. McRae – Grist Ford Focus WRC 4.18.25,3
2. Burn – Reid Subaru Impreza WRC + 0.27,8
3. Sainz – Moya Ford Focus WRC + 1.46,4
4. Mäkinen – Mannisenmäki Mitsubishi Lancer + 3.12,6
5. Solberg – Mills Subaru Impreza WRC + 3.47,0
6. Loix – Smeets Mitsubishi Lancer + 5.40,1
7. Delecour – Grataloup Ford Focus WRC + 6.10,9
8. Arai – Freeman Subaru Impreza WRC + 10.55,7
9. A. McRae – Sanior Hyundai Accent WRC + 13.58,9
10. Pozzo – Stillo Mitsubishi Lancer (1.N) + 20.15,1


Průběžné pořadí:

1. Mäkinen Tommi 27
2. Sainz Carlos 22
3. Rovanperä Harri 10
4. Auriol Didier 10
5. McRae Colin 10

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...