Soutěž, kterou už po desáté hostily západočeské Blovice, neměla ve své historii snad jednoznačnějšího kandidáta na vítězství, než letos. Stanislav Chovanec se svým novým spolujezdcem ing. Petrem Šafárem ani nemohli skrývat své ambice, protože jejich nejvážnější soupeři v Mistrovství České republiky, Milan Dolák, Ladislav Křeček a mladoboleslavský tovární tým, do Blovic nepřijeli. Sázkové kanceláře by tedy na třetím podniku dvanáctidílného seriálu neprodělaly. Všichni tedy očekávali, že v průběžných výsledcích bude neustále na prvním místě figurovat matadorská posádka. Ovšem překvapení se dostavilo hned v samém úvodu, když v první rychlostní zkoušce naměřili nejrychlejší čas ing. Ludvíku Otto s Milošem Běhounkem jedoucím stejně jako největší favorité s Fordem Escortem, ovšem s pohonem pouze jedné nápravy.
Vysvětlení podal v servisní zóně sám jezdec Matadoru, který přiznal svou chybu, po níž následovaly „hodiny“, které ho stály desetivteřinovou ztrátu. Dalších závažných chyb se však už během soutěže nedopustil, jeho postarší vůz přes drobné problémy také nepřipravil mechanikům horké chvíle a tak se podle očekávání usadil po třetí rychlostní zkoušce na čele startovního pole, které do konce soutěže neopustil. O to větší boj se odehrával o místa na druhém a třetím stupni. Ing. Ludvik Otto s Milošem Běhounkem jeli snad svůj životní závod a navrátivší se Ladislav Výška s ing. Jiřím Pechem jim se svým Nissanem Sunny GTI skvěle sekundovali. V záloze však čekal na jejich případnou chybu či technické problémy, stále se lepšící Jan Trajbold mladší, kterého tentokrát navigovala jeho manželka. Jel v pohodě, v kontaktu s nejlepší trojicí a dočkal se. O třináctce se všeobecně říká, že nosí smůlu. Od soboty 2. května tomu určitě věří právě ing. Ludvík Otto, který po výjezdu mimo trať se na ni už nevrátil.
Do konce soutěže zbývaly dvě rychlostní zkoušky a boj za v té době už v pohodě jedoucím Chovancem, vrcholil. Na tom, že Jan Trajbold nakonec kropil svého Forda Escorta, manželku i diváky sektem z nedalekého Starého Plzence, jako výraz své radosti za druhé místo, se podepsal zlobící motor Výškova vozu. Mladí Trajboldovi nechali za sebou své největší soupeře o neuvěřitelných pět desetin vteřiny. V Blovicích však bylo při slavnostním vyhlašování vítězů jaksi přetrajboldováno. Rally Oslava je tradičně i součástí mistrovství historiků a jede-li v něm žluté Porsche 911, jehož posádku už snad ani nemusíme představovat, nemají ostatní šanci. Bohužel, na delší dobu budou asi ve startovních listinách dalších podniků chybět Milan Chvojka s Vladimírem Dolínkem. Ne proto, že by se jim nechtělo závodit, ale srážka s masivním sloupem vysokého napětí zanechala na jejich zdraví a vozu patřičné stopy.
Z Blovic je to coby kamenem dohodil do nedalekých Chocenic. A tam, v předvečer startu desáté jubilejní „oslavy‘ pookřálo srdce mnohých motoristických nadšenců, když si připomněli úspěchy našich vozů a jezdců z doby tak minimálně před dvaceti lety. Příležitost jim k tomu poskytla prezentace pečlivě, do posledního detailu renovovaných továrních škodovek 120 S rally a kupé 130 RS Monte Carlo, kterého spatřilo světa pouze 38 kusů. Organizátoři k tomu pozvali i ty, kteří tehdy seděli za jejich volanty a proháněli své soupeře s vozy, jejichž motory měly nad nimi mnohonásobnou přesilu. Úspěchy na světových soutěžích jsou toho potvrzením. Milan Žid, Oldřich Horsák a nejmladší z nich, také ovšem už padesátník, Václav Blahna vzpomínali a v jejich hlase se snoubilo nadšení s nostalgií, jak ani při podobných setkáních nemůže být jinak.. Každopádně však těmto pěkným chvílím vévodila příjemná pohoda, kterou všichni jmenovaní dovedli navodit.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.