V roce 1985 vyhrál rally Monte Carlo Ari Vatanen. Zažil zde tenkrát nezapomenutelný comeback. V roce 2009 tu Sébastien Ogier získal své první mezinárodní vítězství ve své rozvíjející se kariéře.
O letošní událost závodu se postarala posádka Bryan Bouffier / Xavier Panseri jedoucí za Peugeot Francie. V jediné rychlostní zkoušce se jim podařilo postoupit ze sedmého na první místo. Následně si toto umístění udrželi až do konce.
Vítězná strategie
Rally Monte Carlo je jedinečná. Piloti mohou být sebelepší a tým může být sebelépe zorganizovaný, ale vše může kdykoliv obrátit vniveč malá technická chyba, špatný výběr pneumatik nebo menší incident.
Ve středu 19. ledna zaostávaly vozy 207 Super 2000 kvůli nesprávné volbě pneumatik (příliš měkké gumy). O 24 hodin později byla na konci druhé etapy, během které začalo sněžit, situace opačná. Čtyři vozy Peugeot se dostaly mezi pět nejlepších a Bryan Buffier se v jediné rychlostní zkoušce posunul ze sedmého na první místo.
Vozy 207 S2000 ovládaly situaci až do cíle
Třetí a poslední etapa v pátek 21. ledna byla rozdělená na dvě části. Ráno byla naplánovaná jediná rychlostní zkouška na zpáteční cestě do Monaka a pak po odpočinkovém odpoledni následovala slavná noc „Nuit du Turini“, kterou tvoří okruh se dvěma nočními rychlostními zkouškami, který je nutné projet dvakrát. Na startu v 6:30 byly cíle jednotlivých posádek stáje Peugeot různé. Bryan Bouffier (Peugeot Francie) byl odhodlaný udržet si své první místo. François Delacour (soukromě přihlášený tým Peugeot) se snažil odvrátit postup Freddyho Loixe z třetího místa. Guy Wilks (Peugeot UK) na čtvrté pozici usiloval o zisk bodů v rámci své účasti v IRC 2011. Pátý Stéphane Sarrazin (Peugeot Francie) měl za cíl dostat se mezi první trojku a Peter Solberg zajet výborné časy.
Vůz 207 Super 2000 byl s osmi nejlepšími časy ve třinácti rychlostních zkouškách zdaleka nejrychlejším autem této 79. Rally Monte Carlo. Dobrým příkladem byl již ráno S. Sarrazin, který vyhrál 9.RZ a večer se posunul na celkové čtvrté místo. V dalším postupu ho ale zastavila převodovka zablokovaná na čtvrtém rychlostním stupni. Vůz 207 S2000 s posádkou Bouffier/Panseri prokázal příkladnou spolehlivost. Jezdci týmu Peugeot Francie se tak skvěle podařilo udržet rytmus řízení a zvítězit.
B. Bouffier. „Na začátku jsem nebyl nejrychlejší a situace nebyla nijak jednoduchá. Je to nejkrásnější vítězství v mé kariéře. Pochybuji, že nějaké jiné vítězství by ho mohlo někdy překonat. Vyhrát v Monte Carlu, to je sen!“
Celkové výkony týmu Peugeot
Nejvíc vítězství v rychlostních zkouškách (čtyři) dosáhl Stéphane Sarrazin. Ten bojoval o třetí místo, ale zpoždění při příjezdu ho odsunulo na čtvrté místo a třetí dokončil pilot týmu Peugeot UK Guy Wilks. Posádka Wilks/Pugh, které se podařilo zajet krásný závod, aniž by se dopustila sebemenší chyby, tak dobře zahájila svou účast v IRC 2011. Peugeot se čtyřmi vozy na prvních pěti místech dosáhl skvělého celkového výkonu.
„Dnešní výsledek je přesvědčivým důkazem konkurenceschopnosti vozů 207 Super 2000, dovednosti našich posádek i kvality naší organizace,“ shrnul ředitel divize Peugeot Sport Olivier Quesnel. „V Rally Monte Carlo je třeba si zachovat určitou skromnost a neradovat se předčasně, i když jste v čele, protože konečné umístění je vždycky výsledkem kombinace mnoha věcí. Když začalo sněžit, dopustili se naši soupeři strategických chyb. My jsme toho využili a chopili se vedení. Neskrýváme ale nadšení. Toto třetí vítězství v Monte Carlu, které slaví 100. výročí vzniku rally, má pro Peugeot nádech výjimečnosti.“
A konečně je nutné podtrhnout výkon Nora Petera Solberga, který o sobě dal vědět, i když se s vozem Peugeot 207 teprve seznamoval. Až do konce poslední rychlostní zkoušky hrál ve druhé etapě závodu klíčovou roli, ale pak ho zastavila závada alternátoru.
Konečné umístění
- 1. Bouffier-Panseri, Peugeot 207 S2000, 3hod 32:556;
- 2. Loix-Miclotte, Škoda Fabia S2000, +0:325;
- 3. Wilks-Pugh, Peugeot 207 S2000, + 1:197;
- 4. Sarrazin-Renucci, Peugeot 207 S2000, + 1:219;
- 5. Delecour-Savignoni, Peugeot 207 S2000, + 1:224;
- 6. Hänninen-Markkula, Škoda Fabia S2000, + 1:293
- 7. Solberg-Patterson, Peugeot 207 S2000, + 3:459;
- 8. Vouilloz-Veillas, Škoda Fabia S2000, + 4:478;
- 9. Kopecký-Starý, Škoda Fabia S2000, + 7:459;
- 10. Basso-Dotta, Peugeot 207 S2000, + 8:460, atd.
I vozy Škody Fabie získaly skvělé umístění!
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.