Rajd Polski v režii domácích jezdců

Teprve Kuligova havárie v samém závěru Rajdu Polského rozhodla o vítězství Leszka Kuzaje s Toyotou Corolla WRC.

Letošní ročník Rajdu Polského bychom mohli nazvat namísto mistrovství Evropy pouze polským šampionátem, neboť do Klodzka se dostavily jen čtyři zahraniční posádky. A to šlo o soutěž s nejvyšším koeficientem 20. Tak slabou účast v Polsku už dlouho nepamatují. Vedle našich Michala Garguláka a Jindřicha Štolfy sem vážili cestu pouze Ir McHale a Belgičan Bruyneel.


Rajd Polski v režii domácích jezdců

Hned od prvních zkoušek třídenní soutěže se na čele usadila trojice Kulig (Ford Focus WRC), Kuzaj, Kuchar (Oba Toyoto Corolla WRC), s nimiž se snažili držet krok ještě Sztuka (Seat Cordoba WRC) a zpočátku také Holowczyc s Peugeotem 206 WRC. Po první etapě s pěti zkouškami vedl Kulig před Kuzajem (+ 17,2 s), Holowczycem (+ 24,3 s), Kucharem (+ 37,6) a Gargulákem (+ 1.41.6 min)

Boj o sekundy pokračoval druhý den na náročných rychlostních zkouškách na polské straně Orlických hor. Hned první vyhrál Holowczyc, což se mu však v žádné jiné už zopakovat nepodařilo. Navíc ve čtrnácté si udělal výlet mimo trať a vzdal. První pozici si stále držel Kulig před Kuzajem a Kucharem, dvěma vyhranými zkouškami se k nim přiblížil ještě Sztuka.


Poslední den čekalo na posádky už jen šest zkoušek, v prvních dvou kraloval Kulig a s náskokem 50 sekund se zdálo, že mu už vítězství nemůže ujít. Jenže hned v následující měl problémy, ztratil více než minutu a vedení musel přenechat Kuzajovi. Osmnáctou „erzetu“ z celkových dvaceti Kulig ještě vyhrál a ztrátu snížil na 7.2 sekundy. Ve snaze ztrátu dohnat a vrátit se na vedoucí pozici havaroval a Kuzaj si mohl dovolit závěrečné úseky „prodat“. Za třemi polskými jezdci, Kuzajem, Kucharem a Sztukou dojel Michal Gargulák s Mitsubishi Lancer, jenž na polskou špičku ztrácel sedm minut. Jindřich Štolfa vyhrál s Peugeotem 306 s přehledem Formuli 2 a jedenáctou příčkou se vklínil mezi „enková“ Mitsubishi.

Výsledky:

1. Kuzaj – Górski Toyota Corolla WRC 2.42.01,6
2. Kuchar – Szczepaniak Toyota Corolla WRC + 46,6
3. Sztuka – Carlsson Seat Cordoba WRC + 4.47,6
4. Gargulák – Malčík Mitsubishi Lancer + 7.01,9
5. Bebenek – Bebenek Mitsubishi Lancer (1.N) + 10.13,3
6. MacHale – Murphy Toyota Corolla WRC + 11.09,5
11. Štolfa – Singer Peugeot 306 Maxi + 15.03,9

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...