– z toho 1 021 000 značky Peugeot a 722 000 značky Citroën. Takový je výsledek skupiny PSA Peugeot Citroën v celosvětovém měřítku za první pololetí roku 2004. Tyto údaje jen potvrzují vzestup prodejů proti stejnému období roku 2003 o 3,2 % a dávají reálnou šanci na mírné vylepšení celoroční bilance.
Západní Evropa (17 států): mírný pokles
Na evropském trhu osobních i lehkých užitkových aut byl zaznamenán obecný vzestup o 3,7 % za pololetí, prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën ovšem vykázaly mírný propad o 1,7 % na 1 324 000 vozů. Na této bilanci se podílejí vozy značky Peugeot 717 000 a značky Citroën 607 000. Podíl na trhu v této části Evropy stoupl na 15 % (8,1 % Peugeot, 6,9 % Citroën) proti 14,8 % v polovině loňského roku. Tyto výsledky tak kopírují prognózy skupiny a plány na stabilizaci výsledků díky nástupu nových modelů.
Ve Francii je celkový trh na mírném vzestupu o 1,2 %, PSA Peugeot Citroën vykazuje za sledované období pětiprocentní pokles s 414 702 vozy (436 710 v polovině roku 2003) a tržní podíl 32,3 %. Tříprocentní posílení zaznamenává trh Velké Británie, nicméně PSA Peugeot Citroën si pohoršila o 8,6 %, resp. z loňských pololetních 187 000 prodaných vozů na 171 000 aut. Podíl na ostrovním trhu tak pro skupinu představuje 11,1 %. Díky kurzu eura a libry se však trh jeví jako rentabilní.
Po dvouletém vzestupu obou značek v Itálii se na jejich úspěšném tažení neprojevil ani tříprocentní všeobecný propad trhu. PSA Peugeot Citroën pokračuje v tomto roce v posilování o 6,1 % na 164 000 prodaných vozů, což představuje 11,7 % podílu na italském trhu. Ve Španělsku je posilování trhu ještě výraznější – o 14,6 %, přičemž prodeje skupiny vykazují nárůst o 8,5 % s 204 000 prodanými vozy a tržním podílem 21,9 %. PSA Peugeot Citroën se tak zařadil na první místo mezi výrobci.
V poklesu je trh v Německu (o 1,3 %), což ovšem neplatí pro výsledky PSA Peugeot Citroën. Její prodeje vzrostly o 4,2 % na 102 000 aut, z čehož se rekrutuje tržní podíl 5,8 %.
Trhy mimo západní Evropu: silný vzestup prodejů (o 29,3 %)
Mimo Evropu se za první pololetí 2004 prodalo na 468 000 vozů, z toho 331 000 vozů Peugeot a 137 000 vozů Citroën. V součtu to představuje proti polovině roku 2003 posílení o 29,3 %! Prodeje mimo Evropu západní reprezentují 26,9 % všech světových prodejů skupiny (proti 21,4 % v pololetí 2003 a 24,9 % na konci roku 2003). Úspěšně si vedla skupina PSA Peugeot Citroën také na trhu latinskoamerickém, který se postupně a úspěšně obnovuje a probouzí. Například v Brazílii automobilový trh posílil o 11,2 %, v Argentině dokonce o 143,6 %, na čemž se skupina podílela nárůstem 24,3 %.
Ve střední a východní Evropě si PSA Peugeot Citroën polepšila o 21 % na 123 000 prodaných aut. V rozhodujících zemích tohoto regionu (Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovensko, Slovinsko a Chorvatsko) spolu s Tureckem se prodalo na 95 000 vozů skupiny (+ 21,8 %). Jen v Turecku se prodeje za pololetí více než zdvojnásobily. K poklesu došlo naopak v Číně, kde skupina zaznamenala velké úspěchy v období let 2001 až 2003. Díky poklesu cen a nástupu konkurence se v Číně za pololetí prodalo 47 000 vozů Peugeot a Citroën (loni v pololetí 52 000).
Druhé čtvrtletí: velký nástup PSA Peugeot Citroën
První čtvrtletí roku 2004 je charakterizováno jako období stabilizace skupiny a její odolnosti na světových trzích s mírným nárůstem prodejů (+ 0,3 %). Druhé pololetí 2004 je však ve znamení rekordního nástupu skupiny PSA Peugeot Citroën. Ten představuje 917 000 vozů a šestiprocentní nárůst proti druhému kvartálu 2003. Pozoruhodný posun je přičítán také nástupu nového modelu Peugeot 407. Toho se za dva měsíce objednalo 38 000 kusů, jen ve Francii 18 000.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií