FAP byl představen v dubnu 1999 a v první etapě byl součástí výbavy modelu Peugeot 607 a dále pak také Citroënu C5, Peugeotu 406 a 307 a monospaců Peugeotu 807 a Citroënu C8. Od té doby a to vůbec poprvé v automobilové historii, mají vozy s dieselovým motorem tak nízkou úroveň emisí pevných částic (tato se blíží nule). Tento pokrok umožnil vozům s dieselovým motorem obohatit jejich nesporné kvality v oblasti úsporné spotřeby a nízkých emisí CO2, také o nevídané výkony pokud jde o další znečišťování ovzduší, s tím že hodnoty znečištění se pohybují daleko pod platnými normami.
Dnes je 6 skupin vozů z modelové řady Peugeot a Citroën prodáváno S FAPem. Za 2 roky by to mělo být již 11 skupin a v celkovém součtu bude celková produkce těchto vozů činit 1 milion automobilů. Produkce takových modelů ve velkých sériích jenom potvrzuje závazek skupiny PSA Peugeot Citroen ve snaze o zlepšování kvality ovzduší a je výsledkem ambiciózní politiky skupiny v oblasti ochrany životního prostředí.
První generace FAP vyžadovaly údržbu po ujetí 80.000 km. Dnes, od listopadu 2002 se tato hranice bezúdržbového provozu posunula až na 120.000 km, podle verze, a to díky použití nového aditiva. V roce 2004, díky uvedení nové architektury tohoto systému „octosquare“, jméno evokující geometrii vstupních kanálů filtru ve tvaru osmiúhelníků, bude provoz FAP zcela bezúdržbový.
Vývoj FAP pro vozy s dieselovými motory pomáhá také snižování skleníkového efektu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas