Čtyři projekty modelů, které se budou vyrábět na bázi společných platforem v obou koncernech:
- Kompaktní van (MPV) značek Opel/Vauxhall a kompaktní SUV crossover značky Peugeot.
- Společný malý van (MPV) pro značky Opel/Vauxhall a Citroën.
- Platforma malého automobilu se zvlášť nízkými emisemi CO2 pro budoucí generaci malých modelů Opel/Vauxhall a PSA určených pro Evropu i další regiony světa.
- Společný program modelů střední třídy značek Opel/Vauxhall, Peugeot a Citroën.
- Všechny čtyři projekty budou vyvíjeny s využitím nejlepší architektury podvozkové platformy a dalších technologií partnerů aliance.
Aliance plánuje uvést první modely, vyvinuté v rámci tohoto společného programu, na trh už koncem roku 2016.
Vytvoření společné nákupní organizace
Jako další krok partneři aliance potvrdili vytvoření společné nákupní organizace. Spolupráce při nákupu dílů od subdodavatelů přinese oběma koncernům významné výhody. Projekt vytvoření společné nákupní organizace je předmětem schvalovacího řízení nadnárodních antimonopolních institucí.
Potvrzené synergie
Program vývoje společných platforem a společná nákupní organizace mají oběma koncernům přinést díky využití synergických efektů celkové úspory nákladu ve výši 2 miliard USD ročně. Této úspory by mělo být dosaženo v horizontu pěti let.
Pracovní týmy partnerů aliance nyní po potvrzení strategických cílů dopracují finální verzi smlouvy o globální strategické alianci, přičemž budou hledat i další možnosti vzájemné spolupráce.
General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM)
– spolu so svými partnery vyrábí automobily ve 30 státech. Koncern patří k lídrům na největších a nejrychleji rostoucích automobilových trzích. K značkám koncernu GM patří Chevrolet a Cadillac, Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Daewoo, Jiefang, Opel, Vauxhall a Wuling. Více informací o koncernu a jeho dceřiných společnostech, včetně společnosti OnStar, která je globálním lídrem v oblasti bezpečnosti, zabezpečení a informačních služeb, lze nalézt na adrese http://www.gm.com.
PSA Peugeot Citroën.
Koncern PSA, sdružující tradiční značky Peugeot a Citroën, prodal v roce 2011 3,5 milionu automobilů, z toho 42 % mimo Evropu. Jako druhý největší evropský automobilový výrobce dosáhl v roce 2011 obratu přes 59,9 miliardy EUR. PSA Peugeot Citroën prodává svoje modely ve 160 státech světa. V roce 2011 koncern investoval přes 2 miliardy EUR do výzkumu a vývoje, především do nových motorů. Aktivity PSA Peugeot Citroën se týkají i finančního sektoru (Banque PSA Finance), logistiky (Gefco) a automobilového vybavení (Faurecia).
http://www.psa-peugeot-citroen.com
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií