První výročí od spuštění pilotního projektu provozu hybridních vozů Toyota s technologií Plug-in ve Štrasburku

Automobilka Toyota společně s francouzskou energetickou společností EDF a městem a metropolitní oblastí Štrasburk oznámila přibližně rok po zahájení společného projektu první povzbuzující výsledky praktického testování.

Do rozsáhlého zkušebního provozu spuštěného 27. dubna 2010 ve Štrasburku

– byly nasazeny hybridní vozy Toyota s technologií Plug-in (PHV), včetně dobíjecí infrastruktury určené pro partnery z veřejné i soukromé sféry působící ve Štrasburku a jeho okolí.

První výročí od spuštění pilotního projektu provozu hybridních vozů Toyota s technologií Plug-in ve Štrasburku

Prvotní výsledky získané ve Štrasburku potvrdily předpoklad, že technologie PHV automobilky Toyota jsou životaschopnou cestou zvyšování elektrifikace v oblasti osobní automobilové dopravy:

  • Vozy PHV zapojené do projektu byly intenzivně využívány v městském prostředí i při cestách na delší trasy. Uživatelé PHV za rok v průměru ujeli 19.000 km, což je více než roční průměr francouzských řidičů, který činí 13.000 km.
  • Praktické zkušenosti uživatelů se svěřenými vozy PHV byly plně v souladu s očekáváním. Oproti podobným vozům se vznětovým motorem dosáhli uživatelé 40% úspory paliva.
  • Dojezd 20 km v čistě elektrickém režimu a zcela bez emisí je dostatečný na to, aby pokryl značnou část trasy při každodenním dojíždění. Průměrná délka trasy ujeté uživateli byla 13,9 km.
  • Dopady PHV na životní prostředí se mohou lišit v závislosti na způsobu používání (četnost dobíjení, styl jízdy, teploty).
  • Technologie PHV nabízí skutečné potěšení z jízdy v kombinaci s velmi snadným způsobem použití. Zároveň vybízí uživatele k tomu, aby si přirozeným způsobem vypěstovali jízdní styl šetrnější k životnímu prostředí.

V otázkách dobíjecí infrastruktury

– si uživatelé pomalu zvykají na dobíjení svých vozů, přestože se jedná o zcela nový návyk, který se několika uživatelům stále zdá jako omezující. Dobíjení vozů probíhalo v průměru každý den, z toho v 96 % případů na soukromých dobíjecích místech, převážně na pracovišti. Akumulátory se nejčastěji dobíjely ve v 08:00, kdy motoristé dorazili na své pracoviště, a pak v 19:00 po návratu domů.

Z praktického testování

– vyplynulo několik klíčových bodů i pro metropolitní oblast Štrasburku. Přestože všichni uživatelé měli zdarma k dispozici dobíjecí místa na pohodlných parkovacích místech ve městě, celková míra využití 27 dobíjecích míst podél veřejných komunikací a na parkovištích byla nízká. Uživatelé v průzkumu zdůrazňují potřebu jasných informací o umístění dobíjecích míst a jejich provozním stavu.

Automobilka Toyota, francouzská energetická společnost EDF a město a metropolitní oblast Štrasburk

– mají po této přechodné fázi další dva roky na vylepšení celého systému a získání dalších informací o zkušenostech uživatelů v provozu. Budou se zkoumat řešení jak motivovat dobíjení v době mimo špičky, testovat systém včasné rezervace dobíjecích míst a zlepšit informovanost o umístění veřejných dobíjecích míst.

„Toyota by ráda srdečně poděkovala uživatelům vozů PHV ve Štrasburku za jejich aktivní zapojení do tohoto důležitého projektu,“ uvedl Koei Saga ze společnosti Toyota Motor Corporation a dodal: „Technologie Plug-in Hybrid je klíčovou součástí naší strategie v oblasti trvale udržitelné mobility. Tento experiment v reálných provozních podmínkách je zásadní nejen k ověření výsledků technologie PHV, ale zároveň i v otázkách jejího přijetí běžnými uživateli a přípravě na její komerční nasazení v roce 2012 v modelu Prius Plug-in Hybrid. Jsme nesmírně potěšeni vysokou mírou spokojenosti zákazníků již v této prvotní fázi projektu.“

Během uplynulého roku

– se do testování 70 vozů PHV ve Štrasburku zapojilo na 30 partnerů z nejrůznějších veřejných institucí i soukromých společností. K dobíjení vozidel PHV sloužilo 145 dobíjecích míst, které nainstalovala společnost EDF na soukromých parkovištích partnerských společností (celkem 75 míst), v domácnostech uživatelů (43) a na parkovištích pro veřejnost (19). Zástupci města a metropolitní oblasti Štrasburk zajistili instalaci osmi dobíjecích míst podél veřejných komunikací. Údržbu vozidel a shromažďování dat zajišťuje společnost ARS, která je autorizovaným prodejcem vozů Toyota ve Štrasburku.

Publikované výsledky vycházejí z vědeckého přístupu v podobě shromažďování technických údajů (z informací přenášených na dálku z dobíjecích míst nebo v průběhu plánované údržby u prodejce). Týmy automobilky Toyota a společnosti EDF se společně dohodly na vyhodnocení výsledků dosažených za první rok zkušebního provozu.

Program praktického nasazení vozů PHV

– je součástí celosvětového projektu společnosti Toyota, který zahrnuje celkem 600 hybridních vozů Prius Plug-in Hybrid nasazených mj. v Japonsku, USA, Kanadě a Austrálii.

Hlavním cílem společnosti Toyota je podrobněji zkoumat technologie a vlastnosti vozů PHV.

Cílem EDF je vyhodnocovat nejrůznější možnosti provozování infrastruktury určené k dobíjení vozů typu PHV.

Pilotní projekt umožní získat zpětnou vazbu k této nové koncepci od zákazníků v rámci příprav na širší budoucí komerční využití.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Designovým autem roku se stala Toyota Prius

Nová Toyota Prius zvítězila v kategorii designu soutěže World Car 2024 na mezinárodním autosalonu v New Yorku. Na dalších místech skončil Ford Bronco a Ferrari Purosangue. Vítěze vybírala...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota začala vyvíjet generátor vodíku s extrémním výkonem

Toyota začala vyvíjet generátor vodíku...

Toyota začala pracovat na vývoji ekologického generátoru vodíku, který bude schopný vyrábět až 100 kg tohoto paliva za hodinu. To je 12krát víc než doposud. Automobilka kvůli tomu uzavřela...