Výkonný a spolehlivý
Peugeot 208 R2 v závodní verzi se poprvé objevil jako předjezdec na Korsické rally (asfalt – Francie), na Ulsterské rally (asfalt – Irsko) a na Polské rally (šotolina – Polsko). Eropské turné nyní pokračuje v závodních podmínkách. Na náročné věhlasné trati v italském San Remu, která je plná léček, se Peugeotu 208, přezdívanému ve francouzštině „malá bomba“, podařilo postupovou zkoušku složit. V měřených úsecích dosáhl skvělých výsledků, počínaje druhým nejlepším časem ve skupině R v 1. rychlostní zkoušce.
Peugeot 208 R2 se nesetkal s žádným technickým problémem, což je před uvedením na světové trhy důkaz jeho výborné spolehlivosti. Peugeot 208 R2 skončil s náskokem 1,36 min před ostatními.
Bryan Bouggier uvedl:
„Měl jsem možnost řídit 208 R2 na šotolině v Polsku i tady na asfaltu v San Remu. V obou případech jsem se s ním seznámil při shakedownu a okamžitě jsem se s ním cítil v pohodě. Je to bezpečné auto, které se lehce řídí a vzbuzuje důvěru. Jeho silnou stránkou je bezpochyby celková vyváženost podvozku a celého nápravového systému. Je mrštný a velice dobře reaguje. Předností jsou i brzdy. Slavný 44kilometrový okruh jasně prokázal jeho vytrvalost a výkonnost. S motorem jsme dosáhli dobrých časů v měřených úsecích, což je slibné, už proto, že verze určená na trh projde ještě dalším vylepšením.“
Bryan Bouffier a Xavier Panseri se s vozem 208 R2 opět setkají na Rallye du Var.
Peugeot 208 R2 se v rámci svého vývoje zúčastní ještě 3.-4. listopadu belgické Rallye du Condroz v roli předjezdce a 23.-25. listopadu bude čelit ostré konkurenci v Rallye du Var.
Prodej 208 R2
Sada jednotlivých částí vozu 208 R2 bude k dispozici za jednotnou cenu 37 500 € bez DPH, ať už ve verzi šotolina, nebo asfalt, se smontovaným motorem a včetně technického průkazu. Vůz bude možné rovněž zakoupit smontovaný ve verzi šotolina, nebo asfalt, s registrací, kterou zajistí Peugeot Sport, za cenu 57 500 € bez DPH. A konečně budou k dispozici i dvě sady umožňující přechod ze šotoliny na asfalt a naopak.
Technické vlastnosti Peugeotu 208 R2
motor | EP6C |
Obsah válců: | 1 598 cm3 |
Vrtání/zdvih: | 77 mm x 85,8 mm |
Výkon: | 185 k / 7800 ot/min |
Vstřikování paliva: | nepřímé (Magneti Marelli) |
Rozvod: | 2 vačkové hřídele v hlavě válců poháněné řetězem s variabilním řízením ventilů |
Převodovka: | sekvenční pětistupňová s mechanickým ovládáním, 3 homologované stálé převody |
Diferenciál: | samosvorný s předem stavitelnou účinností |
Spojka: | hydraulické ovládání, jednokotoučová keramicko-kovová (? 184 mm) |
Brzdy / Řízení | |
Přední brzdy: | kotoučové plovoucí vzduchem chlazené, čtyřpístový třmen s radiálním uchycením |
Zadní brzdy: | nechlazené kotouče O 290×8 mm, dvoupístový třmen s radiálním uchycením |
Ruční brzda: | hydraulické ovládání |
Posilovač řízení: | hydraulický |
Nápravový systém | |
Přední zavěšení: | pseudo McPherson, specifická trojúhelníková ramena s čepy přední vzájemně vyměnitelné torzní stabilizátory s kluznými ložisky (3 stupně tuhosti na výběr) specifická vzpěra z hliníkové slitiny (seřízení odklonu na straně čepu) |
Zadní zavěšení: | zesílený nosník ve tvaru H upravený pro vyměnitelný torzní stabilizátor (3 stupně tuhosti na výběr) |
Přední / zadní tlumiče: | specifické Öhlins, hydraulické stavitelné |
Podvozek | skelet zesílený vícebodově svařovaným obloukem (norma FIA) |
Struktura: | zvláštní ocelový kryt |
Hmotnost: | minimální dle normy FIA: 1 030 kg nezatížený, 1 180 kg s podsádkou |
Přední/zadní rozdělení: | 64 % / 36 % |
Rozměry | |
Délka / šířka: | 3 962 mm / 1 739 mm |
Rozvor: | 2 538 mm |
Přední/zadní rozchod: | 1 475 mm / 1 470 mm |
Kola | |
Kola / pneumatiky: | asfalt – kola: 6,5x 16 / pneumatiky Michelin 17/60-16, šotolina – kola: 6×15 / pneumatiky Michelin 16/64-15 |
207 Super 2000: mistr Itálie (Paolo Andreucci) a Rumunska (François Delecour)
Vůz Peugeot 207 Super 2000, který se na trh dostal v roce 2007, je stále jistou zbraní pro získávání titulů. Paolo Andreucci tak v San Remu získal s vozem 207 S2000 v barvách Peugeot Itálie již 4. titul mistra Itálie v národním mistrovství. Tento výsledek doplňuje titul, který před několika týdny získala posádka Francois Delecour / Dominique Savignoni v mistrovství Rumunska.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií