První plně elektrická limuzína Volkswagen: Světová premiéra modelu ID. AERO

  • Koncepční vůz značky Volkswagen je výhledem na vrcholný model rodiny ID.
  • Ladný design kombinuje zdokonalenou aerodynamiku a elegantní linie
  • Zcela elektrický, čtyřdveřový sériový model bude na celém světě nabízen v segmentu vyšší střední třídy
  • Šestý člen rodiny ID. po modelech ID.32, ID.4, ID.5 a ID.63 a ikonickém ID. Buzz4

Volkswagen dnešní světovou premiérou koncepčního vozu ID. AERO1 v Číně naznačuje podobu své první globální elektricky poháněné limuzíny, která bude dynamická, výkonná a mimořádně aerodynamická. Budoucí model bude nabízen v segmentu limuzín vyšší střední třídy. Jeho pokrokový, stylově vytříbený a aerodynamický design umožní velkorysou nabídku prostoru v interiéru. Sériová verze pro Čínu bude uvedena na trh ve druhé polovině roku 2023. Rovněž na rok 2023 plánuje Volkswagen spuštění sériové výroby evropského modelu v továrně v Emdenu.

„Studie ID. AERO je výhledem na dalšího člena rodiny ID. Je to vůz s emocionálním a současně velmi aerodynamickým designem, dojezdem více než 600 kilometrů a mimořádnou nabídkou prostoru v prémiovém interiéru,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy. „Naší strategií ACCELERATE intenzivně urychlujeme elektrifikaci naší produktové řady. Tento model bude po ID.4 naším dalším globálním vozem pro regiony Evropa, Čína a USA.“

Koncepční vůz má vnější délku téměř pět metrů. Tvary jeho karoserie byly navrženy s ohledem na zákony aerodynamiky. Střecha elegantně klesající k zádi ve stylu kupé přispívá k dosažení vynikajícího součinitele aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,23. Modulární platforma pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen umožnila navíc vytvořit krátké převisy karoserie, dlouhý rozvor náprav a mimořádně prostorný interiér. ID. AERO disponuje výkonnou sadou lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 77 kWh. ID. AERO je díky kombinaci hospodárného pohonu a velmi dobrých aerodynamických vlastností ideální pro bezstarostné cestování na dlouhé vzdálenosti s dojezdem na jedno nabití až 620 kilometrů (WLTP)5.

Elektrická ofenziva v Číně.

Studie ID. AERO má již nakročeno do sériové výroby. Volkswagen hodlá s novým modelem urychlit v Číně realizaci své elektrické ofenzivy v rámci strategie ACCELERATE. Sériová verze koncepčního vozu ID. AERO bude po modelech ID.33, ID.43 a ID.63 již čtvrtou zcela elektrickou modelovou řadou v Číně. Její prodej bude zahájen ve druhém pololetí 2023. Značka Volkswagen usiluje o to, aby se díky regionální strategii stala v Číně vedoucím poskytovatelem trvale udržitelných automobilů. Již v roce 2030 má mít nejméně každý druhý vůz prodaný v Číně plně elektrický pohon.

Volkswagen na své „Way to ZERO“  zintenzivňuje elektrifikační ofenzivu na celém světě. Sériová verze studie ID. AERO bude proto nabízena globálně – kromě Číny také v Evropě a Severní Americe – jako nový vrcholný model rodiny ID.

Elegantní design s vytříbenou aerodynamikou, obvodovou světelnou lištou a metalickým lakem.

Design koncepčního vozu ID. AERO poprvé přenáší designový styl rodiny ID. na limuzínu v segmentu vyšší střední třídy. Optimální obtékání karoserie vzduchem zajišťuje aerodynamicky tvarovaná přední a střešní partie. Klidné proudění vzduchu za vozem zajišťuje odtoková hrana na zádi. Sportovní 22“ kola mají dvoubarevný design ve stylu turbíny a dokonale vyplňují podběhy kol. Klasické kliky dveří jsou nahrazeny osvětlenými dotykovými plochami, které snižují aerodynamický odpor vzduchu. V horní části siluety je design charakterizován výraznou linií „Tornádo“ a k zádi klesající střechou. Nad linií „Tornádo“ má studie ID. AERO výraznou ramenní partii. Důmyslné tvarové řešení elektricky poháněnou limuzínu vizuálně snižuje a propůjčuje jí dynamiku.

Studie ID. AERO je lakována světle modrým metalickým odstínem Polar Light Blue, jehož barevné pigmenty způsobují při specifickém dopadu světla zlatavé odlesky. Leskle černá střecha vytváří kontrast k tělesu karoserie.

Příď je charakterizována pro rodinu ID. typicky utvářenými voštinovými strukturami („ID. Honeycombs“). V oblasti nárazníku je horizontálně rozdělena na dvě části a zásadně definuje styl designu studie ID. AERO. Její vzhled je nezaměnitelný také díky úzké, obvodové světelné liště vycházející na levé a pravé straně z osvětleného loga VW a pokračující nad inovativními světlomety „IQ.LIGHT – Matrix LED“ přes čelní partii do blatníků a boční partie. Světelná lišta vizuálně pokračuje s přerušeními až k zadní partii. Dominantní záď nese nápadný tmavý světelný pruh a zadní sdružené svítilny LED s voštinovou strukturou, které vyzařují exkluzivitu.

AERO ukazuje rozmanitost platformy MEB.

ID. AERO dokládá flexibilitu výhradně elektrické platformy MEB koncernu Volkswagen, kterou je možné přizpůsobit pro vozidla různých tvarů a velikostí. MEB lze využít napříč segmenty od kompaktních crossoverů přes SUV a MPV až po prostornou limuzínu. ID. AERO na základě platformy MEB tak umožní rodině ID vstoupit do segmentu limuzín střední třídy. MEB kromě toho kompletně využívá potenciál elektromobility a nabízí dlouhý dojezd, nejvyšší úroveň digitálního síťového propojení a možnost bezdrátových aktualizací OTA (Over-the-Air Update).

Výroba evropské verze v Emdenu.

Výroba sériové verze studie ID. AERO pro Evropu bude zahájena v roce 2023 v továrně Emden. Jako jeden z prvních dolnosaských výrobních závodů značky Volkswagen tohoto druhu přispěje Emden velkosériovou výrobou elektromobilů zásadním způsobem k elektrifikaci produktové řady a snižování emisí CO2 kompletní flotily nových vozů.

1 ID. AERO: Tento vůz je studie a zatím se neprodává.

2 ID.3: Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 13,7–12,9 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+++

3 Vyobrazené vozy jsou čínské verze a v Evropě nebudou nabízeny

4 ID. Buzz Pro: Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 18,9; emise CO2 v g/km: kombinované 0; třída hospodárnosti: A+++

5 Předběžný údaj dojezdu na základě absolvování jízdních cyklů stanovených metodikou WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) na válcové zkušebně (nejedná se o sériově vyráběný model). Hodnoty dojezdu podle metodiky WLTP se mohou u sériově vyráběných vozů v závislosti na výbavě lišit. Skutečný dojezd v praktickém provozu je závislý na jízdním stylu, rychlosti jízdy, použití komfortních a vedlejších spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících, hmotnosti zavazadel a topografii.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra: Nový Amarok se představí  7. července

Světová premiéra: Nový Amarok se...

Prémiový pick-up se poprvé ukáže veřejnosti Volkswagen Užitkové vozy představí kompletně nový Amarok s mottem „No matter what“ Upoutávkové video vyvolá doslova „chuť“ Prémiový...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R Variant: Více výkonu, více dynamiky, více emocí, více prostoru

Nový Golf R Variant: Více výkonu, více...

Silné kombi: 235 kW (320 k)1, 420 N.m, z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy Výrazný vzhled: Působivý, sportovní design R Vynikající agilita: Pohon všech kol 4MOTION se systémem R-Performance Torque...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikonický Volkswagen Van první generace se vrací, tentokrát jako RC stavebnice

Ikonický Volkswagen Van první generace...

Ikonický Volkswagen Transporter první generace neboli Typ 2, který je z hlediska designu mladším bratrem snad ještě slavnějšího brouka (oficiálně VW Typ 1), po letech znovu ožívá. Tentokrát v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R přijíždí na start: Světová premiéra nejvýkonnějšího sériového Golfu všech dob

Nový Golf R přijíždí na start:...

TSI o výkonu 235 kW (320 k): Golf R zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy R-Performance Torque Vectoring: Golf R sériově s novým pohonem všech kol Nový etalon jízdní dynamiky: Pohon...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět hvězd v testu Euro NCAP

Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět...

Vysoká dílčí hodnocení ve všech typech testů ID.3 excelentně chrání dospělé cestující i děti V nárazovém testu přesvědčil i nový sériově dodávaný centrální airbag ID.31 má za...