První jízdní systém na světě schopný pohybu v okruhu 360 stupňů

Společnost Honda vyvinula nové revoluční zařízení pro zajištění osobní mobility, které funguje v harmonii s lidmi.

Společnost Honda hodlá pokračovat ve výzkumu a vývoji tohoto zařízení, a to včetně praktických zkoušek, s cílem ověřit jeho použitelnost.

První jízdní systém na světě schopný pohybu v okruhu 360 stupňů
První jízdní systém na světě schopný pohybu v okruhu 360 stupňů
První jízdní systém na světě schopný pohybu v okruhu 360 stupňů

Na základě koncepce „harmonie s lidmi“ vyvinula společnost Honda novou technologii pro zajištění osobní mobility a představila kompaktní experimentální zařízení U3-X, které je schopno se libovolně pohybovat v jakémkoliv směru podobně jako člověk – zpět, vpřed, do stran či diagonálně.

První jízdní systém na světě schopný pohybu v okruhu 360 stupňů
První jízdní systém na světě schopný pohybu v okruhu 360 stupňů
První jízdní systém na světě schopný pohybu v okruhu 360 stupňů
První jízdní systém na světě schopný pohybu v okruhu 360 stupňů
První jízdní systém na světě schopný pohybu v okruhu 360 stupňů
První jízdní systém na světě schopný pohybu v okruhu 360 stupňů

Toto nové zařízení pro zajištění osobní mobility dokáže měnit rychlost, pohybovat se, otáčet se a zastavovat ve všech směrech podle toho, jak jezdec náklonem trupu změní své těžiště. Toho se podařilo dosáhnout pomocí nejmodernějších technologií včetně technologie pro řízení rovnováhy vyvinuté společností Honda v rámci robotického projektu ASIMO (dvounohý humanoidní robot vyvinutý společností Honda) a prvního mnohosměrného hnacího systému na světě (Honda Omni Traction Drive System, neboli HOT Drive System), který umožňuje pohyb ve všech směrech, nikoliv pouze vpřed a vzad, ale také přímo vpravo, vlevo či diagonálně. Kompaktní zařízení vybavené jedním hnacím kolem bylo zkonstruováno tak, aby bylo pro uživatele co nejpřívětivější a aby neohrožovalo nikoho ve svém okolí. Toho se podařilo dosáhnout tím, že uživatel ze sedadla snadno dosáhne na zem a současně sedí přibližně ve výšce očí stojící osoby.

Společnost Honda plánuje vystavit zařízení U3-X na letošním 41. autosalonu v Tokiu, který začne 24. října 2009 v areálu Makuhari Messe v japonském městě Chiba.

Společnost Honda se výzkumem robotů prostřednictvím Centra pro výzkum základních technologií firmy Honda R&D Co., Ltd., které se nachází v japonském městě Wako v prefektuře Saitama, zabývá již od roku 1986. Úkolem tohoto centra je vyvíjet novou generaci produktů pro zajištění mobility, které by přinesly nové možnosti našim zákazníkům. Mezi tyto výzkumné projekty patří ASIMO, zařízení pro podporu při chůzi a U3-X.

Hlavní funkce zařízení U3-X: Volný pohyb podobný lidské chůzi

1. Zařízení se ovládá pomocí technologie pro udržování rovnováhy, která vznikla při vývoji robota ASIMO.

Náklonové čidlo sleduje náklon zařízení vyvolaný změnou těžiště jezdce a následně určí požadavky jezdce, pokud jde o směr a rychlost jízdy. Na základě těchto údajů je vyvinuta síla pro navrácení zařízení do vzpřímené polohy, což umožňuje hladký a agilní pohyb i jednoduchou obsluhu.

2. Hnací systém HOT (systém mnohosměrného hnacího kola):

Společnost Honda jako první na světě vyvinula konstrukci kola, které je schopno pohybu v jakémkoliv směru – vpřed, vzad, do stran i diagonálně. Větší počet malých motorem ovládaných koleček je zapojen do série tak, aby kola společně vytvářela jedno velké kolo. Pomocí velkého kola se zařízení pohybuje vpřed a vzad a pohybem malých koleček se pohybuje do stran. Kombinací těchto pohybů se zařízení může pohybovat v šikmém směru.

3. Zařízení je dostatečně malé, aby se na něm dalo sedět a bylo jej možné přenášet v jedné ruce:

Kombinace technologie udržování rovnováhy a hnacího systému HOT Drive System umožnila konstruktérům vytvořit kompaktní a stylové jednokolové zařízení. Skořepinová konstrukce navíc obsahuje sklápěcí sedadlo, stupačky a kryt, který zároveň slouží jako rám. Zařízení je lehké a snadno přenosné.

Hlavní parametry experimentálního zařízení:

Délkaךířka×výška (cm) 31,5×16×65
Hmotnost méně než 10 kg
Typ baterie Lithium-iontová baterie
Provozní doba (s plně nabitou baterií) 1 hodina

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...