V Dejvických garážích, které firma provozuje především pro společnost Centrotex na mne čekal Saab 95 s motorem 2.3t Ecopover ve verzi výbavy SE.Model 95 se dodává ještě s motorem 2.0t a 3.0 V6 t – parametry motorů uvádíme na příslušném místě našeho katalogu. To „t“ znamená, že všechny motory jsou vybaveny turbodmychadlem, a jejich technické parametry to jasně dokazují.
Po krátkém seznámení s vozem, například se systémem startování, kde klíček zároveň zamyká zpátečku na řadící páce, jsme vyrazili k čerpací stanici na Evropské ulici, kde jsem zasedl za volant tohoto silného vozu a bez úhony jej dořídil až k fotografické zastávce v Ruzyni. Vůz se chová velmi poslušně, díky posilovači řízení se manévruje i tak velkým vozem dost snadno. Výkon motoru je na plynu dostatečně cítit a tak jsem samozřejmě měl problémy dodržet místy předepsanou padesátku.
Těch pár kilometrů samozřejmě nemůže prokázat detaily o jízdních vlastnostech vozu, nicméně během řízení jsem nezaznamenal jediný problém. Jedině když jsem na konci cesty nemohl zařadit zpátečku, připadal jsem si trochu hloupě – nezvyklý na pojistku zespodu hlavy řadicí páky.
Palubní deska vozu působí velmi střízlivým dojmem, před sebou má řidič tachometr, otáčkoměr, digitální počítač denních i celkových kilometrů, teploměr a ukazatel nádrže. Ostatní údaje, jako čas, venkovní teplotu, vzdálenost k cíli, naladěnou stanici na rádiu atp. vidí řidič vpravo na palubním počítači, který je kombinován s rádiem a ve spodní části s ovládáním klimatizace zvlášť nastavitelné pro pravou a levou polovinu vozu. Pokud by vás snad světlo palubní desky a počítačů rušilo, stačí přepnout na noční režim – zústane svítit jen tachometr a decentně podsvětlená tlačítka počítače, ale pokud přeženete maximální otáčky či se dostanete pod určenou hladinu paliva v nádrži, rozsvítí se příslušný budík.
Model ve verzi SE, se kterým jsme jeli, je tím luxusnějším z modelů – přístrojová deska vykládaná dřevem, kožené sedačky, 16ti palcová kola z lehké slitiny. Stále existuje možnost si tento model doplnit výbavou na přání – koženými sedačkami Prestige s odsáváním potu, elektrickým vyhříváním či nastavováním sedaček, dokonalejším rádiem o výkonu až 200W s 9 reproduktory.
Bezpečnost je u takovéhoto vozu samozřejmostí, takže ve výbavě nechybí přední ani boční airbagy, ABS, navíc je vůz vybaven bezpečnostními opěrkami hlavy, které mají zabránit úrazům krční páteře při nárazu zezadu.
Tento vůz prostě splňuje to, co se od vozu této kategorie očekává. Ačkoliv některé jeho části pocházejí ze sesterských závodů koncernu GM, je to vůz výjimečný, a je také určen pro výjimečného zákazníka. Za testovací jízdu vděčíme firmě Suchomel & Kroupa s.r.o., tel./fax. 02-311 25 86
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií