První body pro SEAT WRC

Vyzrálé Seaty lbiza „Evo 2“ Kit Car kralují své soutěžní třídě F2, tedy vozů s nepřeplňovaným motorem o objemu do dvou litrů a pohonem pouze jedné nápravy. Důkazem je už třetí titul šampióna této kategorie v řadě.

Nedávné vítězství ve třídě F2 na Britské rallye potvrdilo nadvládu Seatu v této kategorii a završilo tříleté tažení lbiz „Evo 2“ Kit Car soutěžním kolotočem: V letech 1996 až 1998 lbiza Kit Car čtrnáctkrát vyhrála svoji třídu F2, 23krát se vystoupila na stupně vítězů a vyhrála všechny šotolinové rychlostní zkoušky.


Velkou radost sportovního týmu Seatu z hattricku lbizy Kit Car umocnil navíc i nový Seat WRC s pohonem všech kol, který už příští rok chce bojovat o nejlepší umístění v nejsilnější kategorii vozů s pohonem všech kol. 0 ambicích Seatu WRC hodně naznačuje šesté místo z Britské Rallye, ke kterému ho dovedl zkušený Harri Rovanpera. Britská rallye byla teprve čtvrtou soutěží, které se Seat WRC zúčastnil a už se mu podařilo výrazně zabodovat. V těžké 27. rychlostní zkoušce Britské rallye u města Argoed měl Rovanpera dokonce čtvrtý absolutně nejrychlejší čas. Tyto výsledky jsou velkým příslibem do budoucna a Seat WRC bude určitě chtít své vysoké ambice potvrdit hned při úvodním podniku MS v automobilových soutěžích, kterým bude legendární Rallye Monte Carlo.


Seat Cordoba WRC navazuje na skvělé úspěchy lbizy Kit Car ve třídě F2. Vstup Seatu do třídy WRC je pro španělskou automobilku nejdůležitějším krokem v jejím sportovním angažmá, potvrzujícím její vysoké ambice. Seat WRC pohání čtyřválcový motor objemu 1995 ccm, který svůj výkon (přibližně 300 k) přenáší na všechna kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky. Seat WRC technicky vychází z dvoudveřové Cordoby SX s motorem 2.0 16V. Seat WRC byl navržený a vyvinutý ve středisku Seat Sport v těsné spolupráci s firemním vývojovým oddělením Seat Technical Centre.


Absolutní pořadí Britské rallye skončilo s těmito výsledky: 1.Burns/Reld (Mitsubishi) 3:50, 2. Kankkunen/Repo (Ford) 3:54, 3. Thiry/Prevot (Ford) 3:55, 4. de Mevius/Fortin (Subaru) 3:58, 5. Lindholm/Aho (Ford) 3:58, 6. Rovanpera/Pletilainen (Seat) 4:01.


Výsledky MS 1998 v automobilových soutěžích třídy F2: Seat 81 bodů, Peugeot 69 bodů, Volkswagen 49 bodů, Renault 27 bodů, Hyundai 18 bodů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...