Průměrně více než 4 roky života strávíme v kabině automobilu

Dost dlouhá doba na to, abychom se věnovali jen řízení!

Během této doby toho stihneme opravdu hodně

Oblékáme se, líčíme či holíme, hádáme i usmiřujeme. Také se líbáme… a dochází i na další aktivity

Za tmy se po silnicích v průměru pohybujeme více než 6 měsíců svého života. Pravidelní jezdci ovšem více než 9 měsíců.

S hulvátstvím při řízení to nebude tak horké – průměrný řidič za svůj život někomu ze svých kolegů poděkuje 4 303x, vynadá „jen“ 83x

Ideální automobil? Komfortní, vybavený asistenčními systémy, s nízkou spotřebou. Někteří by si rovnou pořídili jeho létající variantu

Nezávislá marketingová společnost Common Sense Advisory provedla pro automobilku Citroën průzkum

– zaměřený na to, jakou část svého života stráví průměrný občan Evropské unie v automobilu i jakým aktivitám a kolikrát za život se během jízdy oddává. Odpovídalo více než 3 500 respondentů ze 7 států EU. Češi sice chyběli, ale i tak pro nás mohou být mnohá zjištění zajímavá či překvapivá.

Obyvatelé Evropské unie za celý svůj život

– stráví v průměru zhruba 4 roky a 1 měsíc v automobilu, z toho 2 roky a 9 měsíců za volantem a 1 rok a 4 měsíce jako pasažéři.

Celkově pobudou v kabině svého vozidla s rodinnými příslušníky či přáteli

– zhruba 2 roky a 1 měsíc.

A nemálo jezdíme i v noci

– neboť pod rouškou tmy procestujeme celkově více než 6 měsíců. To platí v průměru. Každodenní jezdci stráví ve svém vozidle více než 5 let a 4 měsíce. Za tmy se na silnicích pohybují více než 9 měsíců.

Za celý svůj život evropští motoristé svůj vůz někomu půjčí

– průměrně 86x a s někým společně vyjedou do práce, na dovolenou apod. 198x.

Co všechno a kolikrát obyvatelé EU během svého pobytu v kabině automobilu stihnou provádět:

  • jako řidiči 142x nouzově zabrzdí, aby zabránili kolizi
  • 3 918x poslouchají velmi hlasitou hudbu a 3 917x zpívají
  • 1 234x se během jízdy češou, provádějí make up či se holí
  • 170x se hystericky smějí, naopak jen 59x pláčou
  • 129x se hádají, ale také 61x se usmiřují
  • 2 050x jedí, 3 312x pijí
  • až 289x se někomu při jízdě podaří nápoj rozlít
  • něco hledají pod svým sedadlem 1 188x
  • 797x si řidič povzdechne, že musí zase natankovat
  • 2 432x někoho políbí…

A polibkem to nemusí končit!

„Průměrně 4x za život se občan EU plně oddává fyzické lásce. To platí pro Brity či Francouze. Italové jsou v tomto směru nejvášnivější, uvedenou aktivitu v kabině svého vozu průměrně za život provozují 8x,“ upřesňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Jak se chováme za volantem

Zdaleka nemusí platit, že šoféři jsou motorizovaní hulváti: „Průměrný řidič totiž někomu ze svých kolegů na silnici poděkuje 4 303x za život. A také 3 122x někoho zpoza volantu pozdravíme, ať už se jedná o chodce či jiného řidiče. Naopak hádku s jiným řidičem zažijeme jen 83x za život,“ uvádí Roman Budský.

Někdy jsou hodiny strávené o samotě za volantem opravdu dlouhé

Nelze se tedy divit, že průměrný šofér si 2 817x povídá sám se sebou. Určitě lepší varianta než zdřímnutí si za volantem, se kterým se průměrný motorista setká za život 75x. V neznámých končinách průměrně 106x požádáme někoho z místních o radu, jak dojet do cíle. Přibližně 3x v životě si posteskneme, že auta už neumějí jezdit úplně sama.

Parkování nemusí být bez potíží

Nepříjemné může být zapomenout, kde jsme svůj vůz zaparkovali. Nemusí se jednat o nijak řídký jev, neboť se s ním motoristé za život setkají 82x. Nejednou se podaří zaparkovat na nevhodném místě. Toho pak celkově litujeme 59x, zpravidla v důsledku udělené pokuty či poškrábaného plechového miláčka. Zhruba 3x při parkování litujeme, že jsme si nepořídili menší vůz.

Co bychom změnili v kabině svého vozidla?

Jaké doplňky by nejraději uvítali řidiči v kabině svého automobilu? Nejčastěji, tedy v 18 procentech případů, vybavení zvyšující komfort cestování. Možná překvapivě nám nejvíce chybějí prostředky pro pohodový spánek – postel, přikrývka a polštář. Stejně často toužíme po pohodlnějších sedačkách, nejlépe vybavených masážními prvky. S velkým odstupem by 7 procent šoférů přivítalo bohatší spektrum asistenčních systémů, přičemž nejčastěji byly zmiňovány autonomní řízení, navigace, zařízení pro lepší vidění, parkovací asistent a automatická převodovka. Rovněž tak by v 6 procentech případů neuškodilo, pokud by v kabině byla nějaká zařízení pro možnost občerstvit se za jízdy (chladnička a nápojový automat) a lepší mediální zařízení (jako jsou televizor, kvalitní reproduktory a také nabíječka mobilních telefonů). Jeden ze sta respondentů by rád svůj vůz dovybavil střešním oknem či posuvnou střechou.  

Jak bude vypadat automobil, který si příště koupíme?

Pokud obyvatelé EU uvažují o koupi nového automobilu, ve 32 procentech případů budou požadovat více asistenčních systémů, jako jsou například parkovací asistent, tempomat či rovnou autonomní řízení. V nižší spotřebu paliva u nového vozu doufá 21 procent respondentů (sázejí na čisté energie či hybridní pohon). Elektromobil by si pořídil každý dvacátý. Sportovní geny vozidla, slušný výkon, provozní spolehlivost a bezpečnost bude vyhledávat 11 procent odpovídajících. Stejný počet účastníků ankety bude chtít více komfortu. Někteří řidiči by si nejraději pořídili létající automobil. A není jich zrovna málo, jedná se o 4 procenta budoucích kupujících. Stejně bylo i těch, kteří touží po prostorném či naopak kompaktním vozidle. „A ne vždy jsou evropští řidiči spokojeni se službami autoservisů. Více než 3x za život by nejraději mechanikům od plic sdělili svůj skutečný názor na kvalitu či cenu jejich práce. Je vidět, že šikovných řemeslníků je málo nejen v České republice,“ uzavírá Roman Budský.

Bližší informace podá:

Roman Budský, Tým silniční bezpečnosti, tel.: 776 195 576, e-mail: budsky.roman@volny.cz

Tým silniční bezpečnosti je značka

– pod kterou vykonává své aktivity nezisková organizace Bezpečně na silnicích o.p.s. založená v roce 2010. Jejím hlavním posláním je prostřednictvím vhodných preventivních programů a aktivit přispívat ke snižování výskytu závažné dopravní nehodovosti.

Více informací naleznete na webu:

http://www.tymbezpecnosti.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský temperament v moderním kabátě

Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský...

SEAT to není jen její mladší a ambicióznější Cupra. Španělská automobilka slaví 75 let a dává to patřičně najevo. Do nového výročí vstupuje s modernizovanými modely Ibiza a Arona –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy knihy: Ujela 693,38 kilometru na jedno dobití

Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy...

Kia přepsala historii a stanovila nový globální standard dojezdu elektrických vozidel. Kia PV5 Cargo, první specializované elektrické lehké užitkové vozidlo značky a součást průkopnické řady...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...