Produkty na financování ojetých vozidel jsou nyní nejvýhodnější v historii

Na úvěry si proto letos pořídili zájemci téměř 40 % všech ojetých vozidel.

Téměř 40 % vozidel, prodaných v Auto ESA

– bylo za první tři čtvrtletí jejich novými majiteli financováno prostřednictvím různých druhů financování. Ve stejném období také meziročně narostla průměrná financovaná částka o cca 9 % na 128.000 Kč. Důvodem nárůstů jsou především velmi výhodné úrokové sazby, které klientům umožňují nákup dražšího vozu. Nejvíce se na úvěr prodalo vozidel značky ŠKODA (31 %), následuje FORD (15 %) a VOLKSWAGEN 11 %. Průměrná doba úvěrování je 55 měsíců, přičemž 24 % smluv uzavírají ženy, 76 % pak muži. Věkový průměr žadatelů o úvěr je 39,6 let. Vyplývá to z interního průzkumu Auto ESA.

Marcela Pikalová, ředitelka rozvoje finančních služeb v Autocentru ESA vysvětluje:

„Produkty našich finančních partnerů pro financování ojetých automobilů jsou nyní nejvýhodnější v historii. Konkurence je ohromná, navíc do hry vstupují stále nové a atraktivní produkty jednotlivých společností, které se předhánějí, kdo nabídne klientům větší výhodu. V současné době proto není výjimkou, že klient, při splnění podmínek, dosáhne na produkt, v rámci kterého nezaplatí za vůz ani korunu navíc“. Podle Pikalové se navíc k úvěrům s nižšími úrokovými sazbami nyní dostanou i lidé, kteří by v minulosti měli s jeho sjednáním potíže. Jde například o matky samoživitelky nebo klienty v důchodovém věku. Nejstarším klientem, který letos koupil v Auto ESA vůz na úvěr, byl muž ve věku 77 let. „Kupoval si vůz Kia Rio, kdy polovinu kupní ceny financoval prostřednictvím finančního produktu“, říká k tomu Pikalová.

Snižování úrokových sazeb samozřejmě povzbuzuje chuť k nákupu nového vozidla, což by podle zástupce Auto ESA mohlo v konečném důsledku vést ke snížení průměrného stáří českého vozového parku. „Máme jeden z nejstarších vozových parků v celé Evropě“, říká Pikalová a doplňuje: „Bylo by proto dobře, kdyby současná situace na trhu financování vozidel vedla k jeho omlazení“.

V Autocentru ESA

– se za první 3 čtvrtletí prodalo o 6,03 % více vozidel než za srovnatelné období loňského roku. Důvodem bylo nejen otevírání nových poboček, ale také snažší přístup klientů k jednotlivým finančním produktům.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vyrobila svůj miliontý vůz: Je to víc než jen číslo

CUPRA vyrobila svůj miliontý vůz: Je to...

CUPRA dosáhla nového milníku. Ve svém výrobním závodě Martorell vyrobila svůj 1 000 000. vůz. Stala se jím CUPRA Formentor, nejikoničtější a nejúspěšnější model značky. CUPRA s duchem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Poloviční vsetínská radost

Poloviční vsetínská radost

Letošní ročník Carlson–PARTR Rally Vsetín uzavřel sezónu jednodenních soutěží v celkové klasifikaci Poháru 2+. Posádka týmu ACCR Lak Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...