Ford byl v roce 2001 v ČR pátým nejúspěšnějším importérem r osobních a lehkých užitkových vozů. Ve srovnání s předešlym rokem dokázal zvýšit své prodeje o 403 automobilů a také upevnit svůj pode na trhu. Ten činil 4,1 % v roce 2000 a 4,3% v roce 2001. Nejžádanějším vozem s modrým oválem ve znaku byl i tentokrát Ford Transit, pro který se rozhodlo celkem 2447 zákazníků (v roce 2000 to bylo 2322). Transit, jehož značný prodejní úspěch má v ČR už dlouhou tradici, se přitom výrazným způsobem zasloužil i o celkové vítězství značky Ford mezi prodejci užitkových vozů.
Dalším prodejním pilířem byl samozřejmě Ford Focus, který po lehkém face-liftu stále neochvějně zůstává nejprodávanějším vozem této planety. Focus si od autorizovaných dealerů značky odvezlo celkem 2203 zákazníků (rok 2000: 2112 zákazníků). Velký zájem byl v loňském roce například o variantu Comfort, která zahrnovala klimatizaci zcela zdarma. S podobnou nabídkou přijde Ford Focus i v letošním roce. Pro rok 2002 pak lze čekat další zvýšení zájmu o tento model – a to i díky novým turbodieselům typu common rail i lehkému face-liftu modelu Ford Focus.
Očekávaný prodejní úspěch přinesl i nový Ford Mondeo, vůz, který většina odborníků považuje za nové měřítko kvality ve střední třídě. Mondeo našlo 1767 zákazníků a stalo se tak druhým nejprodávanějším vozem ve střední třídě. Také Ford Mondeo je nyní k dispozici se špičkovým vznětovým přeplňovaným motorem typu common rail, který bude nesporně lákadlem pro další zákazníky.
Kromě Focusu, Mondea i Transitu, které zůstávají i nadále hlavnimi prodejními pilíři značky v ČR, našlo své zákazníky např. i 78 terénních pickupů Ford Ranger, 94 velkoprostorových vozů Ford Galaxy, 166 „Káček“, 153 Fordů Fíesta atd.
„S loňským prodejním výsledkem jsme spokojeni“, komentoval uvedená čísla generální ředitel FMC, s.r,o., Vladimír Vošický. „Důležité je, že se nám ve srovnání s předešlým rokem podařilo zvýšit prodej všech tří našich hlavních produktů – tedy Focusu, Mondea i Transitu – a že modrému oválu nyní patří o něco větší podíl na českém trhu. A vítězství mezi lehkými užitkovými vozy – to je jen potvrzení známé skutečnosti, že nabídka Fordu v tomto segmentu jednoduše nemá konkurenci. Ani dnešní postavení Fordu na českém trhu nás však neuspokojuje. Chceme jít a půjdeme ještě výš!“
Svět Fordu – zima 2002
Aktuální informace najdete na
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.