Osobní automobily
Za leden až květen 2003 bylo na českém trhu prodáno celkem 61 869 ks osobních automobilů, což je o 579 ks méně než za leden až květen 2002. To představuje pokles prodejů pouze o 0,93 % (za leden až duben 2003 byl přitom vykázán pokles o 2,21 %). Na zlepšení bilance má vliv zvýšený květnový prodej značky Škoda. Podíl značky Škoda na oficiálním českém trhu nových osobních automobilů za leden až květen roku 2003 dosáhl 47,59 % To představuje 29 441 ks prodaných osobních automobilů. Prodeje osobních automobilů za leden až květen 2003 vykázalo již 40 výrobních značek, což je o 4 více než celý rok 2002.
V první pětce podle počtu prodaných osobních automobilů na českém trhu za hodnocené období roku 2003 nyní figuruje za firmou Škoda Auto značka Renault (3 736 ks, pokles prodejů o 14,41 %), Peugeot (prodej 3 592 ks, prodej stejný jako v roce 2002), VW (3 474 ks, nárůst o 9,35 %) a Opel (prodej 2 858 ks, nárůst o 17,81 %).
Zajímavý je pohled na tržní podíl výrobců z jednotlivých zemí a jeho porovnání se stejným obdobím minulého roku. Po domácí značce Škoda má druhý největší podíl na trhu – celkem 15,40 % – skupina francouzských výrobců (Renault, Peugeot a Citroen). Oproti stejnému období roku 2002 došlo ale i u této skupiny k poklesu jejich souhrnného podílu a to o 0,41 %. U dalších zemí však jejich podíl na tuzemském trhu vzrostl. U japonských výrobců o 0,57 % na 9,29 % (Mazda, Toyota, Nissan, Suzuki, Honda, Subaru a Mitsubishi), u výrobců „amerických“ o 1,94 % na 8,95 % (Ford, Opel / GM, Chrysler, Jeep), u německých o 0,93 % na 8,61 % (Volkswagen, Audi, Mercedes Benz, BMW a Porsche), u jihokorejských o 0,46 % na 4,41 % (( Daewoo, Hyundai a KIA) a u italských producentů o 0,18 % na 2,25 % (Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari a Maserrati). U výrobců z „ostatních“ zemí se jejich podíl na českém trhu zvýšil o 0,63 % na 3,51 %.
Užitková vozidla kat. N1 (do 3 500 kg celkové hmotnosti)
V této kategorii byl v meziročním porovnání stejných období roku 2003 a roku 2002 po dlouhé době zaznamenán nárůst prodejů o 6,95 %, což představuje prodeje vyšší o 404 ks vozidel. Prodáno bylo celkem 6 221 ks užitkových vozidel zařazených do kategorie N1 (za stejné období roku 2002 to bylo 5 817 ks).
Nejúspěšněji prodávanou značkou zůstává značka Ford (prodej 1 097 ks, což znamená pokles prodejů o 4,53 %), následují značky VW (prodej 826 ks, pokles o 14,23 %), Peugeot (prodej 614 ks, nárůst o 52,36 %), Citroen (prodej 585 ks, nárůst o 66,19 %) a Opel (553 ks, nárůst o 119,44 %). Prodeje za leden až květen 2003 v této kategorii vykázalo 31 výrobních značek, což je o 5 více než za celý rok 2002.
Nákladní automobily (nad 3 500 kg celkové hmotnosti = kat. N2 + N3)
Za leden až květen 2003 bylo v České republice tuzemskými výrobci a oficiálními dovozci prodáno 2 931 ks nových nákladních automobilů kategorie N2 a N3. Oproti stejnému období roku 2002 se tak prodeje nákladních automobilů na českém trhu zvýšily o 5,70 %, to je o 158 vozů.
Vedoucí místo v prodejích nových nákladních automobilů patří za hodnocené období roku 2003 značce Mercedes Benz (prodej 705 ks) následované značkami Iveco (prodej 423 ks), Renault V.I. (prodej 387 ks), DAF (301 ks), Volvo (271 ks), MAN (270 ks) a domácí značkou Daewoo Avia (219 ks). Prodeje za leden až květen 2003 v této kategorii vozidel vykázalo celkem 13 výrobních značek, což je stejně jako v roce 2002.
Autobusy
V lednu až květnu 2003 se v České republice prodalo 259 ks nových autobusů, což je méně o 39 ks (o 13,09 %) v porovnání se stejným obdobím minulého roku. První tři místa v prodejích patří domácím výrobcům v pořadí Karosa (prodej 144 ks), SOR Libchavy (prodej 73 ks) a KH motor Centrum (prodej 14 ks). Dalších 5 zahraničních výrobců – Setra, Berkhof, Mercedes Benz, Man a Bova – prodalo za leden až květen 2003 dohromady 28 nových autobusů.
(Údaje poskytlo Sdružení automobilového průmyslu ČR.)
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií