Osobní automobily
Za leden až únor 2004 bylo na českém trhu prodáno 18 650 ks nových osobních automobilů, což je o 1 129 ks méně než za leden až únor 2003. To představuje pokles prodejů o 5,71 %. Podíl značky Škoda na oficiálním českém trhu nových osobních automobilů v souhrnu za leden až únor roku 2004 však dosáhl 51,69 %, což je o téměř o 4 % více než za stejné období roku 2003. To představuje nárůst prodejů o 2,16 % (za leden a únor 2004 bylo prodáno celkem 9 640 ks osobních automobilů zn. Škoda).
V první pětce podle počtu prodaných osobních automobilů na českém trhu za hodnocené období roku 2004 došlo oproti pořadí za celý rok 2003 ke změnám. Nyní figuruje za firmou Škoda Auto značka Ford s prodejem 1 213 ks (za rok 2003 byla na 5. místě, nárůst prodejů oproti stejnému období roku 2003 činí 45,97 %), následuje VW s prodejem 1 131 ks (za rok 2003 byla na 4. místě, nárůst prodejů činí 8,13 %). U francouzských značek Peugeot a Renault došlo ve srovnání hodnocených období 2004 / 2003 k poklesu prodejů o více než 40 %. Značka Peugeot tak obsadila s prodejem 659 ks 4. místo (za rok 2003 byla na 3. místě) a značka Renault s prodejem 648 ks až 5. místo (za rok 2003 figurovala na 2. místě). Prodeje osobních automobilů za leden až únor 2004 vykázalo celkem 37 výrobních značek.
Užitková vozidla kategorie N1 (do 3 500 kg celkové hmotnosti)
V této kategorii byl v meziročním porovnání stejných období roku 2004 a roku 2003 zaznamenán nárůst prodejů o 29,13 %, což představuje prodeje vyšší o 603 ks vozidel. Prodáno bylo celkem 2 673 ks užitkových vozidel zařazených do kategorie N1 (za stejné období roku 2003 to bylo 2 070 ks).
Rovněž zde došlo oproti souhrnným výsledkům za rok 2003 ke změnám v pořadí. Nejúspěšněji prodávanou značkou se stala značka VW s prodejem 401 ks (za rok 2003 byla na 2. místě), na druhém místě je značka Peugeot s prodejem 332 ks (za rok 2003 byla na 3. místě). Následují značky Ford (za rok 2003 obsadila 1. místo), Citroen (za rok 2003 byla rovněž na 4. místě) a Opel/ GM (za rok 2003 obsadila 6. místo). Z „první pětky“ roku 2003 byla na šesté místo odsunuta značka Renault. Prodeje za leden až únor 2004 v této kategorii vykázalo 34 výrobních značek.
Nákladní automobily (nad 3 500 kg celkové hmotnosti = kat. N2 + N3)
Za leden až únor 2004 bylo v České republice tuzemskými výrobci a oficiálními dovozci prodáno 711 ks nových nákladních automobilů kategorie N2 a N3. Oproti stejnému období roku 2003 se tak prodeje nákladních automobilů na českém trhu snížily o téměř 35 % (o 382 vozů).
Vedoucí místo v prodejích nových nákladních automobilů patří za hodnocené období roku 2004 značce Iveco (prodej 123 ks) následované značkami Renault V.I. (prodej 103 ks), DAF a MAN (obě po 95 ks) a Volvo (74 ks). Prodeje za leden až únor 2004 v této kategorii vozidel vykázalo celkem 13 výrobních značek.
Autobusy
V lednu a únoru 2004 se v České republice prodalo 75 ks nových autobusů, což je v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 41 ks (o více než 120 %) oproti stejnému období roku 2003.
První dvě místa v prodejích patří domácím výrobcům v pořadí KAROSA (prodej 29 ks) a SOR Libchavy (prodej 22 ks). Následují značky VW (prodej 12 ks), KH MOTOR CENTRUM (prodej 3 ks) a LDV (prodej 3 ks). Dalších 5 zahraničních značek (FORD, CITROEN, MAN, MERCEDES BENZ a RENAULT V.I.), prodalo za leden až únor 2004 dohromady 6 nových autobusů. Nutno podotknout, že v řadě případů se nejedná přímo o výrobní značky autobusů, ale o autobusové nástavby na podvozcích daných značek. Prodeje nových autobusů za leden až únor 2004 tak vykázalo pouze 10 výrobních značek, což je o 8 méně než za celý rok 2003 (nově značka CITROEN, prodeje v roce 2004 zatím nevykázaly značky VOLVO, SOLARIS, SETRA, SCANIA, NISSAN, NEOPLAN, FIAT, BOVA a BERKHOF).
Údaje podle Sdružení automobilového průmyslu ČR.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií