Prodej Škodovek za první pololetí 2000

Škoda Auto přes známky oslabování velkých automobilových trhů v západní a střední Evropě zvýšila za prvních 6 měsíců svůj celosvětový prodej o 5,5 %. Celkem si vozy Škoda koupilo 210.421 zákazníků.

Největší nárůst odbytu již tradičně zaznamenávají trhy západní Evropy, kde Škoda Auto prodala za prvních šest měsíců 113.357 automobilů, což je o 11,6 % více než za stejné období loňského roku. Zejména v důsledku pokračujícího poklesu automobilového trhu v Polsku a přetrvávajících problémů ruské ekonomiky se prodeje automobilů Škoda ve střední a východní Evropě (bez ČR) v hodnoceném období meziročně snížily o 9,3 % na 47.996 vozů.


Hlavním exportním trhem zůstává pro Škoda Auto v západní Evropě Německo s 32.657 prodanými vozy, což je oproti první polovině předchozího roku nárůst o14,3 %. Následuje Velká Británie (14.698 vozů, růst o +6,3 %), Rakousko (10.550; +18,2 %); Španělsko (7.408;+21,5 %). Podstatný nárůst prodeje zaznamenalo také Nizozemsko (3.451; +75,3 %).


Červnový vývoj na velkých západoevropských trzích ovšem signalizoval stagnaci nebo dokonce významný pokles. Například prognóza prodeje nových osobních vozů všech značek na největším evropském trhu v Německu pro letošek předpokládá proti loňsku pokles o čtvrt miliónu vozů na 3,55 miliónu automobilů. Zvyšuje se konkurenční tlak a doprovází jej také významný růst cen pohonných hmot.


České republice dokázala Škoda Auto zachovat pozitivní růst prodeje, když si vozy Škoda od ledna do června zakoupilo celkem 39.946 zákazníků, což je o 3,0 % více než loni. Tržní podíl značky na domácím trhu je těsně pod 50 %. Na druhém nejvýznamnějším exportním trhu v Polsku došlo vinou oslabení celého trhu k poklesu prodeje vozů Škoda o 14,2 % na 19.274 automobilů. I přes snížení odbytu vozů všech značek na Slovensku, dokazuje Škoda Auto své silné postavení na trhu nárůstem tržního podílu na 56,3 %. Ve střední Evropě se naopak úspěšně zvýšil prodej vozů Škoda v Maďarsku (3.338; +17,1 %) a Chorvatsku (2.566; + 77,3 %).


Nové zákazníky si nachází Fabia, nejnovější model z nabídky značky Škoda, kterou si již zakoupilo 41.180 zákazníků. Pokračuje úspěch modelové řady Felicia (včetně provedení Combi a lehkých užitkových vozů), když se celkem prodalo 89.506 vozů. Stabilní zákaznickou oblibu vykazuje Octavia (limuzína), jichž se od ledna do června prodalo 47.861 (meziročně +1,1 %) a dále roste obliba Octavie Combi, kterou si koupilo 31.874 zákazníků, tedy o 25,6 % více než loni.


Po loňském prodeji 385.330 vozů plánuje Škoda Auto v roce 2000 další zvýšení výroby a prodeje vozů. Podle vývoje v 1. pololetí 2000 lze předpokládat, že nárůst oproti roku 1999 bude významný.

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...