Jedno z nejžádanějších automobilových ocenění na mezinárodní scéně bylo 9. listopadu uděleno Mitsubishi Motors. Jako nejlepší vůz roku ve své kategorii dostal nový Colt od nejprodávanějších nedělních evropských novin „Bild am Sonntag“ ocenění „Goldes Lenkrad 2004 (= zlatý volant 2004). Cenu převzal v průběhu galavečera v berlínské hale Ullstein nakladatelského domu Springer, kterého se zúčastnilo na 400 představitelů obchodní a politické scény, zástupců médií a sportu, pan Akira Kijima, generální ředitel produktových operací společnosti Mitsubishi Motors Corporation.
V předběžném hlasování čtenáři „Bild am Sonntag“ vybrali pro finální rozhodování poroty pět vozů, každý z nich v jiné kategorii. Konkurenty byly Coltu v kategorii 1 (= malé vozy) Fiat Idea, Kia Picanto, Lancia Musa, Peugeot 1007, Renault Modus a Smart Forfour. Colt na ně nakonec udělal největší dojem – zejména v oblasti kvality zpracování, flexibility, komfortu, vnitřního prostoru, a snadného ovládání panelu.
Nezávislá komise se skládá z 24 renovovaných expertů, motoristických profesionálů a dalších významných osobností. Zatímco automobiloví jezdci hodnotí kritéria související s jízdní dynamikou, jako výkon motoru a ovladatelnost, zkušení techničtí experti hodnotí prvky jako je kvalita zpracování, bezpečnost, náklady na opravy a dopad na životní prostředí. „Neodborné“ známé osobnosti v porotě hodnotí vůz z ohledu vlastností jako je vnější a vnitřní interiér vozu, jednoduchost ovládání, komfort, vnitřní prostor a value for money (= získaná hodnota za vynaložené peníze).
„Zlatý volant“ se poprvé uskutečnil v roce 1976, a to pod patronací Axel Springer a letos byl vyhlášen již po 29. Ocenění je věnována velká pozornost a dostává se mu značné publicity a popularity. Nejprodávanější nedělní evropské noviny „Bild am Sonntag“ mají v současné době náklad 2,1 mil. výtisků a zasahují 10,8 mil. čtenářů.
Mitsubishi získalo ocenění „Goldenes Lenkrad“ v minulosti již třikrát – v roce 1984 za Galant, v roce 1988 za druhou generaci Coltu a v roce 1992 za prvního nástupce svého klasického off-roadu, za Pajero.
Vítězství Coltu v této anketě je dané úspěchem v oblasti kvality a služeb. Automobilový časopis „Auto Zeitung“, který má svou základnu v Kolíně, uskutečnil průzkum mezi čtenáři s cílem, aby vyřkli soud o službách a kvalitě produktů automobilů, jejichž jsou vlastníky. V celkovém hodnocení dosáhlo Mitsubishi třetí příčky, zatímco němečtí výrobci byli až třetí od konce celkového pořadí. Před tímto průzkumem se značce Mitsubishi dostalo podobného hodnocení v jedné z nejnovějších studií založené na porovnatelných kritériích, kterou zrealizoval na americkém trhu institut J.D. Power. V tomto průzkumu se mezi prvními dvaceti objevily čtyři modely značky Mitsubishi.
V roce 2004 prestižní ocenění „Goldenes Lenkrad“ vyzvedlo Colt jako vedoucí značku co do kvality a inovací. „Goldenes Lenkrad“ je již třetím oceněním pro Colt, který byl také zvolen „Autem roku 2005“ dánským klubem automobilových novinářů, a dále pak „Kompaktním vozem roku 2004“ časopisem ANWB (= časopis holandské automobilové asociace).
Colt je na evropském trhu postupně úspěšně uváděn od května 2004. Zcela nový kolt se od svého uvedení do konce září dostal již ke 13 000 zákazníkům. Naposledy byl uveden se strategicky důležitými pohonnými jednotkami, a to dieselovým motorem 1,5 l a benzinovým motorem 1,1 l. Po zahájení prodejů ve Velké Británii, Skandinávii a východní Evropě, bude následovat západní Evropa, kde budou uvedeny Colt CZ3 a Colt CZT v prvním kvartálu 2005.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií