Výběr paliva je často dán mírou zájmu zákazníka o životní prostředí. Pro švédského dopravce Skänninge Godstransporter byla volba zřejmá, protože jeho hlavní zákazník Toyota Material Handling Manufacturing Sweden přešel v rámci své výroby na bioplyn.
Není proto divu, že společnost používá pro dodávky komponent pro výrobu ručních a elektrických vysokozdvižných vozíků Toyota ve švédském Mjölby nákladní vozidlo Scania R410 na zkapalněný bioplyn.
„Pohon na bioplyn byl jejich požadavkem,“ říká Gunnar Svensson, generální ředitel společnosti Skänninge Godstransporter. „Stanovování podmínek v oblasti ochrany životního prostředí ze strany zákazníků se stává v tomto odvětví čím dál běžnějším jevem. Avšak nám to vyhovuje.“
Svensson oceňuje řešení společnosti Scania v podobě plynového motoru pracujícího na principu Ottova cyklu, který se vyznačuje nízkou hlučností a k jeho provozu stačí plnit nádrž pouze zkapalněným plynem bez nutnosti přidávání AdBlue nebo nafty.
Nákladní vozidla Scania na zkapalněný plyn lze objednat se dvěma nádržemi nabízejícími celkový dojezd až 1 600 km. Společnost Skänninge se rozhodla pro jednu nádrž, protože její vozidlo průměrně najede pouze 300 km za den.
„Provoz nákladního vozidla je zcela bezproblémový a celkově velmi příjemný. Palivo doplňujeme na čerpací stanici zkapalněného bioplynu zde v Mjölby. Potřebujete ochranné brýle a rukavice a musíte dbát na to, abyste provedli postup ve správném pořadí. Ale pak už je tankování rychlé.“
Společnost založil Gunnarův otec Ivar Svensson v roce 1937 a následně ji předal svým dvěma synům. Ve druhé polovině 50. let minulého století se Ivar plně věnoval řízení svého vozidla Scania L10 po Evropě, jež bylo později nahrazeno modelem Scania LS75. V současné době tento dopravce obsluhuje místní trasy ve Švédsku pro společnost DB Schenker.