Představení týmu Jordan Ford a Eddie Jordana.

Eddie Jordan byl účastníkem tiskové konference 15. května v Praze.

Představení týmu Jordan Ford a Eddie Jordana.

Eddie Jordan Racing, původní Jordanův tým založený v roce 1980, fungoval v garážích v průmyslové zóně okruhu v Silverstone, Northamptonshire a několik současných zaměstnanců Jordan Grand Prix pracovalo pro EJ už dlouho před závoděním v F1. Od roku 1991 sídli Jordan Grand Prix v nově postavené továrně, která leží přes cestu od okruhu Silverstone. Aerodynamický tunel, který pojme modely o velikosti 40 %, byl otevřen v červnu 1998 v pět mil vzdáleném Brackley. Tým se postupně rozrostl z původních 43 zaměstnanců na zhruba 200 lidí v roce 2003.

Eddie Jordan začínal v sedmdesátých letech jako skromný závodník středu startovního pole, během následujících dvaceti let se vypracoval v jednoho z největších obchodních hráčů formule 1. Eddie Jordan je jediným podnikatelem, který dokázal ve sportu, jemuž dominují akciové společnosti a automobilky, úspěšně vybudovat zajištěný tým F1 a zároveň zůstat jeho většinovým vlastníkem. Jeho charisma, energie a láska k životu udělala z jeho týmu, Jordan Grand Prix, jeden z nejoblíbenějších týmů formule 1.


Jordan spoléhá na finanční podporu sponzorů a navíc se může opřít o pomoc investiční banky Warburg Pincus. Jordan Grand Prix se stal prvním týmem formule 1, ve kterém zakoupila podíl finanční instituce, obchod byl oznámen v listopadu 1998.


Tým debutoval ve formuli 1 s vozem Jordan Ford 191 v GP USA 1991, v pozdějším průběhu sezony v jeho kokpitu absolvoval první start v F1 Michael Schumacher, bylo to v GP Belgie. V průběhu devadesátých let se tým průběžně zlepšoval a výsledkem bylo historické první a druhé místo v GP Belgie 1998, o které se postarali Damon Hill a Ralf Schumacher. V roce 1999 se tým dále zlepšil a Heinz-Harald Frentzen přidal další dvě vítězství (GP Francie a Itálie) a až do předposledního závodu byl ve hře o titul, nakonec skončil celkově třetí. Tým se vedle tří vítězství může pochlubit dalšími 14 umístěními na stupních vítězů, navíc se šestkrát kvalifikoval v první řadě. V letech 2001-2002 měl Jordan smlouvu na tovární motory Honda, ale i přes maximální úsilí obou stran se nenaplnila očekávání z let 1998-1999. V roce 2003 se tým vrací ke svému původnímu partnerovi v oblasti motorů, spojení s Ford Europe znamená návrat modrého oválu do formule 1. Na spolupráci se podílí Cosworth Racing.


Nové partnerství slavilo úspěch hned v úvodu sezóny, když Giancarlo Fisichella vyhrál Grand Prix Brazílie, pro italského jezdce to bylo první vítězství v F1, pro Jordan Grand Prix to byl čtvrtý triumf.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...