Stalo se tak ve výrobním závodě v britském Langley – a už tenkrát byl Ford Transit plný pokrokových řešení. Měl například posuvné dveře v boku skříně, připravené kotevní body bezpečnostních pásů, zamykání volantu, ale i halogenové světlomety, bezdušové pneumatiky nebo listové pružiny velmi nízké hmotnosti.
Transit se při tom původně vůbec neměl jmenovat Transit,; nejspíše by byl na trh uveden jako model „V-Series“. Jenže zasáhla náhoda: William Batty, pozdější šéf Ford of Britain, si krátce před zahájením výroby vyžádal jeden z předsériových modelů k poslední kontrole. Vůz, který dostal, byl označen převozní etiketou „Transit“. Batty se pro toto jméno okamžitě nadchl a prosadil těsně před uvedením nového modelu na evropský trh jeho přejmenování na Ford Transit…
Nový Ford Transit si rychle získal renomé mimořádně hospodárného a spolehlivého vozu. Právě to byl důvod, proč si jej vybírali i tak nároční zákazníci, jakými jsou např. policejní složky, záchranná služba, ambulance a další firmy, které si nesmějí dovolit žádná selhání. A tak je tomu dodnes. Slovo „transit“ se po celé Evropě stalo prakticky synonymem pro výraz „dodávka“.
Zákazníci velmi rychle pochopili, že Ford Transit nabízí mimo jiné skvělé užitné vlastnosti, nízké provozní náklady, výborné jízdní vlastnosti, snadné ovládání a spoustu komfortu i bezpečí pro posádku – a tak Ford musel neustále zvyšovat výrobu. První milion vyrobených vozů tak Transit překročil v roce 1976, druhý v roce 1985, třetí v r. 1994, čtvrtý o šest let později – a letos, v roce 2005 slaví Ford Transit už pět milionů vyrobených Transitů!
Za tu dobu získal Ford Transit také spoustu ocenění po celé Evropě. Po titulu“ Van of the year 2001″ následovalo ještě 37 dalších národních ocenění, mezi nimi i několikrát “ Dodávka roku v ČR a SR“.
Když se britská armáda v roce 1982 vylodila v Port Stanley na Falklandských ostrovech, byly prvními vozy, které vyjely na pevninu, dva Fordy Transit upravené jako pojízdné jídelny. Nebylo to proto, že by snad vojsko očekávalo, že si ihned po vylodění dá šálek horkého čaj – důvod byl daleko prostší: většina vojenské techniky měla po několika týdnech na nekrytých palubách lodí problémy se spuštěním motorů, zatímco motory Transitů naskočily na první protočení spouštěčů.
Vozům Ford Transit složila poklonu, byť poněkud kuriózním způsobem, i londýnská policie, která je označila za „nejhledanější dodávky Velké Británie“. „Zjistili jsme, že asi 95 procent přepadení bank, probíhá za asistence vozů Ford Transit. Díky výkonným motorům, prostorné skříni a nosnosti až 1,75 tuny je Transit ideálním vozem pro bankovní loupež a následný útěk z místa činu,“ prohlásil mluvčí Scotland Yardu.
V říjnu roku 1985 se dostal Juan Garcia ze Sevilly se svým Transitem při přejezdu horského sedla v pohoří Sierra Nevada ve výšce tří tisíc metrů do takové sněhové bouře, že musel svůj Transit Kombi nechat na místě a jen se štěstím vyvázl i s rodinou bez zranění. Jeho vůz v následujících dnech pohřbila pětimetrová sněhová závěj. Když ale na jaře příštího roku přijel Garcia zpátky s nabitou baterií, našel svůj znovu objevený Transit s jen velmi lehce poškozenou karoserií. Ještě větší překvapení jej však čekalo, když po instalaci nové baterie motor naskočil na první pokus. Bez jakýchkoli dalších oprav se pak Juan Garcia dokázal se svým Transitem vrátit dolů do údolí…
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.