Firma Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG ze Stuttgartu ve svém Lipském závodě oslavila 4. května zdvižení krovů rozšiřujících staveb.
Čtyřmístné Porsche Panamera kategorie gran tourismo:
Za přítomnosti spolkového ministra dopravy Wolfganga Tiefenseea, ministerského předsedy státu Sasko Georga Milbradta, primátora Lipska Burkharda Junga a člena představenstva Porsche Michaela Machta, jakož i 300 hostů a stavebních dělníků umístili tesaři na střechu nové výrobní haly modelu Panamera glajchu. Hala s plochou 25 000 metrů čtverečních tvoří jádro rozšíření. Vedle ní se nachází logistické centrum s plochou 23 500 metrů čtverečních. Stávající montážní hala, ve které se již vyrábí model Cayenne, bude mimo to rozšířena o pilotní a analytické centrum a výukovou dílnu. Celkový objem investic do budov a výrobních zařízení činí 150 milionů eur.
Michael Macht, odpovědný v představenstvu Porsche AG za rezorty výroby a logistiky: „Od roku 1999, kdy bylo rozhodnuto o působení v Lipsku, zaznamenáváme jeden úspěch za druhým. Nikdo ve firmě Porsche nepochybuje, že peníze vložené do této lokality jsou dobrou investicí.“ Díky vypilované koncepci výroby je firma schopna vyrábět v Lipsku prémiové vozy v relativně malém počtu za konkurenceschopnou cenu. Podnik se bude osvědčené koncepce držet i při výrobě čtyřmístného vozu Panamera kategorie gran tourismo, který bude na trh uveden v roce 2009,“ říká člen představenstva Porsche.
Spolkový ministr dopravy Wolfgang Tiefensee uvedl výrobu modelu Panamera v Lipsku jako další důkaz, že je východní Německo vynikajícím místem pro investice. „Výhodami, které Porsche v Lipsku oceňuje, jsou skvělá infrastruktura a vzdělaná pracovní síla,“ zdůraznil ministr. Současně odkázal na to, že výrobce sportovních automobilů dbá také na sociální a společenskou odpovědnost. K tomu ve stále větší míře patří odpovědnost za ochranu klimatu, kterou firma uplatňuje dalším snižováním spotřeby svých vozidel. „Právě vývoj hybridního pohonu pro modely Cayenne a Panamera vyráběné v Lipsku se může ukázat jako perspektivní,“ prohlásil ministr.
Saský ministerský předseda Georg Milbradt ve svém projevu zdůraznil, že Porsche investuje do Saska opět z vlastních finančních prostředků a nevyužívá státních dotací: „Tím znovu podtrhuje konkurenceschopnost Saska jako místa pro výrobu automobilů a atraktivnost našeho regionu,“ řekl ministerský předseda. Podle Milbradta profituje z velké investice nejen Lipsko, ale také subdodavatelé v oblastech Vogtland, Oberlausitz a v Krušných horách. Výstavba závodu těší také lipského primátora Burkharda Junga. „Zahajujeme důležitou etapu na cestě k výrobě modelu Panamera. Dnešek je dobrým dnem pro město Lipsko i celý region,“ zdůraznil Jung.
Zatímco se motory pro model Panamera budou vyrábět v hlavním závodě Stuttgart-Zuffenhausen, lakované surové karoserie bude dodávat závod Volkswagen v Hannoveru. V Lipské továrně pak budou vozy montovány. U modelu Panamera se Porsche dostane na hloubku výrobního sortimentu 15 %. Na karoserie vyráběné v Hannoveru připadá podíl tvorby přidané hodnoty ve výši 6 %. Protože Porsche spolupracuje převážně s německými dodavateli, bude u modelu Panamera zhruba 70 % přidané hodnoty vytvářeno v Německu.
Člen představenstva Michael Macht je přesvědčen, že toto auto „Made in Sachsen“ vzbudí pozdvižení po celém světě: „Nejen, že bude dalším impulsem pro růst automobilky Porsche, upevní také pověst Saska jako automobilové země,“ řekl Macht. Po dosažení vrcholu výroby nového gran tourisma v roce 2009 bude z pásu lipské továrny sjíždět každoročně kolem 50 000 prémiových vozů Cayenne a Panamera, tvrdí člen představenstva firmy Porsche. Nový model má krom toho mít také kladný vliv na zaměstnanost – jak v lipském závodě Porsche, tak i u subdodavatelů v oblasti vznikne cca 600 nových pracovních míst. V závodě VW v Hannoveru bude dále zajištěno 500 trvalých pracovních míst.
Člen představenstva Porsche pochválil také bezproblémový průběh stavebních prací: „Hrubá stavba, ocelové konstrukce a střešní práce jsou již dokončeny. Teď můžeme začít s litím betonu pro podlahové desky.“ Poté bude následovat montáž instalací domovní techniky, například pokládka potrubí a kabelů. Fasáda montážní haly by měla být dokončena do konce léta 2007, následně bude možné nainstalovat montážní zařízení pro nový model.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií