Přesně 110 let po tom, co Ferdinand Porsche vyvinul první hybridní vůz světa – Lohner Porsche Semper Vivus, automobilka Porsche představuje novou podobu tohoto vizionářského konceptu, který aplikuje na závodní vůz kategorie GT.
Představená pokroková hybridní technologie byla vyvinuta speciálně pro použití v závodním automobilu a svojí koncepcí i uspořádáním se značně liší od současných konvenčních hybridních ústrojí. Každé z předních kol závodního speciálu 911 GT3 R Hybrid pohání elektromotor s výkonem 60 kW. Celek doplňuje čtyřlitrový plochý šestiválec boxer s největším výkonem 480 k, jež je umístěný v zádi a pohání kola zadní nápravy. Významnou inovací je použití setrvačníku vyrábějícího elektřinu. Setrvačníkový generátor je umístěn vedle řidiče a je zdrojem elektřiny pro dvojici elektromotorů.
Samotný setrvačníkový generátor je ve své podstatě elektromotor, jehož rotor se točí až 40 000 min-1. Právě v tomto pohybu se potřebná energie uchovává v mechanické podobě. Jakmile se řidič dotkne brzdového pedálu, z obou elektromotorů se stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník. Pro akceleraci nebo předjížděcí manévr může řidič tuto mechanicky uschovanou energii využít pro zvýšení dynamiky. Setrvačníkový generátor v ten okamžik začne nashromážděnou mechanickou energii přeměňovat na 120 kW elektrické energie, která pohání přední kola. Dodatečná porce síly je k dispozici vždy po dobu 6 až 8 sekund pro každý cyklus.
Kinetická energie, která byla v minulosti ztracena ve formě tepla v brzdové soustavě, je nyní velmi účinně používána jako doplňkový zdroj síly. Záleží na aktuálních podmínkách na trati, ale dodatečný výkon nemusí být použit pouze pro zvýšení dynamiky, ale také pro úsporu paliva. Zvýšení účinnosti umožní podle potřeby upravovat výkonnost celého vozu. V některých případech lze například zmenšit objem a hmotnost palivové nádrže nebo méně často zajíždět do boxů pro palivo.
Po své premiéře na ženevském autosalonu bude 911 GT3 R Hybrid testováno ve vytrvalostních závodech na Nürburgringu. Vrcholem tohoto testovacího programu bude závod 24 hodin na Severní smyčce (Nordschleife) okruhu Nürburgring, který se koná 15. a 16. května 2010. Cílem účasti na tomto slavném závodě však nebude vítězství, ale především testování této pokrokové technologie v reálném závodním prostředí, které pomůže s vývojem hybridních systémů pro budoucí sériové vozy.
911 GT3 R Hybrid je dalším příkladem přístupu Inteligentní dynamiky společnosti Porsche, který je aplikován na každém voze této značky. Jedná se o spojení větší dynamiky s nižší spotřebou paliva a menší produkcí emisí – a to jak na okruhu, tak na silnici.
Společnost Porsche Inter Auto CZ
– je největším prodejcem vozů Volkswagen, Audi, Škoda a importér značky Porsche v České republice. Disponuje největším skladem nových vozů a náhradních dílů.
V České republice má společnost Porsche Inter Auto CZ v současné době osm provozoven – v Praze, Brně, Plzni, Olomouci, Hradci Králové a Českých Budějovicích. Všechny autosalony mají k dispozici nejnovější technologie a nejmodernější know-how mezinárodní společnosti. O zákazníky se stará více než 700 zaměstnanců, kteří pravidelně procházejí systémem odborných školení. Všechny provozovny jsou držiteli certifikátu ISO 9001:2000.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií