Ta je udělována vždy jednou ročně Sdružením německých inženýrů (Verein Deutscher Ingenieure – VDI) společnostem, které se zaměřují na vývoj uživatelský přívětivých systémů.
„Nový Porsche Communication Managements, jehož hlavním znakem je dotyková obrazovka, se vyznačuje především jednoduchou, rychlou a bezpečnou obsluhou,“ shrnuje hlavní přednosti oceněného systému Mgr. Richard Vegera, vedoucí prodeje značky Porsche tuzemského výhradního dovozce Porsche Inter Auto CZ a doplňuje: „V současné době jsou tímto systémem vybaveny vozy Porsche Cayenne a nová generace legendárního Porsche 911. Také reakce našich zákazníků, kteří již mají možnost ve svých vozech nový Porsche Communications Managements používat, jsou více než pozitivní a jednoznačně tak potvrzují názor odborné poroty.“
U nové generace PCM jsou tlačítka jako je blok číslic, jenž byl doposud umístěn vedle obrazovky, integrována přímo do dotykového displeje. Současný model tak obsahuje pouhých 16 obslužných tlačítek, což představuje v porovnání s předchozím modelem snížení o polovinu. Díky místu získanému tímto způsobem bylo možné zvětšit barevnou obrazovku z 5,8 na 6,5 palců. Řízení pomocí obslužného monitoru navíc umožňuje rychlou a intuitivní komunikaci s PCM v souladu s potřebami řidiče. Dotyková obrazovka výrazně snižuje dobu obsluhy minimálně o polovinu a výrazně tak redukuje odvádění pozornosti od dopravního dění. Při použití nového systému uživatel pro zadání určité cílové adresy na navigaci potřebuje pouhých 20 sekund oproti 60 sekundám u předchozího modelu.
Vývojáři Porsche vytvořili logické a přehledné uspořádání menu. Zachovali základní logiku jeho struktury, aby umožnili zkušeným uživatelům Porsche co nejrychlejší orientaci. Řidič nebo spolujezdec naleznou nejdůležitější funkce v příslušném hlavním menu. Celá řada spíše vzácně používaných funkcí byla přesunuta do druhé úrovně menu. Ještě jednodušší a bezpečnější pro řízení vozu je obsluha PCM pomocí volitelného hlasového řízení. To umožňuje zadáním celých slov zadat například navigační cíle nebo telefonní čísla v mluveném dialogu.
PCM vznikl v definovaném vývojovém procesu, který inženýři Porsche používají u veškerých produktů, se kterými přichází uživatel do bezprostředního kontaktu. Tento proces se vyznačuje především důslednou orientací na uživatele a na jeho rychlé a precizní rozhodování. Technici Porsche v oblasti elektronických obslužných systémů se neustále zaměřují na to, aby navzdory rostoucímu rozsahu funkcí obslužné systémy pro uživatele zjednodušovali. Při vývoji nové generace PCM tak například inženýři zkoumali, jakým způsobem doposud zadávali řidiči v navigačním systému cílové adresy. Přitom vyšlo najevo, že 90 % všech uživatelů poté manuálně zvolilo zobrazení mapy. Nový PCM se nyní do zobrazení mapy přepíná automaticky.
Useware-Engineering je zatím relativně mladá věda, která se zabývá analýzou a vytvářením uživatelsky příjemných obslužných systémů. Nekompromisní vhodnost pro používání je samozřejmě již odedávna jedním ze základů vývoje Porsche. Podnět často přichází z motoristického sportu. Co možná nejsnazší, nejjednodušší a nejrychlejší obsluha veškerých funkcí je nezbytným předpokladem úspěšného závodního automobilu. To bylo rovněž důvodem pro umístění zámku zapalování vlevo od sloupku řízení, které je dodnes pro Porsche typické. Při původním startu Le Mans mohli řidiči nastoupit, levou rukou nastartovat motor a pravou rukou současně zařadit rychlost.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”