Super výkonný automobil Porsche Carrera GT, který debutoval na podzimním autosalonu v Paříži, proniká do zcela nových dimenzí a překračuje hranici moderních konstrukcí sportovních vozů. Stejně jako tehdy u Boxteru chybí i tentokrát už jen malý krůček k sériové produkci, i když jen velice limitované. Ovšem už v roce 2003 by se studie měla stát realitou.
Konstrukce vozu vychází z techniky závodních automobilů, což platí jak pro podvozek a brzdy, tak nový atmosferický zážehový vidlicový desetiválec a šestistupňovou přímo řazenou převodovku s čistokrevnou závodní spojkou. S objemem 5,5 litru a výkonem 410 kW (558 k) a točivým momentem 600 N.m při 8000 otáčkách za minutu garantuje největší rychlost 330 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 4 sekundy. Aby mohla jednotka dosahovat až 8200 otáček, proudí chladicí kapalina přímo kolem stěn válců a jejich vnitřní plochy jsou potaženy nikosilem snižující tření.
Cílem designerů bylo přenést vzrušující tvary závodních Porsche na sériovou verzi, neboť opravdový závodní speciál zpravidla nevykazuje žádnou optickou příbuznost s běžným typem. Zachovat identitu Porsche bylo hlavním požadavkem tohoto projektu. Předností vozu o rozměrech 4,56 x 1,92 x 1,19 mm (rozvor 2,7 m) a jeho skvělých jízdních vlastností je nízko a v takřka v samotném středu položené těžiště, na čemž má zásluhu velkoobjemová nádrž (90 l) umístěná za prostorem pro cestující a motor uložený před zadní nápravou. Tím se hmotnost 1250 kg rozdělila rovným dílem na nápravy. Ideální hmotnost má na svědomí jednak karosérie z uhlíkových vláken a také velmi lehký desetiválec.
Už samo o sobě výborné ovládání otevřeného dvoumístného vozu zlepšují také rozdílně velká superlehká magnesiová kola o rozměru 265/30 R19 resp.335/30 R20.
Porsche je prvním výrobcem automobilů používající keramické brzdové kotouče s vnitřním chlazením. Jejich průměr 380 mm je o 50 mm větší než u modelu 911 Turbo. Nové brzdy označené jako „Porsche Ceramic Composite Brake“ posunují technologické možnosti zase o krok dál. Keramické brzdy jsou o polovinu lehčí než kovové a ve spojení s novým brzdovým obložením vzniká při brzdění vysoký součinitel tření.
O bezpečnost cestujících se starají nejen dva přední airbagy, ale i boční vaky vyvinuté speciálně pro atraktivní roadster. Kromě boků a hrudníku částečně chrání i hlavu.
Porsche Carrera GT má vzniknout v pětisetkusové sérii, ale již nyní má firma na stole přes šedesát závazných objednávek. Cena přesáhne 12 milionů korun.
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií