Nový sportovní vůz Porsche 911 GT2 je nejsilnější a nejrychlejší model 911 dosud homologovaný pro silniční provoz.
Na první pohled nové Porsche 911 GT2 charakteristické svým uchvacujícím designem s velkými otvory sání a zadním křídlem vyjadřuje svou sílu a výkon. Tento výkonný „sporťák“ se dodává výlučně s pohonem zadních kol a s manuální šestistupňovou převodovkou. Z nuly na sto zrychlí za pouhých 3,7 sekundy a jeho maximální rychlost činí neuvěřitelných 329 km/h. Průměrná spotřeba je přitom pouhých 12,5 litrů na 100 km podle New European Driving Cycle (NEDC). Jedná se o hodnotu, která byla ještě před několika lety v této výkonnostní třídě považována za zcela nedosažitelnou.
Pohonná jednotka nového Porsche 911 GT2 vychází ze šestiválce boxer 911 Turbo. Lepšímu sání motoru pomáhají dvě výfuková turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek (VTG). Motor typu boxer o objemu 3,6 litrů dosahuje výkon 530 k (390 kW) při 6 500 otáčkách s maximálním točivým momentem 680 Nm, kterého stabilně dosahuje mezi 2 200 a 4 500 otáčkami. Díky pohotovostní hmotnosti 1 440 kg nabízí Porsche 911 GT2 výkonovou hmotnost pouhých 2,7 kg/k.
Zvýšení výkonu motoru o 50 k oproti „standardnímu“ výkonu zajišťují dvě turbodmychadla s větším oběžným kolem kompresoru a skříň turbodmychadla optimalizovaná pro lepší proudění vzduchu. Tyto prvky umožňují zvýšení tlaku turbodmychadel na ještě vyšší úroveň. Konstruktéři Porsche zde poprvé zkombinovali turbodmychadlem přeplňovaný motor s expanzním typem sání, což u přeplňovaných motorů představuje skutečnou revoluci.
Expanzní systém sání využívá principu chvění vzduchu v sacím potrubí během chladnější expanzní fáze. Teplota směsi paliva a vzduchu tedy zůstává nižší než u modelu 911 Turbo. I při plném zatížení a zvýšeném výkonu motoru tak dochází k podstatnému zlepšení celkové účinnosti a snížení spotřeby paliva až o 15 %.
Porsche 911 GT2 představuje nové úspěchy i na poli řízení a kontroly emisí – jedná se o první Porsche homologované pro silniční provoz, u kterého patří ke standardnímu vybavení zadní tlumič výfuku a koncovky vyrobené z titanu. Tento materiál je sice dražší, ale díky jeho použití došlo ke snížení hmotnosti o 50 % na pouhých 9 kg oproti případům, kdy je použita nerezová ocel.
Nové Porsche 911 GT2 je standardně dodáváno s PCCB brzdovou soustavou, jejíž součástí jsou brzdové kotouče vyrobené ze směsi uhlíkových vláken a keramiky. Ty zajišťují maximální výkon brzd i v extrémních situacích a přitom si stále udržují stabilitu a odolnost materiálu. Další výhodou brzdové soustavy PCCB je, že oproti kotoučům ze šedé litiny snižuje hmotnost neodpružené hmoty přibližně o 20 kg.
Do standardní výbavy je dále zařazen elektronicky řízený systém tlumení označovaný jako PASM (Porsche Active Suspension Management). Porsche 911 GT2 je dodáváno s devatenáctipalcovými koly z lehké slitiny a se sportovními pneumatikami o rozměrech 235/35 ZR 19 vpředu a 325/30 ZR 19 vzadu.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas