Nové sportovní Porsche s pohonem všech kol jsou úspornější a dosahují vyšší výkon – třetina zákazníků Porsche 911 volí pohon všech kol.
U nové generace 911 Carrera 4 a 911 Targa 4
– mohou zákazníci těžit z větší sportovnosti a komfortu, než tomu bylo v případě té předchozí: nové inovativní přeplňované motory nyní disponují vyšším výkonem a nižší spotřebu paliva, přičemž pohon všech kol současně nabízí lepší jízdní dynamiku a vyšší úroveň bezpečnosti. Navíc, adaptivní podvozek PASM (Porsche Active Suspension Management) je nyní o 10 mm nižší a nabízí větší rozpětí mezi sportovním a komfortním nastavením pro cestování na delší vzdálenosti. Natáčení zadní nápravy, které je nyní pro model Carrera 4S k dispozici jako součást volitelné výbavy, znatelně zlepšuje jízdní vlastnosti. Funkčnost interiéru zvyšuje standardně dodávaný zábavní a komunikační systém Porsche Communication Management (PCM) se zjednodušeným ovládáním a multidotykovým displejem.
Vozy s pohonem všech kol
– nejsou vybaveny pouze optickými prvky nové generace 911, ale disponují také vlastními charakteristickými odlišnostmi. Například světelný pruh mezi zadními světly se díky použitému trojrozměrnému designu vyznačuje ob-zvláště osobitým vzhledem. Jsou-li světla zapnuta, zadní svítilny zdůrazňují dojem hloubky. Světelný pruh rovněž podtrhuje typický vzhled vozů 911 s pohonem všech kol, přičemž rozchod zadních kol je nyní o 44 milimetrů širší než v případě předchozího modelu. Mezi další designové změny nové generace 911 patří světlomety se čtyřbodovými světly pro denní svícení, pozměněná madla dveří, nové zadní víko motoru a nová zadní světla – včetně charakteristických čtyřbodových brzdových světel.
Nové designové změny rovněž podtrhují sofistikovanou eleganci modelu 911 Targa
Díky svému inovativnímu designu se 911 Targa i nadále liší od karosářských verzí Coupé a Cabriolet. Úžasným způsobem kombinuje myšlenku karoserie Targa s pro-myšleným stylem otevřeného vozu. Stejně jako původní Targa, i tento model má místo B-sloupků charakteristický široký oblouk a odnímatelný střešní panel nad předními sedadly a dvojitě vybouleným zadním oknem bez C-sloupků. Střešní díl lze otevřít a zavřít stiskem tlačítka, přičemž plátěná část střechy se skládá za sedadla.
Lepší zrychlení s o 12 % nižší spotřebou
Za přepracovanými motory s protiběžnými písty se ukrývá více, než pouze čtyři desetiletí zkušeností značky Porsche s přeplňovanými motory, získanými v oblasti motorsportu a při výrobě sportovních vozů. Zcela nové Porsche 911 Carrera ohromuje špičkovými hodnotami v oblasti výkonů, radosti z jízdy a také hospodárnosti. Díky dvojitému přeplňování dosahují třílitrové motory v modelech 911 Carrera 4 a 911 Targa 4 výkonu 370 k (272 kW) a točivého momentu 450 Nm, zatímco výkon modelů S se zvýšil na 420 k (309 kW) a 500 Nm točivého momentu. Řidiči tak mají o 20 k navíc, které mohou přetavit v radost z řízení. Větší výkon modelů Carrera S pramení z vyššího plnicího tlaku turbodmychadla, specificky upraveného výfukového systému a přepracované elektronické řídicí jednotky motoru.
V kombinaci s elektrohydraulicky ovládaným pohonem všech kol
– se model 911 Carrera 4 vůbec poprvé vyznačuje lepšími časy zrychlení než vozy s pohonem pouze zadní nápravy. Porsche Carrera 4 s dvouspojkovou převodovkou PDK a paketem Sport Chrono zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,1 s (o 0,4 s rychleji než předchozí mo-del), zatímco výkonnější model S to samé zvládne za 3,8 s, tedy o 0,3 s rychleji. Otevřené modely S a 911 Targa potřebují o 0,2 s více času. Maximální rychlost se liší podle modelu a výbavy a osciluje mezi 287 a 305 km/h.
Všechny nové generace nového Porsche tradičně nabízejí vyšší výkon a nižší spotřebu paliva
Díky tomu se spotřeba modelu 911 Carrera 4 Cabriolet s převodovkou PDK snížila o 0,8 litru na 7,8 l/100 km. Nejvýraznější pokles spotřeby zaznamenaly 911 Carrera S Cabriolet a 911 Targa 4S s převodovkou PDK, přičemž jejich spotřeba klesla o 1,2 litru na 8,0 l/100 km.
Dědictví modelu 918 Spyder: paket Sport Chrono s přepínatelnými režimy
Ve spojení s volitelným paketem Sport Chrono lze nyní objednat modely 911 s voli-čem jízdních režimů na volantu, které mají svůj původ v supersportovním modelu 918 Spyder. Otočný volič nabízí čtyři jízdní režimy – „Normal“, „Sport“, „Sport Plus“ a „Individual“. Posledně jmenovaný režim řidiči umožňuje například upravit systém PASM, aktivní uložení motoru, řazení převodovky PDK a také nastavení sportovního výfukového systému, pokud jsou součástí výbavy. Ve spojení s převodovkou PDK se volič jízdních režimů vyznačuje dalším ovladačem – „Sport Response Button“. Po zmáčknutí tohoto tlačítka je pohon vozu po dobu 20 sekund připraven na maximální akceleraci, například pro předjíždění. V tomto případě je zařazen nejoptimálnější rychlostní stupeň a řídicí jednotka motoru je krátkodobě připravena na spontánnější reakce.
Přepracovaný podvozek PASM se standardně nižší světlou výškou o deset milimetrů
Porsche 911 s pohonem všech kol je synonymem pro ovladatelnost a vysokou bez-pečnost, kombinovanou s vysokými výkony. V případě nové generace posouvá značka Porsche tyto přednosti o další kus dál. Elektrohydraulický pohon všech kol reaguje díky technologii převzaté z modelu 911 Turbo ještě rychleji a citlivěji. To zlepšuje zejména směrovou stabilitu během sportovní jízdy, aniž by byla ovlivněna ovladatelnost vozu. Díky tomu se zlepšilo sladění přepracovaného pohonu všech kol a podvozku PASM s o deset milimetrů nižší světlou výškou. Tato výbava je standardem všech modelů Carrera a zvyšuje stabilitu vozu při rychlém průjezdu zatáčkami. Jízdní komfort současně zvyšuje nová, lépe reagující generace tlumičů s rozšířenou charakteristikou tlumení, která zlepšuje chování vozu při rychlém průjezdu zatáčka-mi.
Technologii přejatou z modelu 911 Turbo a 911 GT3 ztělesňuje aktivní řízení kol zadní nápravy
To je nyní volitelně k dispozici pro modely Carrera S. Tento systém zvětšuje schopnost modelu 911 zatáčet. Kromě toho zlepšuje stabilitu vozu při změ-ně jízdních pruhů ve vysokých rychlostech. Díky o 0,4 metru menšímu průměru otá-čení současně zaručuje lepší manévrovatelnost. Lepší ovladatelnost zajišťuje volant nové generace, pocházející z modelu 918 Spyder. Standardně nabízený volant má průměr 375 milimetrů, volitelný volant GT 360 milimetrů. Pro neomezenou každo-denní využitelnost nabízí značka Porsche hydraulický zvedací systém s pohyblivými válci na přední nápravě. Stiskem jediného tlačítka se během pěti sekund zvýší vpře-du světlá výška vozu o 40 mm, což předchází odření spodní část vozu, například při výjezdu z garáží.
Konektivita a multimediální systém: PCM s multidotykovým displejem a novými funkcemi
Zcela nový, standardně dodávaný 7palcový systém PCM je nyní vybaven novými funkcemi. Standardem je také navigační systém, který lze nyní ovládat podobně jako chytrý telefon a je schopen zpracovat rukou psané údaje. Řidiči mají přístup k do-pravním informacím v reálném čase, jež jim dodávají přehled nad dopravou v jejich okolí a na jejich plánované cestě. Kromě toho lze pomocí Wi-Fi a Bluetooth lépe a snadněji připojit mobilní a chytré telefony. To znamenaná, že nyní jsou lépe do-stupné s vozem spjaté služby, například v podobě Google Street View, a internetové rádio. Tyto služby jsou neustále rozšiřovány a vylepšovány.
Nové Porsche 911 Carrera 4 a 911 Targa 4 se s danou výbavou začnou prodávat od ledna 2016 za následující ceny včetně DPH:
- 911 Carrera 4 – 103 983 eur
- 911 Carrera 4S – 118 144 eur
- 911 Carrera 4 Cabriolet – 117 073 eur
- 911 Carrera 4S Cabriolet – 131 234 eur
- 911 Targa 4 – 117 073 eur
- 911 Targa 4S – 131 234 eur
Údaje o jednotlivých modelech modelové řady Porsche 911:
911 Carrera 4:
Kombinovaná spotřeba paliva 8,7–7,7 l/100 km, město 12,2–10,1 l/100 km, mimo město 6,7–6,3 l/100 km; emise CO2 201–177 g/km; energetická třída (Německo) F–E
911 Targa 4:
Kombinovaná spotřeba paliva 8,9–7,9 l/100 km, město 12,4–10,3 l/100 km, mimo město 6,9–6,5 l/100 km; emise CO2 206–182 g/km; emisní třída (Německo) F–D
911 Carrera 4S:
Kombinovaná spotřeba paliva 8,9–7,9 l/100 km, město 12,4–10,3 l/100 km, mimo město 6,8–6,6 l/100 km; emise CO2 204–180 g/km; energetická třída (Německo) F–E
911 Carrera 4 Cabriolet:
Kombinovaná spotřeba paliva 8,9–7,9 l/100 km, město 12,4–10,3 l/100 km, mimo město 6,9–6,5 l/100 km; emise CO2 206–182 g/km; energetická třída (Německo) F–D
911 Carrera 4 S Cabriolet:
Kombinovaná spotřeba paliva 9,0–8,0 l/100 km, město 12,6–10,4 l/100 km, mimo město 6,8–6,7 l/100 km; emise CO2 208–184 g/km; energetická třída (Německo) F–E
911 Targa 4S:
Kombinovaná spotřeba paliva 9,0–8,0 l/100 km, město 12,6–10,4 l/100 km, mimo město 6,8–6,7 l/100 km; emise CO2 208–184 g/km; energetická třída (Německo) F–D
918 Spyder:
Kombinovaná spotřeba paliva 3,1–3,0 l/100 km; spotřeba elektrické energie: 12,7 kWh/100 km; emise CO2 72–70 g/km; energetická třída (Německo) A+
911 Turbo a 911 Turbo S Coupé/Cabriolet:
Kombinovaná spotřeba paliva 9,9–9,7 l/100 km; město 13,4–13,2 l/100 km, mimo město 7,8–7,7 l/100 km; emise CO2 231–227 g/km; energetická třída (Německo) G
911 GT3:
Kombinovaná spotřeba paliva 12,4 l/100 km; město 18,9 l/100 km; mimo město 8,9 l/100 km; emise CO2 289 g/km; energetická třída (Německo) G
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií