- Vývojový tým značky CUPRA sdílí své dojmy získané za volantem modelu Formentor, který zanedlouho vyjede i na české silnice
- Pět jízdních režimů umožní spolu s anatomickými sedadly intenzivní zážitky z jízdy
- Jordi Gené a Mattias Ekström, jezdci značky CUPRA, přispěli svými zkušenostmi k vývoji sériově vyráběného modelu při jeho testování na závodních okruzích
CUPRA Formentor se zanedlouho objeví i na českých silnicích. První šťastlivci se však s tímto vozem již mohli svézt. Mezi ně patří například Dr. Werner Tietz, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj, Marta Almuniová, technická ředitelka značky CUPRA, a Jordi Gené, jezdec značky CUPRA. Zde jsou jejich dojmy získané za volantem prvního modelu, navrženého a vyvinutého exkluzivně pro značku CUPRA.
310 k pod naprostou kontrolou.
CUPRA Formentor Launch Edition s výkonem 310 k čeká na jízdu po uzavřené silnici s řadou ostrých zatáček a úseků s velkým převýšením. Za volantem sedí šéf výzkumu a vývoje Werner Tietz: „Před rozjezdem je velmi důležité si nastavit, jaké zážitky chcete mít.“ Formentor je vybaven pěti různými jízdními režimy. „Chtěli jsme, aby měl řidič stejný pocit jako v kompaktním voze. Proto jsme vytvořili pět jízdních režimů s různými charakteristikami progresivního řízení a adaptivního podvozku,“ říká technická ředitelka značky CUPRA Marta Almuniová. Pro tento druh silnice „volím od začátku režim CUPRA“, říká Tietz.
Jeden volant, několik funkcí.
K režimu CUPRA je rychlý a snadný přístup přímo na volantu. Jakmile řidič uchopí jeho věnec, bude mít všechno pod kontrolou – na volantu nalezne dokonce i tlačítko pro spuštění motoru. „Jízda je velmi sportovní a bezpečná, protože nemusíte téměř vůbec pouštět volant z rukou. Je tu méně příležitostí k rozptylování, což vede také k maximálnímu požitku z jízdy,“ vysvětluje Tietz.
Těsné spojení s asfaltem.
Dalším aspektem, který zintenzivňuje pocit kontaktu s vozovkou, jsou standardní anatomická sedadla. „Sedadlům věnujeme mimořádnou pozornost. Byla prvním krokem v naší snaze přenést emoce závodního vozu do sériově vyráběného vozidla. Sedadla zprostředkovávají první kontakt řidiče s vozem a přenášejí veškeré impulzy ze silnice,“ říká Almuniová. „Přestože v tomto CUV sedíte ve vyšší poloze, cítíte opravdu těsné spojení s vozovkou,“ říká Tietz.
Jednota s vozovkou.
Tým inženýrů CUPRA úzce spolupracoval s jezdci značky CUPRA. Jordi Gené a Mattias Ekström jim předávali své zkušenosti z testovacích jízd s modelem Formentor na závodních okruzích. „Další věcí, na které jsme hodně pracovali, bylo nastavení podvozku, odpružení, řízení a motoru. Finální testy jsme uskutečnili s Geném a Ekströmem. Vůz se díky tomu vyznačuje precizností v zatáčkách a reakcemi na pohyby pedálu plynu přesně podle našich představ,“ sděluje Almuniová. Jordi Gené po další testovací jízdě popisuje své reakce: „Výsledek je úžasný. Volant kompletně přenáší vše, co se děje mezi koly a vozovkou, a podvozek vám umožní mít vždy všechno pod kontrolou.“
CUPRA Formentor v kostce…
„První jízda s tímto modelem vás bude bavit.“ Werner Tietz
„Byl to skvělý týmový výkon.“ Marta Almuni
„Robustní jako SUV a sportovní jako kompaktní vůz.“ Jordi Gené
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií