Podrobně o zcela novém modelu Ford Ranger

Je praktičtější, komfortnější, má robustnější a modernější vnější design, nový interiér, větší přepravní kapacitu a nový turbodiesel.

Nový Ranger je vozem do nejdrsnějších podmínek, zhostí se i těch nejnáročnějších úkolů.

Podrobně o zcela novém modelu Ford Ranger
Podrobně o zcela novém modelu Ford Ranger
Podrobně o zcela novém modelu Ford Ranger

Robustní vnější design

Na první pohled nový Ranger zaujme svojí impozantní přídí s nově řešenou kapotou motoru a rozměrnou maskou chladiče, která dominuje čelním partiím vozu. Masivní lemy podběhů kol snižují riziko poškození karoserie a umocňují robustní styling nového modelu. Dělený přední nárazník i integrovaná světla do mlhy jsou řešeny tak, aby nedoznaly úhony při jízdě terénem. Čistý styling předních partií je zvýrazněný novými světlomety s čirými kryty.

Zákazníci, kteří by se chtěli odlišit a rádi by zvýraznili rustikální image modelu Ranger je k dispozici populární výbavový paket „Thunder“, který obsahuje trubkový ochranný rám, boční trubkové nášlapy v chromu a další chromovaný rám vzadu – tyto prvky umocňují již tak příjemně robustní a sportovní styling vozu. V interiéru modelu Ranger s paketem „Thunder“ na cestující čekají komfortní kůží čalouněná sedadla.

Optickou atraktivitu bočního profilu umocňují nová litá kola rozměru 16“ s pneumatikami rozměru 245/70 R16 (některé verze mají kola rozměru 15“). Nová kola, resp. pneumatiky zaručují lepší trakční schopnosti na všech površích a za všech podmínek.

Interiér nového Rangeru prošel kompletní rekonstrukcí.

Sedadla mají nově tvarovaná opěradla, která jsou v oblasti ramen širší a lépe čalouněná, a mají i větší opěrky hlav. Palubní deska nyní tvoří ještě lépe řešené informační centrum, které řidiči zprostředkovává lépe všechny důležité údaje. Pravoúhlá středová část je vyvedena ve atraktivním stříbřitém odstínu, přístrojový štít je přizdobený chromovanými dekorativními detaily, chrom se objevuje i na výdeších ventilace, řadicí páce, spínačích elektrického ovládání oken a na vnitřních klikách.

V interiéru nového Rangeru je spousta odkládacích schránek, zajímavá je originální výklopná vysouvací schránka, která se perfektně hodí pro uložení nejrůznějších dokumentů. Dvoudílná schránka ve středové konzoli poslouží pro uložení až deseti CD disků, dvou mobilních telefonů a spousty dalších drobností. Autorádio s CD/MP3 přehrávačem je integrovano do palubní desky. K dispozici je i do palubní desky zabudovaný CD měnič na 6 disků a přídavné reproduktory.

Nový Ranger je poháněný novým turbodieselem Duratorq TDCi 2,5 l

Motor je vybavený novým systémem přímého vstřikování nafty „common-rail“. Motor má výkon 143 k a nejvyšší točivý moment 330 Nm, který je k dispozici už při otáčkách 1800 ot/min. Výhodou je i jeho nižší spotřeba.

Klidnější a vyváženější chod nového turbodieselu TDCi se projevuje nižším hlukem v interiéru a tedy i ve vyšším cestovním komfortu. Průběh točivého momentu vylepšuje moderní turbodmychadlo VTG s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola.

O přenos výkonu se stará prověřená pětistupňová manuální převodovka Durashift.

Větší přepravní kapacita, vyšší hmotnost přívěsu

Nový Ranger má o 6 cm zvýšené bočnice ložné plochy, což mu propůjčuje největší přepravní kapacitu v jeho třídě. Vázací oka v bočnicích jsou posunuta o něco níže, díky čemuž je možné převážený náklad bezpečněji ukotvit. Do ložené plochy je začleněna praktická inovativní odkládací schránka. Užitečná hmotnost nového Fordu Ranger činí až jednu tunu a za vůz je možné připojit až třítunový přívěs.

Lepší ovladatelnost a jízdní vlastnosti

To je mimo jiné i zásluha delších horních ramen závěsů kol a pouzder vinutých pružin předních kol. Větší kola obouvají „all-terrain“ pneumatiky, tlumiče mají větší průměr, delší listová pera zadní nápravy optimalizují jízdní vlastnosti. Nový je také zadní stabilizátor, vylepšený je také hydraulický brzdový systém. Nový Ranger příjemně překvapí přesným vedením stopy a stabilitou jízdy, a to v nezatíženém i plně zatíženém stavu, což je zásluha především pečlivě „naladěných“ pružin a progresivních tlumičů.

Nájezdový úhel vpředu i vzadu umožňuje zdolávání i těch nejnáročnějších překážek. Elektronický systém „shift on-the-fly“ umožňuje snadný a rychlý přechod od pohonu 4×2 k pohonu 4×4. V kombinaci s výkonným motorem s mohutným točivým momentem se nový Ranger profiluje jako nekompromisní off-road model, který se bez nejmenších problémů pohybuje v nejnáročnějším terénu.

Nižší hluk i vibrace

Nový Ford Ranger vyniká nízkou hladinou hluku a vibrací. Motor je tišší díky nově řešenému větráku chladiče a sofistikovanému systému elektronicky řízeného přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“. Tužší karoserie, robustní rám a propracovaná pouzdra uložení motoru snižují vibrace při běhu naprázdno. Hluk v interiéru snižuje také nově řešené dveřní těsnění a obložení karosářských panelů tlumicími materiály.

Bezpečnost

Stále více zákazníků používá modely Ford Ranger v běžném každodenním provozu jako kterýkoli jiný rodinný automobil. Nekompromisní tlak automobilky Ford na otázky bezpečnosti garantuje všem pasažérům nejvyšší míru ochrany a bezpečí. Nový Ranger je standardně vybaven dvěma čelními airbagy, na přání se dodávají i boční airbagy pro přední sedadla. Bezpečnostní pásy jsou vybaveny předpínači, které garantují maximální ochranu pasažérů v případě nehody. Nechybí ani úchyty pro upevnění dětských sedaček.

Většina modelů řady Ford Ranger jsou vybaveny protiblokovacím systémem brzd ABS, který zlepšuje aktivní bezpečnost v každém terénu a v každém jízdním režimu.

Náročné testy

Nový Ranger prodělal asi nejnáročnější testovací program, jakému kdy byl vůz této třídy vystaven. První prototypy nového modelu byly prověřovány na zkušebních okruzích v Arizoně, Japonsku, Austrálii a v Jižní Africe, kde se musely vyrovnávat s mrazy pod -25 stupňů Celsia i s výhní přes 57 stupňů Celsia. Předprodukční modely projížděly horami severního Thajska a Laosu, stoupaly po úbočích himalájských velikánů, probíjely se džunglí na Borneu, jejich řidiči je testovali v drsném australském vnitrozemí i v Krugerově národním parku v Jižní Africe, trápili je v poušti Arabských Emirátů.

Prodeje modelů Ranger v uplynulých dvou letech vzrostly o více než 50 %. Dá se předpokládat, že nový Ranger zaujme ještě širší skupinu nových zákazníků, kteří ocení jeho výjimečnost!

Oficiální prodej nového Fordu Ranger v ČR bude zahájen začátkem příštího roku.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...