Ceny Lancia Ypsilon podle zvolené verze výbavy, motoru a převodovky jsou od 295 000 do 444 000 Kč.
Lancia Ypsilon měla světovou premiéru na 63. mezinárodní výstavě kinematografického umění v Benátkách. Nyní debutuje ve znamení prvního kroku značky Lancia do budoucnosti. Je určena pro klientelu vyžadující hledání jedinečných výrobků.
Nové malé vozidlo – Ypsilon – je sice velmi kompaktní, má však překvapující obyvatelnost a výjimečný komfort. Lancia Ypsilon je dlouhá pouhých 378 cm, široká 170, vysoká 153 a má rozvor 239 cm a může hostit čtyři až pět osob, má jeden z neobjemnějších zavazadlových prostorů v segmentu (od 215 po 290 dm3 při posuvných sedadlech v přední krajní poloze).
Lancia Ypsilon kromě toho zaručuje vždy předvídatelné chování, snadné řízení a potěšení z jízdy. Nové vozidlo je tedy rozhodnuto dobývat trh diskrétně, se zaměřením na přesné vyvážení stylistické vytříbenosti a bohaté výbavy. Toto demonstruje i dlouhá řada prestižní výbavy tvořící skutečnou koncentraci vlajkové lodi: od velkoplošného střešního okna Granluce po automatickou dvouzónovou klimatizaci a systém Hi-Fi Bose®, až po Blue&Me®, což je inovativní systém založený na Windows mobile a vzniklý ve spolupráci mezi Fiat Auto a Microsoft, který slouží k výměně komunikačních dat, informací a zábavy ve vozidle, čímž zlepšuje komfort a kvalitu pobytu na palubě.
Nová Lancia Ypsilon je nabízena ve čtyřech variantách výbavy „střižených na míru“: Argento, Oro Bianco, Oro Giallo a Platino. Volba těchto vzácných kovů jako označení variant výbavy nového modelu odráží přání italského výrobce automobilů vrátit se vedle elegance, vybraných materiálů a pečlivého zpracování detailů také k inovaci a sportovnosti, kterou se kdysi vyznačovala značka Lancia a která dochází perfektního využití v aplikaci „hightech“ materiálů.
Čtyři varianty výbavy:
1. Lancia Ypsilon Argento. Tato varianta výbavy je určena mladším zákazníkům, které si získá dynamikou a svěžestí. V povinně černém prostředí hrají prim barevné kontrasty lesklých a matných materiálů. Rámeček konzoly, část hlavice řadicí páky a přístroje v provedení „stříbrný chrom“ a také „hightech“ tkanina Black Moon na palubní desce a panelech dveří nabízí sportovní vzhled.
2. Lancia Ypsilon Oro Bianco. Prostředí je černé a je charakterizováno sportovním a zřetelně technickým outfitem. Je zaměřeno na dvoubarevné provedení a vyvážené kontrasty. Rámeček konzoly v provedení „stříbrný chrom“, stejně jako palubní deska a panely dveří v provedení Black Moon a Blu Moon propůjčují interiéru technologický, dynamický a sportovně-elegantní atmosféru. Kvalitu interiéru podtrhuje část hlavice řadicí páky a přístroje v provedení „stříbrný chrom“.
3. Lancia Ypsilon Oro Giallo. U této varianty výbavy jsou v popředí hnědé tóny, které propůjčují prostředí teplou, elegantní a zároveň okouzlující atmosféru. Kontrasty barev, materiálů a lesklého a matného provedení. Palubní deska a panely dveří jsou prezentovány technicky a okouzlují opticky teplými kaštanovými tóny, právě tak jako rámeček konzoly, který je v provedení „zlatý chrom“. Jako špičkový módní doplněk pro dámy se představuje část hlavice řadicí páky: perla mezi detaily této varianty výbavy.
4. Lancia Ypsilon Platino. Podobně jako u výše uvedených variant výbavy se spojuje také u verze Platino vybranost barev a materiálů s láskou k detailu. Sedadla okouzlují rafinovaným kontrastem třpytivé alcantary „Starlight“ (slonovina a jemně perforovaná kůže se stříbrným základem) a kvalitní kůže (přírodní barva a bordó). Palubní deska a panely dveří slonovinové barvy propůjčují interiéru jas a vybranost.
Není přehnané tvrdit, že každý zákazník může mít právě takový vůz Lancia Ypsilon, který nejlépe odpovídá jeho osobním preferencím a jeho životnímu stylu, neboť může být vybaven všemi myslitelnými zařízeními, která jsou v dnešním automobilovém světě k dispozici. A to včetně těch, která byla nedávno vyhrazena pouze vozům vyšší třídy. Je jedno, pro jakou verzi a personalizaci se zákazník rozhodne. Lancia Ypsilon je vždy vozem, který udělá dobrý dojem svým šarmem a originalitou a překvapí jako „malá vlajková loď“ vyšší třídu svým jedinečným charakterem, který odlišuje vozy Lancia od všech ostatních automobilů.
Výkonnější pohonné jednotky
Pod pláštěm silné osobnosti a elegance nabízí Lancia Ypsilon pohonné jednotky s moderní technikou a vynikajícími výkony. Jedná se o tři zážehové motory (1.2 8v o výkonu 60 koní, 1.4 8v o výkonu 77 koní a 1.4 16v o výkonu 95 koní) a dva vznětové motory Multijet 1.3 16v o výkonu 75 koní a 90 koní. Každý má jiné zaměření; všechny jsou spojeny s mechanickou pěti nebo šestistupňovou převodovkou (1.3 Multijet a 1.4 také se sekvenční robotizovanou převodovkou DFN s pěti rychlostními stupni) a vyznačují se ušlechtilostí, temperamentem, vysokou výkonností a vyspělou technologií. Zároveň jsou velmi spolehlivé ohleduplné k životnímu prostředí.
1.3 Multijet 16v o výkonu 75 a 90 k
U modelu Lancia Ypsilon jistě nesmí chybět 1.3 16v Multijet – nejmenší a nejvyspělejší vznětový motor s přímým vstřikováním Common Rail druhé generace: v modelové řadě Ypsilon debutovala nová verze vybavená turbodmychadlem s variabilní technologií. S tímto přeplňováním 1.3 16v Multijet poskytuje výkon 90 k (66 kW při 4000 1/min) a točivý moment 200 Nm při 1750 1/min. Má maximální rychlost 175 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 11 sekund. Mezi špičku segmentu patří i po stránce spotřeby: 4,5 litru/100 km v kombinovaném cyklu.
Motor 1.3 Multijet o výkonu 75 k přeplňovaný turbodmychadlem s pevnou geometrií má výkon 75 koní (55 kW při 4000 1/min) a točivý moment 190 Nm při 1750 1/min. Tímto motorem vybavená Lancia Ypsilon dosahuje maximální rychlosti 167 km/h, z 0 na 100 km/h akceleruje za 14,5 sekundy a spotřebu má jednu z nejlepších v segmentu: 4,5 litru/100 km v kombinovaném cyklu.
Pro obě verze 1.3 Multijet 75 koní a 95 koní je společná konstrukce motoru. Jedná se o řadové čtyřválce 1248 cm3 se čtyřmi ventily na válec ovládanými přímo dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců. 1.3 Multijet 16v je mistrovské dílo technologie miniaturizace: uspořádání bylo navrženo s cílem dosažení minimálních vnějších rozměrů. Motory mají životnost 250 000 km bez údržby mechanických komponentů, intervaly výměny oleje prodlouženy z 20 000 km na 30 000 km a splňují limity Euro 4.
1.4 8v o výkonu 77 koní a 1.4 16v o výkonu 95 koní
Nový motor má zdvihový objem 1368 cm3 dva ventily na válec (čtyři u verze o výkonu 90 koní), které jsou ovládány přímo vačkovým hřídelem v hlavě válců.
Pohonná jednotka 1.4 8v má dvě výkonové verze: první má výkon 57 kW (77 k) při 6000 1/min a točivý moment 113 Nm při 3000 1/min. Takto vybavená Lancia Ypsilon dosahuje maximální rychlosti 167 km/h, z 0 na 100 km/h akceleruje za 13,5 sekundy. Spotřebu má jednu z nejlepších v segmentu: 5,5 litru/100 km v kombinovaném cyklu.
Zvláštností nového motoru 1.4 8v je zvýšený kompresní poměr a zvýšený točivý moment při nízkých otáčkách, což jsou parametry umožňující snížení spotřeby; toho bylo dosaženo i nastavením systému řízení motoru poslední generace, který dokáže snížit spotřebu na nejnižší možnou úroveň, při zachování vysoké výkonnosti a nízkých emisí škodlivin. Co se týče emisí škodlivin, je třeba podtrhnout, že motor 1.4 také splňuje emisní normu Euro 4.
Lancia Ypsilon může být vybavena dalším motorem 1.4 16v o výkonu 70 kW (95 k) při 5800 1/min, s točivým momentem 128 Nm při 4500 1/min. Jízdní výkony jsou optimální, protože nové vozidlo dosahuje maximální rychlosti 175 km/h a akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy.
1.2 8v o výkonu 60 koní
Motor samozřejmě využívá všechna vylepšení popisovaná u motoru 1.4 8v, co se týče mechaniky, palubní elektroniky, výfuku a dodávky paliva. Tento motor se kromě toho liší použitím elektricky ovládané škrticí klapky motoru, což je zařízení dosud používané ve vozidlech vyšších segmentů.
Převodovka „Dolce Far Niente“
Motory Lancia Ypsilon pracují ve spojení s pěti nebo šestistupňovými manuálními převodovkami, zatímco další převodovky jsou mechanické elektronicky řízené robotizovaná s pěti rychlostními stupni. Zejména posledně zmíněné převodovky poskytují maximální komfort v automatickém režimu, třeba po vyzkoušení potěšení ze sportovní a dynamické jízdy s mechanickou převodovkou: z tohoto důvodu byla přejmenována na „Dolce Far Niente“. Převodovka DFN je totiž vybavena inovativním systémem, který elektrohydraulickým ovládáním automatizuje obsluhu spojky a řazení rychlostních stupňů, přičemž zachovává všechny výhody suché spojky a mechanické převodovky (hmotnost, robustnost a spolehlivost, nízká spotřeba). Jedná se tedy o sofistikovaný systém, který jednak zlepšuje výkonnost komponentů mechanické převodovky s přímým řazením, a jednak zvyšuje bezpečnost jízdy tím, že brání nesprávným manévrům systému převodovky při chybě řidiče.
Má dva funkční režimy: poloautomatický a automatický.
První používá nejmodernější strategie řízení k zajištění maximálních výkonů. Zařazení rychlostního stupně se provádí prostřednictvím páky na tunelu. Protože vůz nemá pedál spojky, ovládání probíhá pouze pohybem páky: dopředu se řadí vyšší rychlostní stupně (směrem k symbolu „+“), dozadu nižší rychlostní stupně (směrem k symbolu „-„). Stačí tedy jediný impuls a převodovka rychle a přesně přeřadí.
Jak funguje převodovka DFN v poloautomatickém režimu? Elektrické signály vstupují do řídicí jednotky po síti CAN (Controler Area Network) a mohou být rozděleny do dvou velkých podskupin. Jedna jsou data pocházející z převodovky, umožňující zjišťování polohy zasouvání a volby rychlostních stupňů, polohy spojky, provozní tlak v hydraulickém systému a otáčky spojky. Druhá část jsou všechny signály vstupující z ostatních systémů vozu Lancia Ypsilon (např. motor a brzdová soustava) a přispívající k přesnému řazení.
Na základě informací z těchto dvou skupin může být řízeno manuální i automatické řazení s příslušnými funkčními logikami, řazení komfortní nebo sportovní dle interpretace požadavku řidiče sledováním polohy pedálu plynu, a na základě otáček motoru.
Po nastartování vozu Lancia Ypsilon se sešlápnutím pedálu brzdy systému potvrdí přítomnost řidiče na sedadle a umožní se zařazení prvního rychlostního stupně nebo zpátečky (na kluzké vozovce je možno k rozjezdu zařadit druhý rychlostní stupeň). Z bezpečnostních důvodů a z důvodu prevence zařazení nevhodného rychlostního stupně systém zařadí neutrál při běžícím motoru a otevření dveří. Systém také předchází chybám, které by mohly způsobit poškození motoru nebo převodovky tím, že signalizuje nouzové situace a nepovolené manévry akusticky a vizuálně.
Automatické řízení převodovky DFN disponuje dvěma logikami: Normal a Economy. Pomocí první se dosahuje optimálního komfortu jízdy a současně svižné řazení za všech podmínek. Logika Economy má naopak za úkol snižovat spotřebu paliva při zachování ovladatelnosti a komfortu jízdy na maximální úrovni.
V obou logikách systém řadí vyšší rychlostní stupně při dosažení otáček maximálního momentu nebo výkonu. V automatickém režimu systém kromě toho rozpoznává sklon vozovky (prostřednictvím softwarového algoritmu) a mění bod řazení tak, aby byl vždy zachováván nejlepší kompromis mezi požadavky řidiče, stavem terénu a stavem vozidla (rychlost a otáčky motoru). Další zvláštností převodovky DFN je schopnost vyhodnocování decelerace vozidla a přizpůsobování řazení nižších rychlostních stupňů. Např. v poloautomatickém režimu systém umožňuje zejména při sportovní jízdě zařazení nižšího rychlostního stupně při nájezdu do zatáčky. V automatickém režimu systém naopak systém anticipuje nižší rychlostní stupeň, aby měl řidič k dispozici vhodnější rychlostní stupeň pro zachování úrovně komfortu a spotřeby paliva.
Převodovka DFN je nejlepší kompromis pro uživatele upřednostňující potěšení z jízdy s mechanickou převodovkou, ale nezříkající se občasné pohodlné jízdy s automatickou převodovkou.
Nejmodernější technologie pro komfort a bezpečnost
Lancia Ypsilon je malou vlajkovou lodí s exkluzivní výbavou, skutečně elitní vozem, který nabízí v oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti to nejlepší, co je v současnosti na trhu k dostání..
Cestování na palubě nového modelu vyzývá k objevování interiéru, v němž je pobyt příjemný za všech klimatických podmínek. O to se stará například velkoplošné skleněné střešní okno, moderní automaticky řízená dvouzónová klimatizace nebo vynikající hi-fi audiosystém. K dispozici je pro nejmladší model ze stáje Lancia také inovativní systém Blue&Me®. Systém založený na „Windows Mobile“ byl vyvinut ve spolupráci firem Fiat a Microsoft a byl modifikován pro zlepšení komfortu a kvality času stráveného ve voze, pro zlepšení komunikace, získávání informací a zábavy na palubě vozu.
Infotelematický systém Blue&Me®
Lancia Ypsilon může být vybavena inovativním systémem Blue&Me®. Tento systém, založený na „Windows Mobile“, byl vyvinut ve spolupráci firem Fiat a Microsoft a je stále modifikován za účelem zlepšení kvality času stráveného ve voze, komunikace, získávání informací a zábavy na palubě vozu.
Uživatelsky přátelské zařízení umožňuje během jízdy bezproblémové telefonování a poslech hudby, aniž by byla nepříznivě ovlivněna bezpečnost jízdy. Vybavení technologií Bluetooth® umožňuje uživateli komunikovat s pomocí vlastního mobilního telefonu z vozu s okolním světem. Kromě toho je nabídka postupně doplňována moderními zařízeními, která umožňují přístup k velkému počtu novinek, které přináší postupem času technologický pokrok: od kompletní multimediálnosti až po satelitní navigaci, ani nemluvě o dostupnosti celé řady služeb, díky nimž je cestování autem ještě praktičtější, pohodlnější a bezpečnější.
Systém Blue&Me® zahrnuje systém „hands-free s hlasovým ovládáním“, který zaručí za jízdy kdykoli dodržování dopravních předpisů, protože při ovládání nemusíte pustit volant. Mobilním telefonem, kompatibilním se systémem Bluetooth®, vybavený zákazník může telefon používat i tehdy, když se tento nachází například v saku nebo v tašce, přičemž se rádio (je-li zapnuté) automaticky ztiší a reproduktory audiosystému slouží k reprodukci hlasu druhého účastníka. Kromě toho systém vykazuje vyšší stupeň kompatibility s běžnými modely mobilních telefonů a umožňuje aktualizaci novými standardy a budoucími telefony.
Systém Blue&Me® je plně integrován do vozu. Ovládání je možné prostřednictvím multifunkčních tlačítek na volantu, takže systém může být rychle a bezpečně pověřen například vyhledáním telefonního čísla z telefonního seznamu (ten se „roluje“ na displeji v kokpitu) nebo může být při soukromém hovoru ztišena hlasitost na nulu.
K jeho zvláštnostem patří to, že poté co byl mobilní telefon uživatele jednou spojen se systémem a byl přenesen adresář z mobilního telefonu, bude při následujícím zapnutí dotčený mobilní telefon rozpoznán a osobní telefonní seznam uživatele bude nyní automaticky načten.
Přístup k osobnímu telefonnímu seznamu bude zaručen pouze v přítomnosti mobilního telefonu uloženého v systému. Je-li v adresáři uloženo telefonní číslo nebo jméno volajícího, bude toto zobrazeno na displeji ve sdruženém přístroji. Chcete-li telefonovat, postačuje nadiktovat telefonní číslo nebo jméno požadované osoby. To samozřejmě za předpokladu, že je jméno uloženo v telefonním seznamu.
Díky modernímu systému rozpoznání hlasu nepotřebuje Blue&Me® k naučení hlasu fázi „zaškolení“. Se systémem může být spojeno maximálně pět různých mobilních telefonů, takže je možné, aby využívalo hands-free více osob přítomných ve voze. Samozřejmě, že údaje mohou být kdykoli libovolně změněny. A v neposlední řadě může být systémem „hands-free s hlasovým ovládáním“ reprodukován vyzváněcí tón vlastního telefonu.
„Hands-free s hlasovým ovládáním“ – inovativní Blue&Me® může však nabídnout ještě mnohem víc. Uživatel může také poslouchat svou oblíbenou hudbu, uloženou v mobilním telefonu, v jednom z nových zařízení smart phone, v přehrávači MP3 nebo na klíči USB. Prostřednictvím portu USB, který je integrován ve středovém tunelu, je možné připojit analogovým konektorem libovolný digitální přístroj. Tímto způsobem je možné přehrávat audio hudební soubory (MP3, WMA a WAV) přímo přes audiosystém. Protože jsou všechna data zobrazována na displeji v kokpitu, může zákazník řídit archiv systému (tříděný podle žánrů, alb, interpretů, atd.) buď hlasem nebo také listovat jím multifunkčními tlačítky na volantu a volit požadovanou skladbu tlačítky na volantu.
Střešní okno Granluce
Lancia Ypsilon může být vybavena velkoplošným střešním oknem (Granluce), novinkou v tomto segmentu, a zprostředkovat tak uživateli zcela nový „pocit z automobilu“. Toto střešní okno patřící k poslední generaci výrobků zabírá téměř 70 % plochy střechy vozu a skládá se ze dvou skleněných desek (jedné pevné a jedné posuvné) a dvou sluneční clon, kterými lze pohybovat v kolejničkách navzájem nezávisle.
Z uzavřeného vozu se může Lancia Ypsilon proměnit v automobil se skleněnou střechou nebo v automobil s posuvnou střechou, který nabízí zážitky jako kabriolet. Je to jen otázka vnější teploty a počasí. Když má interiér zaplavit sluneční svit, může zůstat skleněná část zavřená a otevře se pouze příslušná sluneční slona.
A když chce někdo cestovat jako v kabrioletu, je možné během sedmi sekund otevřít přední skleněný panel a sluneční clonu a k dispozici je skutečné „okno do nebe“. Samozřejmě je možné také částečné otevření jak předního panelu, tak sluneční clony. To se provádí tlačítkem na středové stropní svítilně. V první poloze se sklo zvedne jako spoiler. Podržíte-li ovládací tlačítko stisknuté, přestaví se skleněný panel do různých mezipoloh a posouvá se v hliníkových kolejničkách dozadu. Když dosáhne panel požadované polohy, tlačítko uvolněte. Stejný pohyb, ovšem v opačném směru, následuje při zavírání střešního okna. A nakonec nabízí skleněné střešní okno Granluce také ochranu před zraněním, neboť pohyb skleněného panelu se ihned zastaví a panel se pohne v opačném směru, jakmile panel narazí na překážku.
Hi-fi audiosystém Bose®
K dobrému pocitu na palubě vozu Lancia Ypsilon přispívá také kvalitní audiosystém od firmy Bose®.
Stejnojmenný vedoucí výrobce na trhu s hi-fi zařízeními vyvinul systém nabízející výjimečně věrný zvuk s křišťálově čistými výškami a plnými a zvučnými hloubkami. Zvukový prožitek se rovnoměrně rozprostírá ve voze pro všechny cestující a je velmi silný, protože audiosystém a kabina vozu byly vyvíjeny společně. Tím je zaručeno, že technické vlastnosti jak zařízení, tak interiéru vozu jsou v dokonalém souladu.
Za tímto účelem provedli konstruktéři od firmy Bose® řadu měření na voze a pečlivě sladili veškeré komponenty audiosystému tak, aby určili optimální pozici všech šesti reproduktorů ve vztahu k cestujícím.
Tento rafinovaný hi-fi audiosystém je pro vůz Lancia Ypsilon připraven se dvěma autorádii. Jsou harmonicky integrována do designu palubní desky, ergonomicky uspořádána a jsou pečlivě sladěna s akustickým zařízením vyvinutým pro interiér vozu.
Pro oba přístroje je společných šest reproduktorů, výkon 4 x 30 W a funkce RDS (Radio Data System) a TA (dopravní informace). K nejzajímavějším detailům patří to, že rádio má při každém zapnutí nastavenu stejnou hlasitost, jaká byla nastavena při vypnutí. Rozdílná je u těchto autorádií čtečka. U první verze autorádia mohou být přehrávána CD, u druhého se k nim přidává také přehrávač MP3. Oba typy autorádia disponují systémem, který reguluje hlasitost v závislosti na rychlosti jízdy.
Celý systém je chráněn proti odcizení komunikačním protokolem řízeným elektronickou řídicí jednotkou (body computerem). Při zapnutí autorádia načte computer čtyřmístný bezpečnostní kód rádia a aktivuje rádio pouze tehdy, když rozpozná sled číslic. Přístroj je tedy nepoužitelný v jiném voze, který nemá stejnou přípravu. A konečně je zde možnost nechat instalovat měnič CD, vícenásobný přehrávač CD (pro maximálně deset CD), který může být ovládán šesti tlačítky na volantu (volitelná výbava).
Automatická dvouzónová klimatizace
Pro Lancii Ypsilon byla zvolena sofistikovaná klimatizace, která prostřednictvím elektronické řídicí jednotky automaticky řídí teplotu vzduchu, množství vzduchu, distribuci vzduchu (poprvé s možností různého nastavení na straně řidiče a spolujezdce), chod kompresoru a recirkulaci. Kromě toho se jedná o dvouzónovou klimatizaci, tj. klimatizaci schopnou současně udržovat dvě různé teploty: jednu na pravé straně interiéru a druhou na levé straně.
V tomto zařízení zjišťují různé snímače vnější a vnitřní teplotu; jsou doplněny ještě dalším snímačem, určeným ke zjišťování kvality vzduchu (AQS).
Air Quality System umožňuje cestujícím Lancia Ypsilon vždy dýchat čistý vzduch, i při jízdě městem, v kolonách a v tunelech. Tento snímač totiž řídí funkci recirkulace a zamezuje vstupu vnějšího vzduchu, když se vozidlo nachází v místě se silně znečištěným vzduchem.
Bezpečnost na nejvyšší úrovni
Lancia Ypsilon nenabízí pouze nový styl bohatý na personalitu, moderní a spolehlivou techniku, bohatou výbavu a velký komfort. Je i bezpečným vozidlem. Víc než jednotlivá zařízení je souhrn všech řešení, které činí Ypsilon jedním z nejbezpečnějších vozidel segmentu.
Nevadnoucí a účinné brzdy, spolu s dobrými dynamickými vlastnostmi pohonných jednotek a předvídatelné jízdní vlastnosti, umožňují vozu Lancia Ypsilon v klidu překonávat kritické situace. Ke zmírnění následků případných nehod však byla věnována velká pozornost i pasivní bezpečnosti. Sériově je ve výbavě airbag řidiče a airbag spolujezdce. Dva okenní airbagy jsou u základní verze Argento za příplatek, u ostatních verzí ve standardní výbavě. Kromě toho jsou k dispozici na přání boční airbagy určené k ochraně hrudníku a pánve cestujících vpředu při bočním nárazu.
Všechny verze Lancia Ypsilon jsou sériově vybaveny tříbodovými bezpečnostními pásy na předních a zadních krajních sedadlech. Kromě toho jsou přední bezpečnostní pásy vybaveny předpínači a jsou výškově nastavitelné. Všechny opěrky hlavy jsou projektovány tak, aby byly nejen pohodlné, ale i maximálně bezpečné. Jsou výškově nastavitelné a lze je zajistit v libovolné poloze pro maximální funkčnost za všech podmínek použití.
Nový model kromě toho používá sofistikovaná technická řešení pro zajištění perfektní kontroly nad vozidlem ze strany řidiče (aktivní bezpečnost). Mezi nimi ABS poslední generace s EBD (Electronic Brake Distribution) a na přání ESP (Electronic Stability Program). Posledně zmíněný systém zasahuje za podmínek blízkých mezním, když je nebezpečí ztráty stability vozidla, a pomáhá řidiči vozidlo kontrolovat. Kromě toho je k ESP přidružen systém Hill Holder, který řidiči pomáhá při rozjezdu do kopce, a HBA (Hydraulic Brake Assistance), což je asistent pro prudké brzdění.
Čtyři verze Lancie Ypsilon pro čtyři typy zákazníků
Není přehnané tvrdit, že každý zákazník může mít právě takový vůz Lancia Ypsilon, který nejlépe odpovídá jeho požadavkům a vkusu. Již nyní je možno přemýšlet o více než 700 různých možnostech osobního vytvoření „malé vlajkové lodi“, které se skládají z 18 barev karosérie, čtyř variant výbavy (Argento, Oro Bianco, Oro Giallo a Platino), 10 dvoubarevných outfitů pro interiér, osmi různých materiálů potahů sedadel a šesti různých typů ráfků z lehké slitiny (včetně těch, které jsou v nabídce příslušenství). Je úplně jedno, pro jakou verzi a personalizaci se zákazník rozhodne. Se svým šarmem a originalitou vypadá vůz Lancia Ypsilon vždy dobře a plně respektuje italského ducha proslaveného po celém světě.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií