Podrobně o novém modelu Hyundai ix35, který bude v prodeji na našem trhu již od příštího pondělí – 1.března

U všech dealerů značky Hyundai na vás čekají již teď nové ix35 a prodejci vám je rádi a ochotně předvedou a umožní vám samozřejmě i absolvovat zkušební testovací jízdu.

Ačkoli má zcela nový Hyundai ix35 vzhled s prvky sportovního kupé a atletickou postavu, zachovává si v pětimístném interiéru vysokou úroveň praktičnosti.

Podrobně o novém modelu Hyundai ix35, který bude v prodeji na našem trhu již od příštího pondělí - 1.března
Podrobně o novém modelu Hyundai ix35, který bude v prodeji na našem trhu již od příštího pondělí - 1.března
Podrobně o novém modelu Hyundai ix35, který bude v prodeji na našem trhu již od příštího pondělí - 1.března

Hyundai ix35 se vyznačuje novým vzhledem a špičkovou úrovní techniky, díky čemuž je připraven uspokojit nejrozmanitější požadavky motoristů a jejich rodin s aktivním životním stylem.

Podrobně o novém modelu Hyundai ix35, který bude v prodeji na našem trhu již od příštího pondělí - 1.března
Podrobně o novém modelu Hyundai ix35, který bude v prodeji na našem trhu již od příštího pondělí - 1.března
Podrobně o novém modelu Hyundai ix35, který bude v prodeji na našem trhu již od příštího pondělí - 1.března
Podrobně o novém modelu Hyundai ix35, který bude v prodeji na našem trhu již od příštího pondělí - 1.března
Podrobně o novém modelu Hyundai ix35, který bude v prodeji na našem trhu již od příštího pondělí - 1.března
Podrobně o novém modelu Hyundai ix35, který bude v prodeji na našem trhu již od příštího pondělí - 1.března

Kromě elegantního designu, velkého vnitřního prostoru, bohaté výbavy a inovativních technických prvků nabízí tato novinka nízkou spotřebu paliva s minimálními emisemi.

„Zákaznické průzkumy zaměřené v Evropě na model ix35 přinesly nesmírně pozitivní reakce,“ poznamenává Allan Rushforth, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe. „Představení ix35, nástupce modelu Tucson, je pro Hyundai enormně důležitou událostí. Na vrcholu své slávy tvořil Tucson 20 % našeho odbytu v Evropě a my jsme přesvědčeni o tom, že naše zcela nové SUV Hyundai i35, které je velmi odlišné od svého předchůdce, udělá dobrý dojem na všechny loajální majitele vozů Tucson a zároveň přivede k naší značce tisíce nových zákazníků. Naše prodejní cíle pro ix35 jsou ambiciózní, ale zároveň dosažitelné: do roku 2013 chceme v Evropě prodávat 50 000 těchto vozů.“ V České republice byl Hyundai Tucson v roce 2005 nejprodávanějším modelem kategorie SUV.

Elegance modelu ix35 je vyjádřena zakřivenými osobitými liniemi a rozvážným pevným postojem. Odvaha pramení z jedinečných a agresivních linií na bocích, smělých detailů a robustních kol z lehkých slitin. Dynamiku odráží nízký profil ix35 a plynule integrovaný zadní spoiler.

Motory:

Nový ix35 z evropské produkce se bude postupně prodávat se čtyřmi motory (dvěma zážehovými a dvěma vznětovými) s rozpětím výkonů od 84,5 kW do 135 kW (115 k do 184 k), mechanickými a samočinnými převodovkami a pohonem předních nebo všech kol.

Tři z uvedených motorů jsou nové konstrukce: vznětové jednotky R 2.0 a U2 1.7 a oblíbený zážehový motor Hyundai 1.6 Gamma ve verzi GDI. Pro menší zážehové a vznětové motory se bude dodávat systém ISG (Integrated Stop & Go).

Všechny modely ix35 se mohou pochlubit optimalizovanou spotřebou paliva a sníženými emisemi díky novému systému řízení alternátoru (redukuje zatížení motoru), funkci podporující hospodárný styl jízdy, zadnímu spoileru, který snižuje aerodynamický odpor vzduchu, a pneumatikám s nízkým valivým odporem ze směsi s větším obsahem siliky.

Modelová řada ix35 byla připravena s cílem uspokojit co nejširší skupinu zákazníků, a proto ji budou tvořit čtyři úrovně výbavy: Classic, Comfort, Style a Premium. Zákazníci budou mít na výběr devět barev karoserie a tři barevné varianty interiéru. Pro tři nejvyšší stupně výbavy bude možné na přání objednat kožené čalounění interiéru.

Bezpečnost:

Mezi nové prvky aktivní bezpečnosti dodávané jako součást sériové výbavy patří stabilizační systém ESP (Electronic Stability Program), nový senzor převrácení (v případě potřeby aktivuje boční a hlavové airbagy a předpínače bezpečnostních pásů), asistent rozjezdu do kopce HSA (Hillstart Assist Control), který zabraňuje samovolnému pohybu vozidla při rozjezdu do svahu, a asistent pro jízdu ze svahu DBC (Downhill Brake Control), jehož úkolem je udržovat velmi nízkou rychlost jízdy z prudkého kopce.

Pro všechny modely se na přání dodává nová zadní bezpečnostní kamera, která účinně předchází nehodám při couvání. Kamera uložená v zadním výklopném víku se zapíná při zařazeném zpětném chodu a její obraz se přenáší na barevný displej LCD integrovaný do vnitřního zpětného zrcátka.

Prostornost interiéru dokáže skvěle podpořit na přání dodávané dvoudílné panoramatické skleněné střešní okno s UV filtrem. Střešní okno se nachází nad předními i zadními sedadly a lze jej posouvat, vyklápět nebo kompletně otvírat.

Řidič dostává do rukou čtyřramenný volant s tlustým věncem z měkkého polyuretanu, který může být na přání obšitý kůží. Volant je výškově a podélně nastavitelný a může obsahovat ovládací prvky pro audiosystém a tempomat.

Za volantem vidí řidič modelu ix35 standardní přístrojový panel se dvěma hlavními kruhovými přístroji uloženými v atraktivních tubusech, které vyvolávají pocit ještě luxusnější atmosféry zvýšenou gradací a čistější preciznější grafikou. Mezi oběma stupnicemi hlavních přístrojů poskytuje displej palubního počítače postupně zobrazovatelné informace o spotřebě paliva, průměrné rychlosti, dojezdové vzdálenosti a vnější teplotě. Na přání může být vůz vybaven přístrojovým panelem Super Vision se vzrušujícím modrým podsvícením.

Středová konzola s motivem písmene X je orámována elegantními výdechy ventilační soustavy. V logickém horizontálním uspořádání se na středové konzole nalézají ovládací panely topné a ventilační soustavy, audiosystému a ostatních pomocných funkcí.

Po modely ix35 jsou k dispozici dva různé klimatizační systémy – manuální klimatizace nebo dvouzónová automatická klimatizace s osvěžovačem vzduchu – které dále zlepšují kvalitu vzduchu v interiéru a pohodlí posádky.

Audiosystém pro ix35 je tvořen rádiem s RDS a přehrávačem CD/MP3, čtyřmi širokopásmovými a dvěma výškovými reproduktory, plus přípojkami USB a pro iPod. Základní systém se šesti reproduktory má po jednom reproduktoru v každých dveřích a výškový reproduktor na každé straně přístrojové desky.

Na přání si mohou zákazníci pro ix35 zvolit zcela nový navigační systém s displejem TFT-LCD 6,5“, funkcí Bluetooth a hlasovým ovládáním. Tento systém je doplněn o přídavný zesilovač a basový reproduktor v boční stěně zavazadlového prostoru.

Mezi další technicky vyspělá řešení zlepšující komfort posádky a praktickou využitelnost vozidla patří inteligentní karta Smart Card (pro bezklíčkový přístup společně s tlačítkem „engine start/stop“ ke spouštění a vypínání motoru), dále speciální osvětlení interiéru na uvítanou, funkce trojitého zablikání směrových ukazatelů na jedno stlačení páčky a zadní bezpečnostní kamera uložená v zadním výklopném víku. Řidič sleduje obraz z kamery buď na displeji integrovaném do vnitřního zpětného zrcátka, nebo přímo na obrazovce navigačního systému.

Řidiči i s tělesnou výškou až 1,92 m naleznou za volantem modelu ix35 dostatečný prostor a velmi pohodlnou jízdní polohu. Široké možnosti nastavení sedadla umožňují plný komfort i řidičům menších postav. Komfort ovládání dále zlepšuje pedál plynu s uchycením na podlaze, který umožňuje plynulou a jemnou regulaci polohy škrticí klapky.

V závislosti na individuálních požadavcích jednotlivých trhů jsou v nabídce přední sedadla s vyhřívanými sedáky a opěradly, popř. zadní sedadla s vyhřívanými sedáky.

Výška stropu nad sedáky předních/zadních sedadel je 1000/994 mm, prostor pro nohy vpředu/vzadu je 1047/982 mm a šířka ve výšce ramen 1450/1400 mm (vpředu/vzadu). Široký úhel otvírání dveří zajišťuje pohodlný přístup k zadním sedadlům.

Více prostoru pro cestující a zavazadla

Zadní sedadla modelu ix35 jsou v zájmu maximální univerzálnosti při přepravě osob a nákladu dělená v poměru 60:40 %. Opěradla zadních sedadel lze jednoduše sklopit na sedáky, čímž vznikne téměř rovná ložná plocha.

Zavazadlový prostor modelu ix35 patří svým objemem 591 litrů v pětimístném uspořádání mezi největší ve své třídě. Sklopením zadních sedadel vznikne zavazadlový prostor o objemu 1436 litrů. Všechny modely kromě provedení Classic jsou sériově vybaveny svinovací roletou, jejímž natažením lze přepravovaný náklad zakrýt před zvědavými pohledy kolemjdoucích.

Přemístěním páky ruční brzdy vznikl v modelech se samočinnou převodovkou vedle páky voliče prostor pro dva držáky nápojů. Do menšího z nich lze vložit vyjímatelný popelník dodávaný na přání. Mezi další přídavné úložné prostory patří objemná schránka před sedadlem spolujezdce (chlazená v kombinaci s manuální nebo dvouzónovou automatickou klimatizací), velký úložný prostor ve středové konzole o objemu 6,2 litru a čtyři odkládací přihrádky ve dveřích. Zadní opěradlo je vybaveno také sklopnou středovou loketní opěrkou s dvojitými držáky nápojů.

Vyšší úroveň kultivovanosti a tišší provoz

Nový ix35 je výrazně tišším a kultivovanějším vozem než Tucson. Zcela nová konstrukce karoserie s větším podílem vysokopevnostní oceli a početnými výztuhami je tužší, bezpečnější a přispívá k omezení přenosu mechanické hlučnosti.

Nový model dostal kvalitnější protihlukovou izolaci v podobě důkladnější izolace kapoty, sendvičové přepážky přístrojové desky, nových tlumicích panelů pro boční stěny zavazadlového prostoru a podběhů zadních kol a pěnových výplní střešních sloupků A a B. Inženýři dosáhli nízkou hladinu nízkofrekvenčního hluku 52 dB a nízkou hladinu aerodynamického hluku 63,9 dB (při rychlosti 110 km/h).

Motory

Nové vznětové motory 2,0 a 1,7 litru a nový zážehový motor GDI.

Zcela nový Hyundai ix35 je pro evropský trh vyráběn na Slovensku s výběrem čtyř motorů, z nichž tři jsou zcela nové. Široká škála variant pokrývá pestré spektrum požadavků a životních stylů motoristů v evropském regionu. Výkony motorů sahají od 84,5 do 135 kW (od 115 k do 184 k) a dosahují vyšší úrovně provozní hospodárnosti v důsledku nižší spotřeby paliva a emisí CO2, které mohou klesnout až na hodnotu 139 g/km.

V modelové řadě ix35 slaví premiéru menší dvoulitrová varianta nové generace čistých vznětových motorů Hyundai z rodiny „R“, větší provedení 1,7 litru oblíbených vznětových motorů U2 a verze GDI osvědčené jednotky Gamma 1,6 litru. Zážehový motor Theta 2,0 litru, který završuje paletu nabízených motorů, také prodělal výrazné změny k lepšímu.

Vznětové motory řady „R“ a „U“ se mohou pochlubit technicky nejvyspělejší konstrukcí

První zástupce zcela nové rodiny turbodieselů Hyundai „R“ o výkonu 145 kW (197 k) se poprvé objevil na trhu loni v modernizovaném Santa Fe 2.2 CRDi.

Nyní se u příležitosti představení modelu Hyundai ix35 rozšiřuje rodina motorů „R“ o variantu s menším, dvoulitrovým objemem. Podobně jako jednotka 2,2 litru, plní i nový motor R 2.0 emisní normu Euro 5 a jeho výkonové parametry snadno překonávají většinu motorů konkurenčních značek. Tento motor těží z výhod třetí generace systému common rail s piezoelektrickými vstřikovači, které vstřikují naftu do válců pod vysokým tlakem (1800 barů) s nebývalou precizností.

Technickou vyspělost motoru R 2.0 dále dokumentuje elektronicky řízené turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek VGT (Variable Geometry Turbocharger), vyspělá řídicí jednotka ECU (Engine Control Unit) s 32bitovým mikroprocesorem, nová vysoce účinná recirkulace výfukových plynů EGR (Exhaust Gas Recirculation) s chladičem a obtokovým ventilem, ventilový rozvod DOHC 16V poháněný řetězem a vybavený jehlovými ložisky a hydraulickým vymezováním vůle ventilů, dále vyvažovací hřídel a filtr pevných částic DPF (Diesel Particulate Filter) umístěný blízko u motoru.

Vznětové motory řady „R“ jsou vybaveny velkým počtem plastových komponentů snižujících hmotnost. Patří mezi ně například sací trakt s vířivými klapkami, kryt hlavy válců a pouzdro olejového filtru. Motor R 2.0 nabízí největší výkon 135 kW (184 k) a točivý moment 392 N.m. v rozsahu 1800 až 2500 min-1.

Model ix35 poháněný výkonnější verzí motoru R 2.0 dosáhne z klidu rychlosti 100 km/h za 9,4 s (s mechanickou převodovkou a předním pohonem), resp. za 10,1 s (se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol). Nový vznětový motor má kombinovan spotřebu pouhých 5,9 l/100 km v případě výkonnější varianty a 5,5 l/100 km u verze s nižším výkonem. Obdobně skvělé jsou u modelů ix35 poháněných motorem R 2.0 hodnoty emisí CO2: 154 g/km u výkonnější verze nebo 147 g/km u méně výkonné varianty (mechanická převodovka, pohon předních kol). Tento motor bude pravděpodobně v mnoha zemích nejoblíbenější volbou. Výroba vznětových motorů probíhá na Slovensku.

Také nová verze motoru 1,7 l dostala nejnovější generaci přímého vstřikování common rail, turbodmychadlo VGT, elektronicky řízenou recirkulaci výfukových plynů EGR a filtr pevných částic DPF, aby bylo zajištěno plnění emisní normy Euro 5. Tento motor je tišší, čistší a hospodárnější než jeho předchůdci a zároveň se vyznačuje temperamentními výkony.

Jedním z důležitých vývojových cílů pro motor U2 1.7 bylo optimální jízdní chování. Již od 2000 min-1 je k dispozici více než 90 % maxima točivého momentu, aby byla zajištěna silná a plynulá akcelerace téměř od volnoběžných otáček. Maximální výkon dosahuje hodnoty 84,5 kW (115 k) při 4000 min-1. Díky rozvodovému řetězu mohly být prodlouženy servisní intervaly na 30 000 km nebo jeden rok.

Modely ix35 poháněné jednotkou U2 se mohou pochlubit hodnotami emisí CO2 jen 146 g/km nebo 139 g/km v provedení s ISG.

Zážehové motory Theta a Gamma GDI kombinují výkon s hospodárností

Modernizovaný motor Hyundai „Theta II“ 2,0 litru dostal zdokonalené elektronické řízení a díly s menším třením. Další úpravy přispěly k poklesu hmotnosti. Výsledkem modifikací je vyšší výkon, delší životnost, větší kultivovanost a snížená spotřeba paliva a nižší emise. Tento čtyřválec disponuje čtyřventilovým rozvodem DOHC s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů CVVT (Continuously Variable Valve Timing) a lehkou hliníkovou konstrukcí bloku motoru, hlavy válců a olejové vany. Největší výkon je 120 kW (163 k) při 6200 min-1, zatímco největší točivý moment 194 N.m je k dispozici při 4600 min-1.

Specialitou motoru Theta II je „tichý rozvodový“ řetěz, jednoduchý pryžový řemen pro pohon příslušenství, katalyzátor integrovaný do výfukového systému pro vyšší výkon, mechanické seřizování vůle ventilů s povrchovou úpravou z uhlíkového materiálu charakteristikou podobnou diamantu, přepracované sběrné potrubí pro nižší teplotu výfukových plynů a větší hospodárnost ve vysokých otáčkách a vyvažovací hřídel potlačující vibrace.

Model ix35 poháněný motorem Theta II zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,4 s (mechanická převodovka, pohon předních kol) a dosahuje největší rychlosti 184 km/h. Spotřeba paliva je 7,5 l/100 km (kombinovaný cyklus) a hodnota emisí CO2 je 177 g/km.

Zákazníci, jejichž prioritou je spotřeba paliva, mohou objednávat vozy ix35 s velmi vyspělým zážehovým motorem 1,6 litru Gamma, který byl při nejnovější modernizaci vybaven přímým vstřikováním benzinu GDI (Gasoline Direct Injection). Výroba tohoto nového motoru bude zahájena v září 2010. Motor 1,6 litru Gamma GDI je druhou aplikací vstřikovací techniky GDI od uvedení tohoto systému v novém motoru Hyundai 2.4 Theta II GDI, který se montuje do nového sedanu Sonata představeného nedávno na některých mimoevropských trzích.

Systém GDI představuje největší pokrok v technice vstřikování benzinu, která doznala obrovského rozmachu v 80 a 90 letech a v tomto procesu nahradila karburátory. Aplikací techniky GDI posunuje Hyundai konstrukci a řízení svých motorů na špičkovou úroveň, která dokáže spojit zdánlivě protikladné vlastnosti: GDI snižuje emise a zároveň zvyšuje výkon a zlepšuje hospodárnost provozu. Před zavedením systému GDI bylo možné dosáhnout zlepšení v jedné z těchto oblastí pouze na úkor ostatních.

Systém GDI vstřikuje palivo s bezpříkladnou precizností přímo do spalovacího prostoru, čímž je možné mnohem lépe ovlivňovat průběh spalování. V porovnání s konvenčním motorem stejného zdvihového objemu nabízí GDI o 7 % větší točivý moment při nízkých otáčkách, o 12 % větší točivý moment při vysokých otáčkách a o 10 % nižší spotřebu paliva.

Tato jednotka se zdvihovým objemem 1,6 litru je vybavena kromě výkonného a precizního přímého vstřikování benzinu GDI také proměnným časováním ventilů CVVT, které zvyšuje výkon, zrychluje reakci motoru na sešlápnutí pedálu plynu a snižuje spotřebu paliva a emise v oblasti nízkých a středních otáček.

Celohliníkový šestnáctiventilový motor Gamma GDI nabízí největší výkon 103 kW (140 k) při 6400 min-1. Model poháněný tímto motorem v kombinaci s ISG bude mít emise CO2 jen 149 g/km (u vozidel bez ISG: 158 g/km).

Systém ISG (Integrated Stop & Go) v kombinaci se dvěma motory

Jako doplněk nejmodernějších technických řešení pro zvyšování účinnosti jednotlivých motorů v modelové řadě ix35 nabízí Hyundai na přání pro motory 1.6 GDI a 1.7 CRDi systém ISG, který umožňuje další snížení spotřeby paliva. Systém ISG automaticky vypíná a spouští motor v hustém městském provozu a ve spolupráci s ostatními technologiemi pomáhá snižovat spotřebu paliva a emise. Oba modely ix35 proto vykazují emise CO2 pod hranicí 150 g/km.

Mezi další inovativní technologie pro zvyšování hospodárnosti provozu, montované sériově do nových modelů ix35, patří ukazatel vhodného řazení u všech vozů s mechanickou převodovkou, ukazatel ECO u verzí se zážehovým motorem a samočinnou převodovkou, aktivní tlačítko ECO Drive pro vznětové verze se samočinnou převodovkou (pro podporu hospodárného stylu jízdy) a systém řízení alternátoru.

Na výběr jsou tři druhy převodovek a pohon předních nebo všech kol

Zcela nový Hyundai ix35 nabízí pětistupňovou, nebo šestistupňovou mechanickou převodovku, popř. šestistupňovou samočinnou převodovku v kombinaci s pohonem předních nebo všech kol. Obě šestistupňové převodovky jsou nové nebo modernizované a odstupňování jejich nejvyššího stupně přispívá ke snížení spotřeby paliva při jízdě vyššími rychlostmi.

Model ix35 poháněný dvoulitrovým zážehovým motorem je vybaven pětistupňovou mechanickou převodovkou, zatímco všechny ostatní motory mají sériově šestistupňovou převodovku. Pro výkonnější motory lze na přání objednat šestistupňovou samočinnou převodovku.

Modernizovaná šestistupňová mechanická převodovka pro oba vznětové modely ix35 se může pochlubit vícekuželovou synchronizací, optimalizovanou konstrukcí ozubených soukolí, sníženou hmotností a zvýšenou účinností, sníženými energetickými ztrátami, optimalizovanou skříní diferenciálu a delší životností. Zdokonalená převodovka nevyžaduje žádnou údržbu po celou dobu životnosti vozidla a je naplněna olejem s nižší viskozitou.

Nová šestistupňová samočinná převodovka je mistrovským dílem techniky

Zcela nová šestistupňová samočinná převodovka, vyvinutá skupinou Hyundai-Kia pro širokou škálu budoucích vozidel Hyundai a Kia, se vyznačuje jedinečnou konstrukcí, která je kompaktnější a lehčí než kterákoli jiná v současnosti vyráběná šestistupňová samočinná převodovka na světě. Tato převodovka se již dočkala pozitivních ohlasů v médiích a z řad veřejnosti v modernizovaném modelu Hyundai Santa Fe. V porovnání s pětistupňovou převodovkou má o 62 méně dílů, je o 41 mm kratší a o 12 kilogramů lehčí, přičemž snižuje spotřebu paliva až o 12 %. Inovativní funkce „Neutral Control“ automaticky řadí z režimu D na N, jakmile vůz stojí déle než několik sekund, čímž se snižuje zatížení motoru a spotřeba paliva.

Nová planetová samočinná převodovka je vybavena jedinečným „plochým“ měničem momentu, který přispívá ke zkrácení celkové délky převodovky o 12 mm, třemi planetovými soukolími a čtyřmi pastorky diferenciálu. Osm elektromagnetických ventilů převodovky lze individuálně kalibrovat na montážní lince, aby bylo zajištěno extrémně rychlé, plynulé a precizní řazení v celém rozsahu otáček motoru. Stejně jako šestistupňová mechanická převodovka je i samočinná varianta bezúdržbová po celou dobu životnosti bez nutnosti výměny oleje.

Řidič si může zvolit dva režimy řazení – plně samočinné nebo manuální. Plně samočinný režim nabízí ve městě veškeré výhody tohoto druhu převodovky s hladkým řazením a minimálními požadavky na řidiče, který se tak může lépe soustředit na řízení.

Chce-li se řidič při jízdě mimo město zapojit intenzivněji do řízení a vychutnat si skvělé jízdní vlastnosti nového ix35, může přejít do režimu „Sport“, který umožňuje sekvenční manuální řazení, v němž převodovka řadí na základě pokynů řidiče vždy po jednom stupni nahoru nebo dolů.

Zákazníci mají na výběr vyspělý pohon předních nebo všech kol

Zákazníci si mohou objednat některý z pěti modelů ix35 s pohonem předních kol nebo některý ze tří modelů s pohonem všech kol.

Pro zákazníky, kteří musí pravidelně čelit náročným podmínkám, jezdí v terénu nebo tahají přívěsy o hmotnosti až 2000 kg (v závislosti na modelu), bude ideální pohon všech kol. Ten je k dispozici v kombinaci s dvoulitrovým zážehovým nebo s výkonnější verzí dvoulitrového vznětového motoru, a to buď s mechanickou, nebo samočinnou převodovkou. Za optimálních podmínek, například při běžné jízdě ve městě nebo na dálnici, přenáší tento pohon všech kol 100 % točivého momentu na přední kola. Jízda v tomto režimu je v porovnání se zapnutým pohonem všech kol hospodárnější.

Kdykoli nějaké přední kolo ztratí přilnavost, přenese se část točivého momentu na zadní kola. Požaduje-li řidič větší úroveň trakce a bezpečnosti na kluzkém povrchu – například v dešti, na sněhu, blátě, nezpevněných cestách a v terénu – může manuálně zapnout režim „Lock“, který v zájmu stability rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 % až do rychlosti 40 km/h.

Trakci podporuje také na přání dodávaný asistent rozjezdu do kopce HAC (Hillstart Assist Control), který zabraňuje samovolnému pohybu vozidla ze svahu, a asistent pro sjíždění svahů DBC (Downhill Brake Control), který reguluje rychlost jízdy vozidla ze strmého svahu.

Pro zákazníky, kteří jezdí většinou na silnicích, je výhodnější volbou verze s pohonem předních kol. Ta je o 60 kg lehčí než varianta s pohonem všech kol, takže nabízí lepší zrychlení a nižší spotřebu paliva. V případě potřeby podporuje trakci protiprokluzový systém TCS (Traction Control System) propojený s protiblokovacím systémem ABS.

Podvozek

Nová víceprvková zadní náprava a elektrický posilovač řízení

Hyundai Tucson představený v roce 2004 poskytoval zákazníkům vyvážený kompromis mezi ovladatelností a komfortem, a to jak na silnici, tak na nezpevněném povrchu, kde patřil mezi nejlepší vozy v segmentu SUV střední třídy.

Zcela nový ix35 dosáhuje ještě preciznějších a živějších reakcí vozidla na pokyny řidiče, a to s vyšší úrovní kultivovanosti při zachování komfortního odpružení a vynikající trakce předchozího modelu. Kompaktní přední náprava typu McPherson byla z velké části převzata a doznala jen mírných úprav, aby ve své třídě stále patřila mezi nejvíce konkurenceschopné. Nové vinuté pružiny se vyznačují sníženým třením a drobné změny geometrie přední nápravy přinesly lepší zpětnou vazbu a vyšší úroveň stability jízdy.

Zadní kola ix35 mají zcela nové víceprvkové nezávislé zavěšení s prostorově nenáročným odděleným uložením tlumičům a pružin, které zasahuje jen minimálně do interiéru a zavazadlového prostoru. Nový model je vzadu vybaven tlumiči ASD (Amplitude Selective Damper), které se vyznačují variabilní charakteristikou v závislosti na velikosti propružení kola. Při pomalé jízdě ve městě reagují na menší nerovnosti měkčím tlumením, zatímco na hrbolatých cestách a při rychlejší jízdě poskytuje tužší charakteristika vyšší míru kontroly.

Přední i zadní náprava jsou uloženy v lehkém pomocném rámu, který je vyráběn metodou hydraulického tváření. Pečlivě vyladěná pryžová lůžka tlumí přenos vibrací od nerovností vozovky do interiéru.

Inženýři Hyundai navrhli systém řízení modelu ix35 s cílem poskytnout řidiči dobrou zpětnou vazbu a precizní ovladatelnost vozidla při minimálních ovládacích silách během parkování a pomalé jízdy ve městě. Účinek posilovače klesá se zvyšující se rychlostí jízdy.

Všechny modely ix35 prodávané v Evropě jsou vybaveny výkonnou brzdovou soustavou s kotoučovými brzdami na všech kolech, protiblokovacím systémem ABS a elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD.

Přestože je podvozek modelu Hyundai ix35 vyladěn především pro jízdu na silnici, zachovalo si provedení s pohonem všech kol potřebnou zdatnost ke zdolávání překážek v terénu. Působivé schopnosti v tomto ohledu dokládá maximální stoupavost 44,19° a maximální boční náklon 45°. Pro každodenní provoz jsou ovšem důležitější hodnoty nájezdových úhlů vpředu/vzadu 24,2°/26,9° a přechodového úhlu 17,0°.

Bezpečnost

Posádku účinně chrání nejmodernější systémy aktivní a pasivní bezpečnosti

Z prvků aktivní bezpečnosti je ve většině evropských zemí, a tedy i v ČR, součástí sériové výbavy protiblokovací brzdový systém ABS, ale také stabilizační systém ESP (zabraňuje nedotáčivosti nebo přetáčivosti a zmenšuje riziko převrácení) doplněný o nové asistenty jízdy ze svahu DBC (Downhill Brake Control) a pro rozjezd do kopce HAC (Hillstart Assist Control). DBC udržuje při sjíždění strmých svahů stálou rychlost, čímž zvyšuje bezpečnost v extrémních situacích, zatímco HAC zabraňuje samovolnému pohybu vozidla během rozjezdu do kopce.

Výkon brzdové soustavy s kotoučovými brzdami na všech kolech podporuje za extrémních podmínek několik dalších asistenčních funkcí, které tak řidiči usnadňují bezpečné zvládnutí nastalé situace.

Funkce EBD (Electronic Brake-force Distribution) sleduje zatížení vozidla cestujícími a nákladem a na základě toho rozděluje brzdný tlak mezi nápravy pro maximalizaci brzdného výkonu. Kromě toho dokáže brzdový asistent HBA/BAS (Brake Assist System) rozpoznat, zda řidič nouzově brzdí, a pokud ano, zvýší brzdný výkon na maximum, aby vůz zastavil na nejkratší možné dráze. Nový ix35 potřebuje k zastavení z rychlosti 100 km/h vzdálenost pouhých 41,7 metru.

Nový ix35 přichází rovněž se systémem signalizace nouzového brzdění, který se automaticky zapíná při aktivaci ABS nebo ESP.

Na přání dodávané senzory překážek vzadu upozorňují řidiče při couvání na přítomnost překážek či chodců za vozidlem. Čtyři ultrazvukové senzory snímají prostor za vozidlem a výstražný tón signalizuje řidiči vzdálenost překážek od vozidla.

Alternativně lze vůz vybavit novou zadní kamerou uloženou v zadním výklopném víku. Tato kamera sleduje prostor za vozem prostřednictvím širokoúhlé optiky (130°) a její obraz se přenáší na displej LCD 3,5“ ve vnitřním zpětném zrcátku nebo přímo na integrovaný barevný displej 6,5“ navigačního systému. Řidič může sledovat obraz z kamery pouze při zařazeném zpětném chodu. Výhodou tohoto řešení je dokonalý přehled o situaci za vozem včetně slepých úhlů.

Pro 17“ a 18“ kola je na přání k dispozici systém sledování tlaku v pneumatikách TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Senzory v každém kole sledují tlak vzduchu a upozorní řidiče v případě, že se jeho hodnota sníží.

Maximální úroveň ochrany cestujících díky nejmodernější technice

V zadání pro vývoj ix35 bylo dosáhnout pětihvězdičkového hodnocení v bezpečnostních testech Euro NCAP a nejlepšího možného výsledku v obou amerických testech.

Sériová výbava ix35 zahrnuje šest airbagů – čelní a boční airbagy pro cestující na předních sedadlech a okenní airbagy pro obě řady sedadel (funkčně jsou propojeny s novými senzory převrácení v systému ESP a s čidly nárazu).

U všech modelů se standardně montují aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech. Tyto opěrky se při nárazu zezadu vysunou dopředu a vzhůru, aby účinně zachytily zpětný pohyb hlavy sedící osoby a zabránily tak poranění hlavy a krční páteře.

Součástí zdokonaleného systému ESP je rovněž nový senzor převrácení. Jeho úkolem je sledovat riziko převrácení a v případě nutnosti aktivovat boční a záclonové airbagy a předpínače bezpečnostních pásů.

Zcela nový Hyundai ix35 – výbavy podle stupňů:

Hyundai ix35 Classic sériová výbava:

Bezpečnost:

  • protiblokovací systém ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD a protiprokluzovým systémem TCS
  • stabilizační systém ESP (Electronic Stability Program)
  • systém bránící převrácení vozidla ROP
  • asistent pro jízdu ze svahu DBC (Downhill Brake Control)
  • asistent pro rozjezd do kopce HAC (Hill-start Assist Control)
  • signalizace nouzového brzdění ESS (Emergency Stop Signal)
  • čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce
  • boční airbagy pro cestující na předních sedadlech
  • okenní airbagy pro obě řady sedadel (s čidlem převrácení)
  • aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech
  • výškově nastavitelné opěrky hlavy na všech sedadlech
  • tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech
  • úchyty pro dětskou sedačku (isofix)
  • zvuková signalizace nepřipnutého bezpečnostního pásu (na předních sedadlech)
  • centrální zamykání s dálkovým ovládáním a alarmem
  • automatické uzamčení vozidla po rozjezdu
  • imobilizér
  • ochrana proti nadměrnému vybití akumulátoru
  • sada pro opravu poškozené pneumatiky (Classic)

Exteriér:

  • 16“ kola z lehkých slitin a pneumatiky 215/70 R 16 s nízkým valivým odporem ze směsi s větším obsahem siliky
  • projektorové světlomety s manuálním seřizováním výšky světelného paprsku
  • střešní ližiny
  • zadní spoiler
  • černé vnější kliky dveří
  • černé kryty vnějších zpětných zrcátek
  • elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
  • chromovaná maska chladiče
  • tónovaná skla
  • černé lišty bočních prahů
  • nárazníky lakované v barvě karoserie
  • střešní anténa
  • zadní mlhové světlomety
  • třetí brzdové světlo
  • lapače nečistot za předními i zadními koly

Komfortní a praktická výbava:

  • ukazatel řazení (pouze pro modely s mechanickou převodovkou)
  • ukazatel ECO (pro zážehové motory se samočinnou převodovkou)
  • tlačítko Active ECO Drive (pro vznětové motory se samočinnou převodovkou)
  • kontrolka ekologického stylu jízdy
  • vyhřívání zadního okna
  • elektrické ovládání oken předních a zadních bočních dveří
  • expresní funkce pro stahování/zavírání okna ve dveřích řidiče
  • asymetricky dělená zadní sedadla v poměru 60/40 %
  • středová loketní opěrka s držákem nápojů na zadních sedadlech
  • elektrické zásuvky v přední středové konzole a zavazadlovém prostoru
  • dvojité přední sluneční clony s make-up zrcátky a držákem pro parkovací lístky (na straně řidiče)
  • dálkové odjišťování zámku zadního výklopného víka
  • dálkové odjišťování víčka palivové nádrže
  • centrální osvětlení interiéru
  • osvětlení zavazadlového prostoru
  • úložná přihrádka pod podlahou zavazadlového prostoru (pouze v kombinaci se sadou pro opravu poškozené pneumatiky)
  • topná a ventilační soustava se čtyřrychlostním ventilátorem
  • výdechy topné a ventilační soustavy pro zadní sedadla
  • stropní čtecí lampička se schránkou pro sluneční brýle
  • jednorázové ovládání směrových ukazatelů s trojnásobným zablikáním

Interiér:

  • výškově a podélně nastavitelný čtyřramenný volant s měkkým polyuretanovým věncem
  • výškově nastavitelné sedadlo řidiče
  • čalounění sedadel z kvalitní tkaniny
  • kůží čalouněné střední části výplní dveří a loketní opěrky
  • kůží čalouněná loketní opěrka s úložnou schránkou mezi předními sedadly
  • stříbrné vnitřní kliky dveří
  • lesklé ozdobné prvky na středové konzole lakované stříbrnou a černou barvou
  • rádio RDS s přehrávačem CD/MP3 a 4 reproduktory ve dveřích
  • 2 výškové reproduktory v horní části přístrojové desky
  • přípojky AUX a USB
  • přístrojový panel s dvěma kruhovými přístroji
  • nastavitelná intenzita osvětlení přístrojové desky
  • palubní počítač, ukazatel vnější teploty a digitální hodiny
  • sklopná loketní opěrka na zadních sedadlech
  • dva držáky nápojů vpředu
  • uzamykatelná osvětlená úložná schránka před sedadlem spolujezdce
  • úložné přihrádky na zadní straně opěradel předních sedadel

Hyundai ix35 Comfort dodatečná sériová výbava nad rámec verze Classic:

  • manuální klimatizace, včetně chlazení schránky před spolujezdcem
  • ovládání audiosystému na volantu
  • čalounění sedadel kombinací kůže a kvalitní tkaniny
  • kůží potažený věnec volantu a hlavice řadicí páky
  • přední mlhové světlomety
  • boční obložení dveří – černé
  • bederní opěrka v sedadle řidiče
  • vyhřívání čelního okna pod stěrači
  • fixační síť v zavazadlovém prostoru
  • chromované ozdobné prvky v interiéru
  • bluetooth handsfree
  • automatické zapínání světlometů – světelný senzor
  • vnější kliky dveří v barvě karoserie
  • vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie
  • rozšířené přední sluneční clony s osvětlenými make-up zrcátky
  • střešní sloupek A čalouněný kvalitní tkaninou
  • svinovací roleta pro zakrytí zavazadlového prostoru
  • náhradní kolo z lehké slitiny s plnohodnotnou pneumatikou

Hyundai ix35 Style dodatečná sériová výbava nad rámec verze Comfort:

  • dvouzónová automatická klimatizace, včetně chlazení schránky před spolujezdcem s osvěžovačem vzduchu – ionizérem
  • 17“ kola z lehkých slitin a pneumatikami 225/60 R 17 s nízkým valivým odporem ze směsi s větším obsahem siliky
  • doplňkové směrové ukazatele v krytech vnějších zpětných zrcátek
  • vyhřívání předních a zadních sedadel
  • elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka
  • samostmívací vnitřní zpětné zrcátko s kompasem
  • monitorování tlaku v pneumatikách
  • tempomat
  • zadní parkovací asistent – čidla
  • přístrojový panel Super Vision
  • chromované vnější kliky dveří
  • chromované vnitřní kliky dveří
  • stěrače s dešťovým senzorem
  • tmavé prosklení (od sloupku B dozadu)

Hyundai ix35 Premium dodatečná sériová výbava nad rámec verze Style:

  • 18“ kola z lehkých slitin a pneumatikami 225/55 R 18 s nízkým valivým odporem ze směsi s větším obsahem siliky
  • Kožené čalounění sedadel
  • bezklíčkový přístupový systém Smart Card s tlačítkem pro spouštění motoru
  • solární čelní okno
  • parkovací asistent s kamerou vzadu a displejem ve vnitřním zpětném zrcátku

Výbava na přání:

Hyundai ix35 Classic

Metalický lak, manuální klimatizace.

Hyundai ix35 Comfort

Metalický lak, dvoudílné panoramatické skleněné střešní okno.

Hyundai ix35 Style

Metalický lak, dvoudílné panoramatické skleněné střešní okno, šestistupňová samočinná převodovka s možností sekvenční volby (jen pro motory 2.0 l a 2.0 CRDi s pohonem 4×4), plně integrovaný navigační systém s barevným displejem 6,5“, včetně zadní parkovací kamery.

Hyundai ix35 Premium

Metalický lak, dvoudílné panoramatické skleněné střešní okno, šestistupňová samočinná převodovka s možností sekvenční volby (jen pro motory 2.0 l a 2.0 CRDi s pohonem 4×4), plně integrovaný navigační systém s barevným displejem 6,5“, včetně zadní parkovací kamery.

Verze Classic obsahuje sadu na opravu poškozené pneumatiky, ostatní verze náhradní kolo z lehké slitiny s plnohodnotnou pneumatikou.

Zavazadlový prostor: Objem 591 litrů se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1436 litrů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai N odhaluje dva výzkumné koncepty představující vizi v éře elektrifikace

Hyundai N odhaluje dva výzkumné koncepty...

První plně elektrický vysokovýkonný model IONIQ 5 N bude představen v roce 2023 Nyní značka Hyundai představuje v premiéře dva vysokovýkonné koncepční vozy — RN22e a N Vision 74 RN22e...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrifikovaný Streamliner Hyundai IONIQ 6 se představuje s prodlouženým dojezdem a inovativním interiérem

Elektrifikovaný Streamliner Hyundai IONIQ...

Nový elektromobil značky Hyundai nabídne zákazníkům výjimečný prostor k cestování Sada akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh umožní spolu s aerodynamicky tvarovanou siluetou dojezd na jedno nabití...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor, Steven Gerrard a BTS při Mistrovství světa ve fotbale vyzývají k trvalé udržitelnosti

Hyundai Motor, Steven Gerrard a BTS při...

Hyundai Motor spouští pod názvem „Goal of the Century“ novou globální kampaň na podporu trvalé udržitelnosti Fotbalová legenda Steven Gerrard a globální popová senzace BTS vystupují v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai IONIQ 5 získal britské ocenění „UK Car of the Year 2022“

Hyundai IONIQ 5 získal britské ocenění...

Revoluční Hyundai IONIQ 5 převzal ve Velké Británii nejvyšší ocenění v anketě „UK Car of the Year Awards“ Elektromobil s dojezdem 481 kilometrů byl také vyhlášen „Nejlepším rodinným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobil IONIQ 5 a nový TUCSON vstupují do světa filmu v novince „Spider-Man: Bez domova“

Elektromobil IONIQ 5 a nový TUCSON...

Modely IONIQ 5 a TUCSON budou vystupovat v připravovaném filmu „Spider-Man: Bez domova“, který společnost Sony Pictures uvede do kin 17. prosince Globální marketingová kampaň společnosti...