Pod Ještědem měli práci záchranáři a zdravotníci

Přestože na Rally Akuma, druhém podniku Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, chyběli z nejlepších jezdců, kteří se letos mají v domácím šampionátu prezentovat vcelku pravidelně, Milan Dolák, Jindřich Štolfa a Pavel Sibera, nedá se řící, že by se v okolí Liberce nebylo na co, ale hlavně na koho dívat. Alespoň v první rychlostní zkoušce z celkových šesti. V té se totiž se soutěží rozloučili největší kandidáti na absolutní vítězství a vítězství ve skupině N, Stanislav Chovanec a Michal Gargulák. První po výletu mimo trať a následnémém poškození chladiče, druhý pro technickou závadu. Úvodní rychlostní zkouška byla osudnou také pro plzeňskou posádku ing. Josef Urban – Karel Coufalík, kteří se svým Nissanem Almera skončili na betonovém sloupu vysokého napětí.


Taková havárie se pochopitelně neobejde bez následků, které pro jezdce mají podobu těžkého zranění. A tak mohl od začátku soutěže vcelku v pohodě jet na čele Ladislav Křeček s Fordem Escortem, když se zdálo, že nejvážnějším soupeřem mu bude Jaroslav Starý s tovární Octavií Kit Car. Ten si však svůj díl smůly vybral hned v následující erzetě, kdy defekt pravé přední pneumatiky znamenal velkou časovou ztrátu, kterou jezdec v následujících měřených úsecích sice doháněl, ale na celkové vítězství nakonec nedosáhl. Neradovala se z něho však ani legenda našeho soutěžního sportu, protože slabá chvilka jeho Fordu přišla v předposlední, páté rychlostní zkoušce. S prasklým ramenem se samozřejmě nedá jet naplno, byť mechanici dělali co se dalo, a tak se nakonec smál třetí vzadu. Tím byl syn slavného otce, Jan Trajbold junior navigovaný Vladimírem Zelinkou. Jejich enkový Ford Escort nástrahám tratě odolal a šest, na naše poměry nezvykle dlouhých rychlostních zkoušek, absolvoval bez problémů. Za životní úspěch, třetí místo celkově a prvenství ve třídě A nad 2000 ccm, může považovat své vystoupení v okolí Liberce Milan Chvojka, rovněž s Fordem Escortem.


Liberecká soutěž se jejím účastníkům líbila, doufejme, že stejně budou hodnotit i tu následující v rámci Mistrovství České republiky, jubilejní desátou Rally Úslava. Na prvního máje už do průvodů nemusíme, takže se sejdeme v západočeských Blovicích.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...