Pneumatiky pro seriál Extreme E budou využívat systém ContiConnect pro digitální monitoring pneumatik

  • Digitální monitorování pneumatik posouvá hranice motoristického sportu
  • Vozidla a pneumatiky čelí během závodů extrémním nárokům
  • Systém ContiConnect pomůže zvýšit ochranu jezdce i závodního vozu

Nový seriál závodů Extreme E, který startuje 20. března 2021, zavede profesionální motoristický sport na elektrických SUV do nejvzdálenějších končin naší planety. Kalendář obsahuje závody v saúdskoarabské poušti, v Senegalu, v brazilském pralese a v ledovcové části Patagonie. Týmy se budou muset vyrovnat nejen s velmi rozdílnými podmínkami, budou také muset zvládnout extrémně náročný terén na tratích, které budou obzvláště namáhavé pro pneumatiky. Continental, jeden ze zakládajících partnerů seriálu Extreme E, proto vyvinul pneumatiky speciálně pro tyto závody.

| Photographer: Shivraj Gohil| Event: Extreme E Testing October 2019| Location: Chateau De Lastours| Series: Extreme E| Country: France |

Extrémní podmínky na závodech kladou extrémní nároky na pneumatiky

„Tyto závody se nebudou odehrávat na standardizovaných drahách se stejnými asfaltovými povrchy,“ říká projektová manažerka společnosti Continental Sandra Roslan a popisuje výjimečné výzvy, které před nimi stojí. „Tentokrát budou týmy soutěžit v přírodním prostředí a na různorodých a velmi odlišných površích. Mám na mysli například písek, štěrk, kameny, bahno a led,“ dodává Sandra Roslan.

Protože jde o závody, nebude nouze o extrémní zrychlení, prudké brzdění, vysoké rychlosti i v ostrých zatáčkách, smyky, a dokonce i skoky.

Pneumatiky však budou namáhány i samotnými vozidly, která jsou také vyvinuta speciálně pro tento konkrétní seriál závodů Extreme E. SUV s názvem ODYSSEY 21 na elektrický pohon mají výkon, odpovídající 550 koňským silám, a disponují trojnásobným kroutivým momentem oproti závodním vozům Formule E druhé generace. Za volantem každého automobilu se budou střídat profesionální jezdci, přičemž každou posádku bude tvořit muž a žena. O nový titul mistra Extreme E se chystá bojovat i nově založený tým X44 úřadujícího světového šampiona Formule 1 Lewise Hamiltona. Mezi piloty nebude chybět například Carlos Sainz, dvojnásobný mistr světa v rallye a trojnásobný vítěz Rallye Dakar.

„Díky výjimečné konstelaci se zde bavíme o největší výzvě, jaké kdy pneumatiky v motoristickém sportu čelily,“ tvrdí Sandra Roslan. Aby mohli jít piloti s pneumatikami až na limit v průběhu celých závodů a zároveň měli zajištěnou maximální bezpečnost pro svá vozidla i vlastní osoby, jsou závodní speciály vybaveny speciálním systémem pro monitorování pneumatik.

Digitální spojení s pneumatikami dělá závody mnohem bezpečnějšími

V každé pneumatice je umístěn čip pro monitoring tlaku a teploty pneumatik ContiPressureCheck. Senzor uvnitř každé pneumatiky neustále měří a analyzuje tyto údaje a informuje o nich i řidiče prostřednictvím displeje v kabině. Změny v tlaku a teplotě pneumatiky spustí vizuální a zvukový varovný signál. Upozorní řidiče, který může vzápětí jednat a předejít poškození pneumatiky. Údaje z pneumatiky se zároveň přenášejí přes systém ContiConnect do monitorů a počítačů technického podpůrného týmu a ukládají se i pro pozdější analýzu po závodech.

Jak pracuje systém ContiConnect

ContiConnect se již osvědčil v praxi po celém světě. Původně byl vyvinut ve spolupráci pro nákladní dopravu. Aplikace ContiConnect poskytuje manažerům vozových parků přístup k údajům o tlaku a teplotě v pneumatikách každého vozidla prostřednictvím webového portálu. Údaje o pneumatikách se přenášejí jedním ze dvou způsobů, stacionárním – když vozidlo projede kolem čtecí stanice – nebo živě, při jízdě na cestách prostřednictvím aplikace ContiConnect Driver App, která zároveň informuje řidiče.

Seriál závodů v terénu Extreme E se organizuje ve spolupráci se seriálem Formule E a Continental je sponzorem seriálu Extreme E. Tato technologická společnost bude obouvat na všechna vozidla pneumatiky do různorodých a mimořádně náročných podmínek, jimž budou čelit. Promotérská společnost Formula E Holdings Ltd. očekává, že se závodů v první sezoně zúčastní deset týmů.

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental volá po vzájemné ohleduplnosti cyklistů a motoristů na cestách

Continental volá po vzájemné...

V průběhu pandemie se v letních měsících na silnicích výrazně zvýšil počet cyklistů a dalších účastníků silničního provozu (elektrické koloběžky apod.). Podle statistik se to...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobily potřebují speciální pneumatiky

Elektromobily potřebují speciální...

Pneumatiky pro elektromobily musí vyhovovat speciálním požadavkům Mezi klíčové vlastnosti takového obutí patří nízký valivý odpor a vysoká nosnost Continental vyrábí pneumatiky jak pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dodávky a obytná vozidla jsou populárnější než kdykoliv předtím

Dodávky a obytná vozidla jsou...

Omezení způsobená koronavirem mění způsob trávení dovolených Vozidla pro speciální účely vyžadují i speciální pneumatiky Začátečníkům s obytnými vozy se důrazně doporučuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je datum výroby při nákupu pneumatik důležité a jak zabránit jejich předčasnému stárnutí?

Je datum výroby při nákupu pneumatik...

Na každé pneumatice nalezneme tzv. DOT kód, který pomáhá určit přesný věk a datum její výroby Správně skladované nové pláště mají i po pěti letech prakticky stejné vlastnosti jako ty,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nastává čas přezouvání pneumatik. Neriskujte při „dojíždění“ zimních plášťů v létě

Nastává čas přezouvání pneumatik....

Povinnost používat zimní pneumatiky v případech daných legislativou skončila 31. března a začalo období přezouvání na letní pláště. Kvůli koronaviru má však letošní sezona pomalejší...