Peugeoty 307 WRC na Turecké rallye (25. – 27. 6. 2004)

Piloti Peugeotu po úvodní páteční etapě Marcus Grönholm na druhém a Harri Rovanperä na šestém místě.

Peugeoty 307 WRC na Turecké rallye (25. – 27. 6. 2004)

Turecká Rally je sedmou soutěží mistrovství světa. Je charakteristická vysokými teplotami, drsným a kamenitým povrchem rychlostních zkoušek a je velmi podobná řecké Akropolis Rally. Teploměr přes den ukazoval až čtyřicet stupňů celsia a to udělalo z dnešních sedmi rychlostních zkoušek nejtěžší testy letošního roku. Rychlostní zkoušky byly situovány na horské šotolinové cesty západně od ředitelství soutěže v Kemeru. Na posádky čekalo mnoho úzkých zatáček a ostrých kamenů.

Marcus odstartoval do ranních zkoušek, které byly vzhledem k nočnímu dešti vlhké, v dobré formě. Nebyl ale úplně spokojen s ovladatelností 307 WRC a hned v prvním servisu proto vyměnil tlumiče. Změna se osvědčila, Marcus začal zvyšovat tempo a po zbytek dne bojoval o vedení v soutěži. Den zakončil jen 7,5 sekundy za vedoucím jezdcem.


Marcus k dnešní etapě řekl: “Úvodní etapa dopadla dobře. Zatím se držíme na stupních vítězů a máme šanci bojovat o vítězství. To je pro nás velmi důležité. Ráno jsem se necítil moc jistě, ale během odpoledních zkoušek jsem měl z auta již dobrý pocit a byl jsem schopen jet trochu rychleji. Zítra musím útočit, ale základem je neudělat žádnou chybu.“


Harri nebyl tolik spokojený. Hned na začátku první ranní etapy se mu totiž porouchal zadní diferenciál. Naštěstí dovezl porouchaný vůz zpět do servisu, kde byl problém vyřešen a Harri se tak mohl pustit do skvělé stíhací jízdy. Na RZ4 zajel nejrychlejší čas. Fin je celkem optimistický a věří, že má šanci v zítřejší etapě této obtížné soutěže své umístění ještě vylepšit.


Harri dnešní den okomentoval takto: “Dnešní den pro mě začal špatně, ale dobře skončil. Přilepila se na mě smůla. Mít problémy s diferenciálem hned od začátku soutěže, to se jinak nazvat nedá. Odpoledne jsem už žádné problémy neměl a rázem jsem byl schopen zajíždět rychlé časy. Teď jen doufám, že zítřejší den proběhne bez problémů, což by nám dávalo šanci na vylepšení naší pozice.“


Dnešní sobotní etapu tvoří šest obtížných zkoušek, které se jedou na západě od Kemeru. Jsou rozděleny do tří sérií po dvou a posádky se budou muset dvakrát vypořádat s nejdelším úsekem soutěže – Kumluca. Celková délka sobotních rychlostních zkoušek je 153 kilometrů. První vůz odjíždí z uzavřeného parkoviště v 7,30 hod. a návrat je očekáván v 19,12 hod.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina Stellantis představuje platformu STLA Medium

Skupina Stellantis představuje platformu...

Skupina Stellantis představila STLA Medium, globální platformu pro elektromobily disponující výjimečnými charakteristikami, kterými ve své kategorii jednoznačně vyniká. Jedná se například o...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Neodolatelný vzhled nového prcka

Nový Peugeot 208: Neodolatelný vzhled...

Peugeot 208, ikonický model řady Peugeot a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, nyní dostává nový rozměr. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 2008: Malé velké SUV s dojezdem až 406 km

Nový Peugeot 2008: Malé velké SUV s...

Peugeot 2008 je více než tři roky nejprodávanějším SUV segmentu B na evropském trhu. Nyní udělal další krok vpřed z hlediska designu, technologií a elektrifikace. Díky účinnosti nového...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...