PEUGEOTy 3008DKR Max po 13.etapě Rallye Dakaru 2018 Sainz/Cruz přesvědčivě vedou

Závěr soutěže je na dohled!

13. ETAPA SAN JUAN – CÓRDOBA

Posádka Carlos Sainz/Lucas Cruz za volantem svého vozu PEUGEOT 3008DKR Maxi v průběhu předposlední etapy, sestávající ze dvou měřených úseků s velmi rozdílnými profily, opět bezpečně udržela své vedení v soutěži. Naproti tomu Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret se propadli o dvě místa v celkovém pořadí poté, co v prvním měřeném úseku narazili do stromu.

Carlos Sainz/Lucas Cruz

– kteří ráno vyjížděli se zhruba hodinovým náskokem před konkurencí, měli soutěž plně pod kontrolou a vyvarovali se řadě nástrah předposlední etapy. I přes malou chybu v úvodní části španělská dvojice ztratila pouze pár minut ve prospěch svých pronásledovatelů. Ve chvíli, kdy v sobotu zbývá odjet jen měřených 119 km, jsou stále pevně ve vedení s náskokem 46 min 18 s.

Pro dvojici Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret se 13. etapa stala noční můrou

Na 78. kilometru prvního úseku dne se levé přední kolo vozu č. 300 PEUGEOT 3008DKR Maxi střetlo se stromem ukrytým za výmolem a přitom se poškodila řídící tyč a také posilovač. Obhajující šampióni se pustili do opravy, s níž jim brzy pomohli i Cyril Despres/David Castera. Cílem prvního měřeného úseku projeli se ztrátou 57 minut a potom jim servis Teamu PEUGEOT Total v neutrální části vyměnil celé řízení (hřeben řízení a sloupek). Nehoda naneštěstí znamenala, že se tato dvojice propadla v celkovém pořadí z druhého místa na čtvrté, osm minut pod stupni vítězů. Peterhansel si rovněž vyvrtnul palec.

Cyril Despres a David Castera

– se opět zachovali jako ideální týmoví kolegové, když během prvního měřeného úseku pomáhali Peterhanselovi a Cottretovi. I přesto dojeli do cíle etapy v první desítce.

KLASIFIKACE VE 13. ETAPĚ

1. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, 5 h 02 min 22 s
2. Lucio Alvarez (ARG)/Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +11 min 16 s
3. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, + 13 min 06 s4

4. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, + 15 min 07 s
5. Mikko Hirvonen (FIN)/Andreas Schulz (DEU), Mini 2WD, +19 min 24 s
6. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, + 19 min 37 s
7. Boris Garafulic (CHL)/Felipe Palmeiro (PRT), Mini 4WD, +22 min 41 s
8. Sebastian Halpern (ARG)/Edu Palenta (ARG), Toyota 4WD, +27 min 36 s
9. Vaidotas Zala (LTU)/Saulius Jurgelenas (LTU), Toyota 4WD, + 29 min 57 s
10. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +34 min 36 s

20. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +1 h 03 min 04 s

KLASIFIKACE PO 13. ETAPĚ

1. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 47 h 46 min 30 s
2. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, + 46 min 18 s
3. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, + 1 h 20 min 00 s
4. Stéphane Peterhansel (FRA)/J.P. Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, + 1 h 28 min 08 s
5. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, + 2 h 46 min 32 s
6. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, + 7 h 21 min 55 s
7. Sebastian Halpern (ARG)/Edu Palenta (ARG), Toyota 4WD, +9 h 09 min 04 s
8. Lucio Alvarez (ARG)/Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +9 h 21 min 22 s
9. Boris Garafulic (CHL)/Felipe Palmeiro (PRT), Mini 4WD, +12 h 47 min 22 s
10. Vaidotas Zala (LTU)/Saulius Jurgelenas (LTU), Toyota 4WD, +16 h 08 min 13 s

TBC. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +45 h 15 min 52 s

CITACE:

Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303)

6. ve 13. etapě/1. v celkovém pořadí

„První část etapy byla skutečně náročná. Nevím, co se přihodilo soutěžícím, kteří zůstali za mnou, ale jsem si jistý, že měli mnoho problémů. Druhá část se více podobala etapě WRC a byla méně složitá, ačkoli tam byly úseky, které byly pro náš PEUGEOT 3008DKR Maxi velmi úzké. Dnešní nezdary ukázaly, že závod ještě není u konce. Doufám, že zítra vše proběhne dobře.“

Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 300)

20. ve 13. etapě/4. v celkovém pořadí

„V prvním měřeném úseku jsme dnes ráno přijeli do oblasti plné zatáček a vegetace. Pustili jsme se z kopce a nedokázali jsme se vyhnout kontaktu se stromem, který poškodil levou přední část našeho PEUGEOTu 3008DKR Maxi. Začali jsme to opravovat a Cyril s Davidem zastavili, aby nám pomohli. Po ztrátě více než hodiny jsme konečně mohli s opraveným vozem odjet. To bohužel zmařilo šanci na dosažení umístění na první a druhém místě, v nějž jsme doufali. Jsme velmi zklamaní za celý tým.“

Cyril Despres (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 308)

10. ve 14. etapě/TBC v celkovém pořadí

„Dnes ráno, když jsme jeli za Carlosem, jsme si všimli, že Stéphane a Jean-Paul mají potíže. Zastavili jsme, abychom jim pomohli s provizorní opravou systému řízení, aby mohli dokončit etapu, a pak jsme odjeli a pokračovali dál.“

VÍTE, ŽE?

Uvedení modelů PEUGEOT 208 GTi a PEUGEOT 308 GTi na argentinský trh na začátku roku 2017 znamenalo navázání na tradici. Pobočka PEUGEOTu v Argentině vždy měla vášeň a inspiraci ve sportovních modelech. V 60. a 70. letech prodávala modely PEUGEOT 404 „Le Mans“ a PEUGEOT 404 „Grand Prix“, které v Evropě nikdy neexistovaly!

PŘÍŠTÍ ETAPA

14. etapa (sobota 20. ledna):  Córdoba – Córdoba, 284 km z čehož je 119 km měřených úseků.

Soutěž skončí v argentinském hlavním města motoristického sportu v podobě 119 km dlouhé smyčky po horských tratích s přejezdy třiceti řek. Jezdci i spolujezdci budou muset být maximálně ostražití.

Více informací:

www.flickr.com/photos/teampeugeottotal

www.youtube.com/peugeotsportofficial 

www.facebook.com/Peugeot

www.twitter.com/peugeotsport

TV záběry a další obsah od Red Bull TV z Red Bull Content Pool:

www.redbullcontentpool.com/teampeugeottotal

www.redbull.com/dakar

 

 

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První u nehody – dokážete pomoci ve stresu?

První u nehody – dokážete pomoci ve...

Dopravní nehoda je bohužel často místem se silnými emocemi, a to nejen u postižených účastníků, ale i na straně lidí, kteří se náhle na silnici ocitnou v roli laiků záchranářů. Vliv...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...