Peugeoty 208 DKR 14.ledna na Dakaru – 11.etapa: La Rioja-San Juan

Peterhansel a PEUGEOT 2008 DKR ovládají soutěž, Loeb s poruchou převodovky 2 km před cílem dojel díky Cyrilu Despres na laně do cíle a obsadil 2.místo.

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Posádka Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret

– dnes ve dlouhé a komplikované zkoušce omezila veškerá rizika na minimum. Zajela čtvrtý nejrychlejší čas a udržela si celkové vedení s náskokem 51 min 55 s, když do konce soutěže zbývají jen dvě zkoušky.

Vedoucí posádka vozu PEUGEOT 2008 DKR

– může počítat se dvěma anděly strážnými: Sébastienem Loebem a Cyrilem Despresem. Oba zůstali se svými týmovými kolegy v průběhu dne v kontaktu a byli připraveni jim v případě potřeby pomoci. Nakonec to byla posádka Sébastiena Loeba a Daniela Eleny, která přijala pomoc od Cyrila Desprese a Davida Castery, aby mohla dokončit zkoušku po poruše převodovky jen dva kilometry před cílem. Francouzko-monacká posádka i přesto završila tuto zkoušku druhým nejrychlejším časem dne.

Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 2008 DKR č. 302), 4. místo v etapě

„Dnes jsme byli vystaveni velkému stresu. Z hlediska navigace to nebyla jednoduchá zkouška. Bylo tam spousta změn směru s pískem fesh-fesh, který nebylo snadné zpozorovat. Vzhledem k tomu, že jsme byli na trase jako první, nebylo snadné odhadnout správné tempo. Začali jsme více dbát o mechanické části vozu a byli jsme opatrní ve všech místech, kde se měnila přilnavost, abychom například příliš nezatěžovali převodovku. Jeli jsme v bezpečném režimu, ale stále plně soustředění, neboť je tam mnoho nástrah. Když jedete příliš pomalu, ztrácíte soustředění. Takže musíte hledat správnou rovnováhu, a to není samozřejmé. Od včerejška musíme svou jízdu řídit poněkud odlišným způsobem. V ošidných místech vůz nenamáháme na doraz.“

Sébastien Loeb (PEUGEOT 2008 DKR č. 314), 2. místo v etapě

„Den proběhl celkem dobře. Na začátku jsme trochu bojovali s prachem, když jsme brzy dojeli Naniho Romu. Ztratili jsme proto spoustu času při jeho předjíždění. Poté, dva kilometry před cílem, se porouchala převodovka. Naštěstí jsem asi kilometr před tím předjel Cyrila. Bylo od něj hezké, že zastavil a dotáhl nás do cíle, takže jsme měli štěstí. Je to nepochybně poprvé, kdy jsem dosáhl druhý nejrychlejší čas ve zkoušce na laně!“

Cyril Despres (PEUGEOT 2008 DKR č. 321), 8. místo v etapě

„Byla to velmi fyzická zkouška, která obnášela více než pět hodin točení volantem všemi směry. Nikdy jsme nenašli opravdu patřičný rytmus. Asi 20 kilometrů před cílem zkoušky jsme utrhli hadici systému samočinného dofukování pneumatik, ale naštěstí nás to nedonutilo zastavit. Sébastien nás předjel tři kilometry před cílem, ale jen o kilometr později jsme ho našli s lanem v ruce a prosbou, abychom ho dotáhli do cíle etapy.“

Provizorní klasifikace 11. zkoušky (La Rioja-San Juan)

  • 1. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Mini All 4 Racing, 4 h 49 min 16 s
  • 2. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MC), PEUGEOT 2008 DKR, +5 min 52 s
  • 3. Mikko Hirvonen (FIN)/Michel Perin (FRA), Mini All 4 Racing, +7 min 01 s
  • 4. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, +8 min 05 s
  • 5. Yazeed Al Rajhi (SAU)/Timo Gottschalk (DEU), Toyota Hilux, +11 min 57 s
  • 8. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, +14 min 51 s

Provizorní celkové pořadí po 10. etapě

  • 1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, 37 h 42 min 20 s
  • 2. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Mini All 4 Racing, +51 min 55 s
  • 3. Giniel De Villiers (ZAF)/Dirk Von Zitzewitz (DEU), Toyota Hilux, +1 h 17 min 24 s
  • 4. Mikko Hirvonen (FIN)/Michel Perin (FRA), Mini All 4 Racing, +1 h 22 min 47 s
  • 5. Leeroy Poulter (ZAF)/Robert Howie (ZAF), Toyota Hilux, +1 h 46 min 36 s
  • 7. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, + 1 h 56 min53 s
  • 9. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MC), PEUGEOT 2008 DKR, +2 h 25 min 18 s

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Spuštění nové mezinárodní kampaně Peugeot e-208 s Novakem Djokovičem

Spuštění nové mezinárodní kampaně...

Značka Peugeot spouští novou mezinárodní reklamní kampaň „Move to Electric“, do které zapojila svého ambasadora Novaka Djokoviče. Ten právě odehrál první zápas na Australian Open, jenž se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 3,5 milionu celosvětově prodaných vozů v roce 2019

3,5 milionu celosvětově prodaných vozů...

Probíhající elektrifikace: 10[1] nově uvedených modelů, první etapa cesty k nabídce 100% elektrifikované modelové řady do roku 2025; Silná pozice v Evropě: podíl na trhu 16,8 %; Mezinárodní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ceníky modelů Peugeot Plug-in Hybrid – 3008, 508 a 508 SW – pro český trh

Ceníky modelů Peugeot Plug-in Hybrid...

V této zprávě naleznete ceníky modelů Peugeot s pohonem Plug-in Hybrid – Peugeot 3008, 508 a 508 SW. Klienti v ČR mohou již nyní tyto vozy objednávat. První testovací vozy, stejně tak jako...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ceníky modelů Peugeot e-208 a e-2008

Ceníky modelů Peugeot e-208 a e-2008

V této zprávě naleznete ceníky elektrických verzí modelů NOVÝ PEUGEOT 208 a NOVÝ PEUGEOT 2008. Peugeot e-208 začíná na ceně 810 000 Kč, Peugeot e-2008 na ceně 840 000 Kč. Ceník Peugeot...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Silničních vozidel bylo vloni v Česku vyrobeno více než 1,45 milionu

Silničních vozidel bylo vloni v Česku...

Sdružení automobilového průmyslu přináší tradiční přehled o výrobě a odbytu vozidel za období od 1. ledna do 31. prosince 2019. Výroba silničních vozidel v Česku jen mírně poklesla....