V rally více než v kterékoliv jiném motoristickém sportu platí, že vítěz nemůže být jen nejrychlejší.
Sébastien Ogier se o tom letos přesvědčil na vlastní kůži. Vítěz Rally Monte-Carlo 2009 se letos představil jako nejrychlejší jezdec a za volantem svého vozu Peugeot zajel nejlepší čas v sedmi z patnácti měřených RZ ročníku 2010. Podruhé za sebou se však jeho jméno mezi vítězi monackého závodu neobjevilo a
Ve středu vyjel z trati na sněhu nahrnutém diváky a ztratil přes 2 minuty.
„Zvolil jsem pneumatiky BFGoodrich na asfaltový povrch ( slicks ), protože podmínky na celé trati byly dobré. Při průjezdu mých předjezdců ten sníh na trati nahrnutý nebyl, takže jsem byl úplně zaskočený. Neměl jsem šanci projet to bez úhony.“
Odsunutý na osmou pozici zahájil Sébastien fantastický nástup. Dvě RZ před cílem je jeho Peugeot 207 S2000 na druhém místě, přičemž náskok neotřesitelného leadera Fina Mikko Hirvonena stáhnul o dvě třetiny.
„Na výjezdu z Monaka při ataku v posledním úseku rallye jsem byl rozhodnutý vsadit všechno a najednou se na přístrojové desce rozsvítila červená kontrolka.“
Ukazovala, že se nedobíjí alternátor. Hřídel kladky, která napíná řemen příslušenství byla špatná. Za tři roky existence 207 S2000 se tato drobná, nicméně pro odstoupení dostačující závada, ještě nikdy neobjevila.
„Jsem opravdu strašně zklamaný. Ale současně jsem hrdý, že jsem ukázal, že Peugeot 207 S2000 je a stále zůstává nejvýkonnějším vozem ve své kategorii.“
Nejlépe umístěným závodníkem značky Peugeot se tak stal Stéphane Sarrazin, který přijel po řadě peripetií do cíle jako čtvrtý.
„Nehledám žádné omluvy, středeční prasklá pneumatika a ve čtvrtek vyjetí z trati zmrazilo mou výkonnost. Z osobního pohledu jsem to „projel“. Na druhou stranu jsem ale rád, že jsem to nevzdal a Peugeotu jsem zajistil první body Challenge IRC Konstruktérů 2010.“
Po odstoupení Franze Wittmanna (zachytil o zídku tři RZ před cílem) je druhým umístěným Peugeotem vůz Bruna Magalhaese na 7. místě.
„Ještě nikdy jsem nezávodil na Rallye Monte-Carlo, nikdy jsem neřídil na sněhu nebo ledu, ještě nikdy jsem neměl příležitost vyzkoušet si jízdu se zimními pneumatikami s hřeby. Jsem rád, že jsem překonal všechny nástrahy a skončil jsem na bodovaném místě. Pro mé tažení v IRC 2010 je to dobrý začátek.“
Pokračovat se bude v březnu v Jižní Americe dvěma podniky v Brazílii a Argentině. Na startu uvidíme mezi ostatními 207 S2000 také vůz pilotovaný Krisem Meeke, šampionem IRC, který po výjezdu z trati v Monaku rovněž odstoupil.
„Jsem za tuto chybu plně zodpovědný: na zledovatělé plotně jsem brzdil příliš pozdě. Ale měl jsem možnost uvědomit si, do jaké míry je můj Peugeot výkonný. Svůj neúspěch proto neberu dramaticky, mám před sebou dalších jedenáct závodů, abych předvedl jeho schopnosti a využil jich k obhájení svého titulu.“
Piloti Peugeot jsou stále plni entusiasmu, i když výsledky prvního podniku série IRC nesplnily jejich představy a ani nedosáhly kvalit jejich strojů. Ředitel Peugeot Sport, Olivier Quesnel, neskrývá přímo z terénu své zklamání.
„I když šance Sébastiena Ogiera na vítězství byly menší, rozhodli jsme se, že bude zkoušet své štěstí do poslední vteřiny. Je mi líto, že se to nepovedlo. Jeho rychlost a houževnatost byly obdivuhodné a znovu ukázal, že je v rallye velkou francouzskou nadějí. Chválu si zaslouží i dva nejlepší časy, které během poslední noci zajel Stéphane Sarrazin. Po tak obtížném závodě jsou pro něj útěchou.“
Konečné pořadí rally Monte-Carlo :
- 1.Hirvonen-Lehtinen, Ford Fiesta S2000, 4h32min58s5
- 2.Hanninen-Markkula, Škoda Fabia S2000 + 1min51s4
- 3.Vouilloz-Veillas, Škoda Fabia S2000 + 3min19s1
- 4.Sarrazin-Renucci, Peugeot 207 S2000 + 7min25s5
- …
- 7.Magalhaes-Magalhaes, Peugeot 207 S2000 + 9min45s4
Druhý podnik šampionátu IRC, Rallye Curitiba se pojede 4. – 6. března v Brazílii.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií