Značka Peugeot, která v této sezóně neodstoupila ani z jediného závodu, zvítězila celkem třikrát a v předvečer pátého závodu sezóny má před svým přímým konkurentem náskok 43 bodů.
Ani během dvouměsíční letní přestávky v závodech Intercontinental Le Mans Cup (ILMC) Team Peugeot Total nezahálel. Od posledního závodu 6 hodin v Imole, kde vozy Peugeot obsadily první i druhé místo, tým absolvoval řadu vývojových testování. Oba speciály Peugeot 908, které stanou na startu závodu v Silverstone, budou mít za úkol zvětšit náskok týmu v celkovém žebříčku.
Přímý přenos šestihodinového závodu je možné sledovat na WebTV Peugeot Sport.
« Naším cílem je získat v ILMC druhý titul v Poháru konstruktérů » říká Olivier Quesnel, ředitel Peugeot Sport. « Musíme tedy za každou cenu dojet do cíle s oběma našimi vozy. Jediné předčasné ukončení závodu znamená začít od nuly. Náš nový vůz se od začátku sezóny chová příkladně spolehlivě. Závody v první polovině sezóny – Sebring, Spa, Le Mans a Imola – následovaly velice rychle po sobě. Nyní jsme tedy využili několikatýdenní letní pauzy v programu šampionátu, abychom se důkladně věnovali vývoji vozu, a to nejen vzhledem k druhé polovině sezóny, ale také s výhledem na další sezónu v roce 2012. »
Silverstone, poslední závod na starém kontinentě v roce 2011: 2 vozy Peugeot 908 a 5 pilotů
V zemi, kde se automobilový sport těší velké oblibě, Peugeot usiluje o pokračování svého úspěšného tažení a prosazení se se svými dvěma vozy 908 i v posledním evropském závodu sezóny.
- Peugeot 908 N°7 (modrá zrcátka), vítěze závodu 6 hodin v Imole, budou řídit 3 piloti: Sébastien Bourdais, Anthony Davidson a Simon Pagenaud. Posledně jmenovaný je posilou obvyklé sestavy. Anthony Davidson si totiž začátkem srpna zlomil při pádu z kola klíční kost a není jisté, zda se zotavil natolik, aby zajel závod v těch nejlepších podmínkách. Nicméně doufá, že se tohoto domácího závodu, který pro něj hodně znamená a kde v loňském roce exceloval spolu s Nicolase Minassianem, bude moci zúčastnit.
- Za volantem Peugeotu 908 N°8 (bílá zrcátka) se jako obvykle vystřídají Franck Montagny a Stéphane Sarrazin a budou se snažit získat své první vítězství v této sezóně.
Tři otázky pro Bruna Famina, technického ředitele Peugeot Sport
Co se událo mezi závody v Imole a Siverstone?
Nastal sice čas dovolených, ale my jsme v Peugeot Sport pracovali na plné obrátky. Mimo jiné jsme absolvovali pět testovacích seancí: v Barceloně, na okruhu Paul Ricard HTTT, v Aragónu a na zkušebních okruzích PSA. Za ty dva měsíce jsme udělali velký kus práce. Na začátku sezóny jsme si u nového vozu stanovili jasný cíl: spolehlivost. Do Le Mans jsme tak přijeli s velmi spolehlivým vozem, který ale je na začátku svého vývoje. Během léta jsme se tedy hlavně věnovali doladění nastavení a měřením, ta jsme u vozů Peugeot 908 prováděli zejména při testování na rovných úsecích. Cílem bylo poznat vůz do těch nejmenších detailů. Původně jsme si tuto práci naplánovali ještě před závodem 24 hodin v Le Mans, ale vzhledem ke dvěma nehodám, ke kterým došlo při testování vozu v zimě, jsme museli vše odložit.
Závod v Silverstone bude ovlivněn vývojem technických předpisů., Co to znamená pro vozy Peugeot 908?
Musíme zohlednit dvě nová kritéria, která jsou z rozhodnutí FIA a ACO od 1. září povinná a mají u prototypů snížit riziko „odlepení“ od vozovky. První se týká většího otevření clon na předních blatnících. Tato novinka se našeho vozu nijak nedotkne, protože kvůli aerodynamickému přítlaku jezdíme v Silverstone s dostatečně široce otevřenými klapkami. Druhé kritérium se nás dotýká daleko více: tloušťka desky, která je pod vozem, se zvětší o 5 mm (nově tedy bude 25 mm). O stejnou hodnotu tak musíme zvýšit i celkovou výšku karoserie a tím pádem i přehodnotit mechanické a aerodynamické nastavení vozu. Tloušťka této desky bude nyní kontrolována na konci kvalifikace a na konci závodu (což doposud neplatilo). Je tedy potřeba mít rezervu, abychom se nedostali pod minimální práh, počítat s opotřebováním a přejezdy vibračních pásů. Zejména letos to není jednoduché, 6 hodin trvající závod je totiž za sucha o téměř 20 % delší než obvyklých 1000 km.
A jak se před závodem v Silverstone cítíte?
Závod netrpělivě očekáváme, jednak se těšíme, až se program šampionátu znovu rozjede, a samozřejmě nás také zajímá, jak se po vývojové práci, kterou máme za sebou, vypořádáme s konkurencí, srovnání je pro nás vždy zajímavé a důležité. Náš konkurent navíc v loňském roce udělal v Anglii velký skok kupředu, takže uvidíme, co nás čeká v tomto roce. Není pochyb, že stejně jako v předešlých závodech této sezóny to bude velký a těsný souboj, plný silných emocí.
Sledujte závod 6 hodin v Silverstone na Web TV Peugeot Sport
Stejně jako tomu bylo již od Spa-Francorchamps, poběží celý závod v Silverstone v přímém přenosu na Web TV Peugeot Sport. Pohled do zákulisí, na tribuny, do boxů, vestavěné kamery, ale také aktuální pozice obou Peugeotů budete moci sledovat ve francouzštině nebo angličtině v neděli 11. září od 10.35 hod na www.peugeot-sport.com.
Nebo na:
- www.twitter.com/peugeotsport
- www.facebook.com/peugeot.sport
- www.peugeot-media.com
- www.peugeot-sport.com
- www.lemans.org
Program závodu 6 hodin v Silverstone:
Pátek, 9. září 2011
- 13.15 – 14.15: volné testovací jízdy
- 15.45 – 16.30: Media spot (Motorhome Peugeot Sport)
- 17.00 – 18.00: volné testovací jízdy
Sobota 10. září 2011
- 09.00 – 10.00: volné testovací jízdy
- 14.05 -14.25: kvalifikace LMP1/LMP2
Neděle 11. září 2011
- 09.00 – 09.20: rozjezdy
- 11.35 – 17.35: hlavní závod 6 hodin v Silverstone
Pořadí Intercontinental Le Mans Cup :
Konstruktéři:
1. Peugeot, 132 bodů
2. Audi, 89 bodů
Týmy:
1. Team Peugeot Total, 65 bodů
2. Audi Sport Team Joest, 61 bodů
3. Team Oreca-Matmut, 34 bodů
4. Rebellion Racing, 33 bodů
Peugeot enPeugeot ve Velké Británii
Automobilový trh ve Velké Británii je po Německu druhým největším v Evropě. Z celkového objemu 1.161.272 osobních vozů, prodaných ke konci července 2011, Peugeot, nejprodávanější francouzská značka, realizoval 57.849 prodejů a jeho tržní podíl je 5 %. Obchodní síť zahrnuje 250 prodejních míst.
Nejprodávanějšími modely jsou 107, 207, 308, 3008 a 508. Nový Peugeot 508, uvedený na trh na konci dubna, zaznamenal velký obchodní úspěch, do dnešního dne již bylo objednáno 3.500 vozů.
Prodeje značky Peugeot na trhu užitkových vozů mají rovněž rostoucí tendenci (12.016 přihlášených vozidel) a tržní podíl značky dosahuje téměř 8 %. Prodeje modelů Bipper a Partner představují 70 %.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií