Účast společnosti Peugeot na tohoto 10. ročníku Challenge Bibendum s různými vozy a technologiemi svědčí o její vizi budoucnosti mobility a je současně výsledkem její působnosti v Brazílii, kde se tento ročník soutěže koná.
Jedním z přítomných vozů je zcela nový Peugeot Hoggar, který se zúčastní soutěže eco-driving. Cílem této soutěže je poukázat na to, že způsobem jízdy lze ovlivnit spotřebu paliva a tedy i škodlivých emisí.
Půjde o „jízdu pravidelnosti“, kdy posádka sbírá body a musí co nejlépe dodržet jak rychlost, tak trať, kterou organizátoři určí. Na závodní trati o délce 300 km mezi městem Rio de Janeiro a okolními městy Petrópolis a Teresópolis zvítězí posádka, která dosáhne nejlepšího výsledku z hlediska spotřeby a nasbírá největší počet bodů.
Soutěže se zúčastní 10 vozů Hoggar – 100 % brazilský Hoggar – pick-up
Vozy budou řídit novináři z různých zemí a naskytne se jim tak příležitost otestovat pick-up Hoggar, který značka Peugeot uvedla na brazilský trh 15. května 2010. Pro rally eco-driving byla zvolena verze Escapade, jejíž pojmenování a výbava evokují dobrodružství. Tato verze je poháněná motorem Flex na bionaftu o objemu 1,6 l s maximálním výkonem 113 k.
Hoggar byl vyvinut v Brazílii pro brazilský trh. Má se stát měřítkem kvality ve velmi konkurenčním segmentu kompaktních pick-upů. V tomto směru nabízí řadu předností: výrazný a přitažlivý design, největší korbu ve své kategorii a vynikající dynamické vlastnosti.
Připomeňme, že některé díly vozu Hoggar jsou tvořeny přírodními vlákny, a budou proto představeny na workshopu věnovaném ekologickým zeleným materiálům, který povedou odborníci z divize trvale udržitelného rozvoje skupiny PSA.
Prototyp 207 Passion na biodiesel a 100% elektrický BB1jsou trumfy soutěže
První den soutěže Challenge Bibendum nabízí celou řadu dynamických motoristických aktivit s různým způsobem řešení ve prospěch trvalé mobility. Mezi ně patří i rally „cestovních vozů“ a „městských vozů“, kterých se Peugeot zúčastní se dvěma zcela novými modely: 207 Passion s motorem používajícím 100 % brazilskou bionaftu a 100 % elektrický koncept BB1.
Prototyp 207 Passion značky Peugeot ukrývá pod kapotou motor HDi 1.4 s točivým momentem 16,6 mkg při 2 000 ot/min a maximálním výkonem 70 k při 4 000 ot/min.
Tento motor je vybaven systémem přímého vstřikování common rail, který snižuje spotřebu paliva a emise škodlivin a přitom poskytuje větší výkon díky přímému vysokotlakému vstřikování paliva.
Model vyvinutý brazilskými projektovými týmy, bude používat bionaftu B30 (k výrobě se z 30 % využívá sója a 70 % se získává s tzv. metropolitní nafty), jež je výsledkem projektu Brazilská bionafta, realizovaného v partnerství s univerzitou v Sao Paulo (USP). Model 207 Passion bude značku zastupovat v rally „cestovních vozů“.
V rally „městských vozů“ bude Peugeot zastupovat koncept BB1
– který slibuje, že bude jednou z hlavních atrakcí celé akce. 100 % elektrický vůz BB1 přináší zcela nový pohled na všechny aspekty automobilu (stavba, styl, prostornost, řízení, možnost připojení) a přitom maximálně šetří životní prostředí. Do tohoto pouze 2,50 m dlouhého konceptu s nulovými emisemi se vejdou čtyři osoby.
BB1 má trubkovitý podvozek speciálně vyvinutý ve spolupráci s inženýry divize Motocykly Peugeot. Je do něj zabudován celý podvozkově-nápravový systém: elektrické řízení, nápravy, pružiny, tlumiče, atd., které vozu zajišťují jízdní vlastnosti na úrovni jeho výkonů, odpovídají jeho určení do města a poskytují pohodu a aktivní bezpečnost.
Celkový výkon 20 k, to znamená 10 k na motor, což je optimální výkon vzhledem k váze vozu a jeho městskému charakteru. Jeho vlastnosti byly optimalizovány a umožní prvotřídní reakčnost při startu (0 – 30 km/hod za 2,8 vteřiny) a vynikající úroveň akcelerace (30 – 60 km/hod za 4 vteřiny) a současně přinášejí potěšení z bezpečné jízdy. Motory pohánějí lithium-iontové baterie poslední generace a zajišťují dojezd 120 km.
Rozsáhlý projekt obnovení amazonského pralesa ve státě Mato Grosso:
Na rozsáhlém projektu se Peugeot aktivně podílí od roku 1998. Uhlíkový rezervoár je současně pilotním projektem a současně živým prototypem.
Pilotní projekt je to z hlediska stanovených podmínek: na jedné straně zajistit nové zalesnění velké plochy (více než 50 různých druhů stromů) a umožnit určitou obnovu biologické rozmanitosti, na druhé straně změřit účinnost takto znovuvytvořeného ekosystému na pohlcování CO2.
Jde o živý prototyp, neboť zhmotňuje doposud teoretický koncept. Jde o to, aby se pomocí testování v obrovském měřítku lépe poznaly vlastnosti lesního ekosystému. Realizací tohoto projektu chce Peugeot přispět k vědeckému poznání lesních ekosystémů a prokázat proveditelnost a vhodnost úložišť uhlíku, jež jsou doplňkem k nezbytnému snižování emisí skleníkových plynů u zdroje.
Peugeot vytváří ve státě Mato Grosso lesní rezervoár uhlíku jako jediný výrobce automobilů na světě, který zavedl komplexní politiku snižování emisí CO2 v celém výrobním řetězci.
Uhlíkový rezervoár Peugeot-ONF mimo jiné znamená:
- 2 000 000 nově osázených stromů na 1 800 hektarech bývalých prérií;
- 7 000 hektarů zachovaného přirozeného pralesa a 1 200 hektarů pralesa, který se ponechává ladem, aby se přirozeně oživil;
Program obnovení biologické rozmanitosti s více než padesáti druhy opětovně vysázených stromů (pro podobný typ projektu rekordní počet);
- 111 000 tun CO2 doposud odloučených v biomase (měření v roce 2008 dle metodologie GIEC/IPCC);
- 2 300 žáků v programu ekologické výchovy, kteří projekt navštívili v letech 2001 – 2008;
- Více než 150 vysokoškolských studentů, kteří na projektu prováděli samostatné nebo kolektivní víceoborové výzkumy, dále realizace diplomových prací ve Francii i v Brazílii.
Společnost Peugeot, která se hodlá i nadále zapojovat do řízení tohoto dlouhodobého (40letého) ekologicko-vědeckého projektu, podepsala v listopadu 2009 dohodu o tom, že se 1 800 hektarů pralesa z projektu zahrne do Soukromé rezervace přírodního dědictví (RPPN – Réserve Privée du Patrimoine Naturel), jejímž cílem bude jeho zachování a provádění vědeckých studií a pedagogických programů.
Peugeot
Peugeot je jedinou značkou poskytující komplexní nabídku prostředků globální mobility: osobní a užitkové vozy, skútry, jízdní kola a široká nabídka servisních a doplňkových služeb. Celkem 10 000 prodejních míst ve 160 zemích světa reprezentuje spojení hledání dokonalosti a emocí pod značkou Peugeot. V roce 2009 prodal Peugeot celkem 1 842 000 vozů, a stal se nejvýznamnější francouzskou značkou na světě v počtu přihlášených vozů a obsadil 10. příčku v celosvětovém žebříčku. 50 % vozů Peugeot prodávaných po celém světě vykazuje emise pod 140 g / km. Značka vychází ze své 200 leté tradice a v roce 2010 připravuje obměnu stylu, vizuální identity, doplňuje svou nabídku mobility a potvrzuje své mezinárodní ambice. Pokračuje ve svém rozvoji a uvádí na trh automobilovou specialitu RCZ, elektrický vůz iOn, v Číně model 408, tři nové modely v Latinské Americe a v Evropě přichází s novou nabídkou mobility na míru, službou Mu by Peugeot.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.