Peugeot v roce 2009 pokračuje ve všech svých sportovních programech

A to ve vytrvalostních závodech na vrcholové úrovni i v národních propagačních programech na podporu svých produktů.

V souvislosti s ekonomickou krizí došlo uvnitř skupiny PSA Peugeot Citroën ke spojení aktivit a do čela Peugeot Sport jmenovalo vedení společnosti Oliviera Quesnela.

Rok 2008 byl rokem velkého zklamání. Vůz 908 HDI FAP těsně minul vítězství v závodě 24 hodin v Le Mans, a to i přes velmi dobrou výkonnost, se kterou dokázal vyhrát 4 závody z pěti v Le Mans Séries. Od té doby celý tým Peugeot Sport nepolevil ve svém úsilí a zaměřil se přednostně na nedostatky, které vůz v boji o vítězství v Le Mans oslabovaly. Pracovalo se na optimalizaci „traction control“, snížení zanášení chladičů či vylepšení montáže kol, aby se zjednodušila jejich výměna. Následně se vývojoví pracovníci soustředili na adaptaci vozu 908 na nové předpisy nařízené automobilovou federací ACO, jejichž cílem je významně snížit výkonnost vozů.

Bruno Famin, technický ředitel Peugeot Sport vysvětluje hlavní směry: „Zcela jsme přestavěli motor, abychom vzali v úvahu menší omezovače a tlak přeplňování, které snižují výkon zhruba o 10%. Také jsme hodně pracovali na aerodynamice, abychom znovu vyvážili vůz po velmi výrazném zkrácení zadního křídla z 2 m na 1,60 m a nakonec jsme provedli – a stále provádíme – práce na vývoji instalace systému klimatizace vnitřního prostoru, který umožní zachovat teplotu pod povolenou normou. Zároveň jsme pokračovali ve vývoji výkonových parametrů vozu: další snižování hmotnosti, práce na optimalizaci dieselového spalování, filtry pevných částic (společně s Dow) stejně jako systém vstřikování (společně s Bosh) a hledání nejlepšího spojení šasi a pneumatik (společně s Michelin).“

Hlavním cílem sezóny 2009 bude závod 24 hodin v Le Mans. Jak vysvětluje Olivier Quesnel, Team Peugeot Sport se podrobí těžkému přípravnému programu: „Zavedli jsme důležitý zkušební program se simulacemi vytrvalosti na různých okruzích a před 24 hodin v Le Mans se zúčastníme dvou závodů, které budou zkouškami a generální přípravou pro celý tým. V březnu jsme se rozhodli startovat se dvěmi vozy a šesti piloty v závodě 12 hodin v Sebringu, prvním závodě American Le Mans Series. Poté se třemi vozy, které budou závodit v Le Mans, absolvujeme 1000 km ve Spa- Francorchamps (8.-10. května). Dnes jsme se ještě nerozhodli o dalším programu po závodě 24 hodin v Le Mans. Zkoumáme nejlepší závody, které by mohly značce přinést zviditelnění díky propagaci, medializaci a samozřejmě konkurenci. U všech vozů 908 HDI FAP bude převládat modrá barva s reflexní hliníkovou barvou v odstínu chrom, která pokrývá kabinu vozu, aby tak snížila vnitřní teplotu. Ještě bych chtěl připomenout, že účast ve vytrvalostním programu by nebyla možná bez podpory našich partnerů.“

Peugeot Sport oslovil 9 pilotů a vyslovil důvěru těm, kteří se ve vytrvalostních závodech osvědčili během prvních dvou let:

  • Sébastien Bourdais (Francie), 30 let.
  • David Brabham (Austrálie), 43 let.
  • Marc Gené (Španělsko), 35 let.
  • Christian Klien (Rakousko), 26 let.
  • Pedro Lamy (Portugalsko), 37 let.
  • Nicolas Minassian (Francie), 36 let.
  • Franck Montagny (Francie), 31 let.
  • Stéphane Sarrazin (Francie), 33 let.
  • Alexander Wurz (Rakousko), 35 let.

Pro závod v Sebringu 21. března 2009, jsou již vytvořené posádky pro oba dva vozy:

908 HDi FAP č. 07: Nicolas Minassian – Pedro Lamy – Christian Klien

908 HDi FAP č. 08: Franck Montagny – Stéphane Sarrazin – Sébastien Bourdais

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...