Peugeot Total na dvanáctihodinovém závodu v Sebringu – 14. března 2008

Účast týmu Peugeot s jedním vozem 908 HDI FAP měla již od začátku jasný záměr:

– podrobit se dalšímu přípravnému testu na legendární závod 24 hodin v Le Mans, kterému značka přikládá v roce 2008 prioritní význam.

Testování dopadlo pro všechny zúčastněné členy týmu úspěšně a i přes technické problémy se Peugeot 908 udržel více než dvě hodiny na vedoucí pozici a zajel nejlepší kolo závodu.

První pilot Peugeotu – Nicolas Minassian byl zklamán ze ztráty vedoucí startovní pozice, o kterou přišel z důvodu zrušení kvalifikačního závodu z předchozího dne, a proto se zařekl, že vyrazí do první zatáčky jako první. A před nevěřícnými zraky celého týmu Peugeot Total svou sázku skutečně vyhrál. Po skvělém nástupu dokázal tento Francouz, střídaný Portugalcem Pedro Lamy a krajanem Stéphanem Sarrazinem, zvyšovat každé kolo náskok vozu 908 HDI FAP vůči konkurenci až na téměř 35 vteřin na konci prvních dvou hodin závodu.

O 52 minuty později se ovšem projevil únik v hydraulice, což přinutilo Stéphana Sarrazina zajet na delší přestávku do boxu. Nehledě na devět ztracených kol, vyrazil Francouz se vší vervou znovu na trať a vychutnal si vítězný duel s Allan Mc Nishem. Další odstávka v boxu, kvůli přetrvávajícímu problému s hydraulikou, si však tentokrát vyžádala 45 minut.

Tento incident odsunul Peugeot 908 HDI FAP na 22. pozici, 25 kol za vedoucí vůz závodu. Nicméně všichni tři piloti se v úzké spolupráci se stájovými inženýry zaměřili na zajetí nejlepších kol závodu. To se podařilo Portugalci Pedro Lamy, který po 8 hodinách závodu zajel nejlepší absolutní čas jednoho kola 1’44’’536 (průměrná rychlost více než 207 km/h). Tato skvělá jízda byla přerušena dvě hodiny před mávnutím cílového praporku výměnou ložisek levého zadního kola a následně opravou úniku vzduchu v sacím potrubí. Navzdory všem těžkostem se tým rozhodl nevzdát se, zabojoval a umožnil Pedro Lamy projet cílem na 12. místě.

Michel BARGE: „Úkolem naší účasti bylo prověřit dlouhodobou výkonnost vozu a některá použitá technická řešení. Bilance « 12 hodin » je tedy pozitivní. Zajeli jsme kola s vynikajícími a konstantními časy a dokázali jsme vyvinout tlak na naše hlavní konkurenty. Uvědomujeme si samozřejmě také, že nám zbývá ještě hodně práce. A v tomto horkém klimatu to byla pro tým velice dobrá průprava“.

Bruno FAMIN: „Závod se vyvíjel v souladu s naším očekáváním. Chtěli jsme ukázat potenciál našeho vozu a prověřit součástky. K tomu, abychom absolvovali celý závod bez jediného problému, bychom museli mít pořádný kus štěstí! Ale těch 318 ujetých kol pro nás znamená spoustu zkušeností a informací – například výkonnost a odolnost pneumatik Michelin 2008. Během závodu jsme opravovali únik na hydraulice, vyměňovala se ložiska na levém zadním kole a pak jsme řešili únik vzduchu v sacím potrubí, který způsoboval ztrátu výkonu. To ale není nic alarmujícího“.

Stéphane SARRAZIN: „Všichni piloti samozřejmě chtějí vyhrávat, z tohoto pohledu jsem tedy trochu zklamán, protože jsme měli fantastické auto. Skutečně jsem si to užil, hlavně tu jízdu s Allanem Mc Nishem. Chtěl jsem tento souboj vyhrát, abych ukázal, že jsme rychlejší!“

Nicolas MINASSIAN: „Chtěl jsem být v první zatáčce v čele! Mělo to být takové zadostiučinění celému našemu týmu. Jel jsem celou dobu na maximum.“

Pedro LAMY: „Vůz je opravdu velmi rychlý. I přes všechnu nepřízeň osudu věřím v budoucnost a úspěšnou sezónu, která teprve začíná. Už teď se těším na Barcelonu!“

Konečné pořadí:

  • 1. Dumas/Bernhard/Collard (Porsche RS Spyder), 351 kol za 12h01’39’’587
  • 2. Fernandez/Diaz (Acura), + 12’’979
  • 3. Franchitti/Leitzinger/Lally (Porsche RS Spyder), + 1’02’’084
  • 12. Lamy/Minassian/Sarrazin (Peugeot 908 HDi FAP), + 33 kol.

Nejrychlejší kolo:

  • Pedro Lamy (908 HDI FAP), 1’44’’536.

BARCELONA, první závod série Le Mans Series se jede 4.-6. dubna 2008

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...