Tři piloti Peugeotu se střídali za volantem vozu 908 HDi FAP. Pedro Lamy a Stéphane Sarrazin již tento okruh znali z dřívějška, neboť na něm absolvovali závod 12 Hodin, pro Nicolase Minassiana to byla na tomto okruhu premiéra.
Cílem tohoto dlouhého pobytu bylo otestovat vůz 908 HDi FAP na okruhu, který je považován za obtížný, má hrbolatý betonový povrch a je důkladnou zkušebnou pro všechny prvky závodního vozu a pro jeho pneumatiky. Tento test doplňuje různé vytrvalostní zkoušky, které tým Peugeot Sport absolvuje a jejichž cílem je vyladit vůz před příštím závodem 24 Hodin Le Mans.
Během 8 zkoušek, které proběhly v těchto 3 zkušebních dnech, ujel vůz 908 HDi FAP 233 okruhů, tedy celkem 1386 km, zcela bez problémů s výjimkou úniku oleje první den.
To umožnilo inženýrům a pilotům pracovat na všech částech a přizpůsobit vůz 908 tomuto okruhu. Hned druhý den zajel Stéphane Sarrazin nejrychlejší čas 1min42s801, kterým zlepšil dosavadní rekord okruhu dlouhého 3,7 míle (5,95 km) zajetý loni při kvalifikaci vozem Audi R10 – 1min44s974. „Tento okruh je velmi odlišný od všeho, co známe v Evropě. My jsme sem ale přijeli s dobrým základem a byli jsme příjemně překvapeni výkony, kterých jsme dosahovali od samého začátku, což nám potvrdilo, že 908 HDi FAP je velmi dobrý vůz,“ prohlásil Stéphane Sarrazin. Přes tento výsledek pokračoval tým v práci až do konce těchto tří dní, aby využil veškerého potenciálu vozu 908.
Bruno Famin, technický ředitel Peugeot Sport, zhodnotil tyto zkoušky na Floridě: „Mohli jsme uskutečnit úplně celý zkušební program. Již s tím jsme velmi spokojeni, protože jsme opravdu jeli do neznáma. Soustředili jsme se více na seřízení vozu než na výkon. Byla to také příležitost vyzkoušet pneumatiky Michelin 2008, které nás plně uspokojily jak z hlediska výkonu, tak z hlediska odolnosti.“ Po návratu do Paříže se tým Peugeot Sport rozhodne, zdali se zúčastní příštího závodu 12 hodin v Sebringu, který se uskuteční 15. března tohoto roku.
Nejlepší časy těchto 3 dnů:
- 1. Sarrazin-Minassian-Lamy Peugeot 908 HDi FAP 1’42’’801
- 2. Capello-McNish-Kristensen Audi R10 TDI 1’43’’639
- 3. Herta-Fittipaldi Acura ARX 1’44’’542
- 4. Dumas-Bernhard Porsche RS Spyder 1’44’’610
- 5. Maassen-Long Porsche RS Spyder 1’45’’214
15. února se v Paříži bude konat tisková konference, na které bude oznámen program týmu a budou představeni piloti pro rok 2008.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií