Tři týdny po závodě 24 hodin v Le Mans a po prohlídce vozů, které se letošního ročníku zúčastnily, se Peugeot Sport vrací k problémům, s nimiž se vozy 908 HDI v tomto závodu setkaly, a připravuje se na druhou část programu Intercontinental Le Mans Cup.
Ohlédnutí za závodem 24 hodin v Le Mans 2010:
Bruno Famin, technický ředitel divize Peugeot Sport: „U vozu 908 HDI FAP n°3, který byl nucen odstoupit dvě a půl hodiny po začátku závodu, jsme zjistili problém výrobní kvality na pouzdře v místě upevnění spodního trojúhelníkového závěsu na přední nápravě vpravo. Vůz, který vyhrál 24 hodin v Le Mans 2009 a 1000 km ve Spa 2010, byl při těchto závodech právě tímto pouzdrem vybaven a díl prošel stejně jako všechny podvozkové části, pravidelnou kontrolou pomocí sofistikovaných nástrojů, které v našich servisech používáme k detekci stárnutí nebo poškození karbonu. Problém byl v tomto případě způsoben zcela neidentifikovatelným defektem, který zapříčinil předčasné a náhlé roztržení upevnění.
Co se týká motorů, rychle jsme zjistili, že všechny trpěly stejným problémem: poškozeným táhlem, ale na různých válcích. Hloubkové analýzy ukázaly, že mimořádně tvrdé podmínky na letošním ročníku Le Mans způsobily fatální přetížení našich V12. Míra plné zátěže motorů byla vyšší, než jsme očekávali. Mimochodem teplota vzduchu byla tentokrát nižší než během předcházejících ročníků a nedocházelo tedy k zanášení výměníků vzduch/vzduch. Plnění spalovacích komor a tedy i výkony motorů zůstávaly vysoké během celého závodu. Podmínky byly samozřejmě stejné pro všechny konkurenční vozy, ale my jsme letos začali používat nová táhla. Dlouho jsme je testovali na zkušebních přístrojích a během celé řady simulací na okruzích. Během všech těchto testů jsme nezaznamenali nejmenší problém, z kterého bychom mohli vyvodit, že jsme blíže kritické hranici, než jsme si uvědomovali. A jak se poté ukázalo, podmínky během závodu nás posunuly až za tuto hranici. Po třech účastech na Le Mans jsme si mysleli, že zadávací podmínky jsou jasné. Nicméně závod sám ukazuje, že i se stále většími zkušenostmi je těžké mít vše pod kontrolou. Podmínky závodu 24 hodin v Le Mans se mění každým rokem a s nimi také nároky na mechaniku strojů. Je zřejmé, že budeme muset posílit náš schvalovací proces.“
Druhá část sezóny: Intercontinental Le Mans Cup 2010
Program Peugeot Sport se ve druhé části sezóny zaměří na účast týmu v sérii Intercontinental Le Mans Cup. Ve třech závodech tohoto programu se bude účastnit jeden nebo dva vozy a Olivier Quesnel, ředitel divize Peugeot Sport, spravedlivě rozdělil místa za jejich volantem mezi devět pilotů Team Peugeot Total:
1000 km v Silverstone (10. – 12. září): jeden vůz 908 HDI FAP
Současně s vozem 908 HDI FAP v barvách Team Oreca-Matmut se v závodě přestaví i oficiální vůz Peugeot s dvojicí: Anthony DAVIDSON (Velká Británie) – Nicolas MINASSIAN (Francie).
Petit Le Mans, Road Atlanta (29. září – 2. října): dva vozy 908 HDI FAP
Anthony DAVIDSON (Velká Británie) – Marc GENE (Španělsko) -Alex WURZ (Rakousko) a Pedro LAMY (Portugalsko) – Franck MONTAGNY (Francie) -Stéphane SARRAZIN (Francie)
1000 km v Zhuhai (5. – 7. listopadu): dva vozy 908 HDI FAP
Franck MONTAGNY (Francie) – Stéphane SARRAZIN (Francie) a Sébastien BOURDAIS (Francie) – Simon PAGENAUD (Francie)
Výhled do roku 2011
Na pracovním obědě po závodě 24 hodin v Le Mans vyjádřil Olivier Quesnel spokojenost nad profesionálním přístupem všech devíti pilotů k přípravě i závodu samotnému a nabídl jim, že svou důvěru a naději do nich vloží i pro příští sezónu vytrvalostních závodů v roce 2011.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií