Peugeot Spider 207 představen ve světové premiéře v Paříži

Spider 207 je odvozen od koncepčního vozu 20Cup, od kterého se liší konvenčnější stavbou na čtyřech kolech a mechanikou umístěnou na středu a napříč vzadu.

Tento vůz, poháněný spolehlivým a výkonným sériovým motorem, který zprostředkovává intenzivní a opravdový požitek z řízení, je určený pro závody formulí monopost. Tato formule bude poprvé představena v pěti podnicích Le Mans Series a zúčastní se také zahájení závodu organizovaného ve Francii v rámci Rencontres Peugeot Sport.

Jde o architekturu, která přebírá atributy vozů tříd LMP1 a LMP2 a odpovídá předpisům automobilového klubu ACO zejména na úrovni obloukových vzpěr. Zadní část připomíná vozy Sport Prototyp ze 70. let s krátkou kapotou motoru bez přítlačného křídla.

Podvozek je trubkový a z důvodu snazší opravitelnosti složený ze tří pevně smontovaných částí. Blok motoru je umístěn v pozici na středu a napříč vzadu.

Pro bezpečnost pilotů odpovídá struktura vozu (podvozek, přední a zadní oblouková vzpěra, crash box, sloupek řízení) požadavkům předpisů Mezinárodní automobilové federace FIA týkajících se sportovních vozů (třídy LMP1 a 2).

Odpružení, řízení, brzdy

Dvojitá trojúhelníková ramena a tlumič pérování vpředu a vzadu. Maximum komponentů je převzato ze sériově vyráběných modelů řady Peugeot a jsou sestaveny podle kritérií závodu (speciální klouby s kulovými čepy a upínače):

  • Modifikované přední a zadní těhlice modelu 407
  • Brzdové kotouče a třmeny z modelu 407
  • Chladič a výměník z modelu 207
  • Sloupek řízení z modelu 206
  • Řízení z modelu 407

Standardizace byla prováděna s cílem mít na všech čtyřech poloosách maximum shodných dílů.

Motor

Motor 1.6 THP 16 V / EP6 DTS, který vybaví budoucí model 207 RC, pochází ze spolupráce s BMW Group. Tento motor bude mít zcela sériovou konfiguraci, pouze sací a výfuková potrubí budou přizpůsobena pro model Spider 207. Maximální výkon bude 128 kW (175 k) při 5 800 ot/min.

Převodovka

Jedná se o šestistupňovou sekvenční převodovku Sadev s ovládáním na volantu.

Karoserie a aerodynamika

Model Spider 207 je vybaven dvěma difuzéry, jedním umístěným pod kapotou před předními koly, druhý na úplném konci vozu. Jsou oddělené rovnou širokou podlahou zakrývající prakticky celou spodní část vozu. Difuzéry a extraktory vyvinou potřebný přítlak. Zadní přítlak je vytvářen mohutnou zadní kapotou, která vozu dodává velmi specifický styl a umožňuje odstranit zadní přítlačné křídlo, které je vystaveno častým nárazům.

Z důvodu snížení nákladů na opravy se karoserie skládá z devíti dílů.

Technické parametry modelu Spider 207

Motor:

  • 1.6 THP 16 V / EP6 DTS
  • Objem válců: 1 598 cm3
  • Vrtání : 77 mm
  • Zdvih : 85,8 mm
  • Hlava válce se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě
  • Turbokompresor Twin Scroll
  • Proměnné časování rozvodu
  • Přímé palivové vstřikování
  • Zapalování : jedna cívka na válec
  • Maximální výkon: 128 kW (175 k)
  • Maximální točivý moment od 240 Nm při 1 600 ot/min (konstatní do 4 500 ot/min)
  • Maximální otáčky motoru: 6 500 ot/min

Převodovka:

  • Šestistupňová převodovka Sadev ST 74-14
  • Sekvenční způsob ovládání pomocí páček na volantu
  • Spojka: mechanismus z modelu 207RC.

Rozměry:

  • Délka: 4 131 mm
  • Šířka : 1 854 mm
  • Rozchod předních kol: 1 505 mm
  • Rozchod zadních kol: 1 615 mm
  • Rozvor : 2 600 mm
  • Ráfky: Hliníkový monoblok 8’’x 18’’
  • Pneumatiky: Michelin 21/65-18
  • Pohotovostní hmotnost: 720 kg

Elektronika

Sériově vyráběný počítač Bosch je přizpůsobený funkcím modelu Spider 207 a chráněný proti vnějším zásahům. Černá skříňka dovoluje neustále zaznamenávat funkční parametry motoru. Tyto hodnoty slouží k technickým kontrolám během závodů a nebudou dostupné konkurentům.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...