Tento vůz, poháněný spolehlivým a výkonným sériovým motorem, který zprostředkovává intenzivní a opravdový požitek z řízení, je určený pro závody formulí monopost. Tato formule bude poprvé představena v pěti podnicích Le Mans Series a zúčastní se také zahájení závodu organizovaného ve Francii v rámci Rencontres Peugeot Sport.
Jde o architekturu, která přebírá atributy vozů tříd LMP1 a LMP2 a odpovídá předpisům automobilového klubu ACO zejména na úrovni obloukových vzpěr. Zadní část připomíná vozy Sport Prototyp ze 70. let s krátkou kapotou motoru bez přítlačného křídla.
Podvozek je trubkový a z důvodu snazší opravitelnosti složený ze tří pevně smontovaných částí. Blok motoru je umístěn v pozici na středu a napříč vzadu.
Pro bezpečnost pilotů odpovídá struktura vozu (podvozek, přední a zadní oblouková vzpěra, crash box, sloupek řízení) požadavkům předpisů Mezinárodní automobilové federace FIA týkajících se sportovních vozů (třídy LMP1 a 2).
Odpružení, řízení, brzdy
Dvojitá trojúhelníková ramena a tlumič pérování vpředu a vzadu. Maximum komponentů je převzato ze sériově vyráběných modelů řady Peugeot a jsou sestaveny podle kritérií závodu (speciální klouby s kulovými čepy a upínače):
- Modifikované přední a zadní těhlice modelu 407
- Brzdové kotouče a třmeny z modelu 407
- Chladič a výměník z modelu 207
- Sloupek řízení z modelu 206
- Řízení z modelu 407
Standardizace byla prováděna s cílem mít na všech čtyřech poloosách maximum shodných dílů.
Motor
Motor 1.6 THP 16 V / EP6 DTS, který vybaví budoucí model 207 RC, pochází ze spolupráce s BMW Group. Tento motor bude mít zcela sériovou konfiguraci, pouze sací a výfuková potrubí budou přizpůsobena pro model Spider 207. Maximální výkon bude 128 kW (175 k) při 5 800 ot/min.
Převodovka
Jedná se o šestistupňovou sekvenční převodovku Sadev s ovládáním na volantu.
Karoserie a aerodynamika
Model Spider 207 je vybaven dvěma difuzéry, jedním umístěným pod kapotou před předními koly, druhý na úplném konci vozu. Jsou oddělené rovnou širokou podlahou zakrývající prakticky celou spodní část vozu. Difuzéry a extraktory vyvinou potřebný přítlak. Zadní přítlak je vytvářen mohutnou zadní kapotou, která vozu dodává velmi specifický styl a umožňuje odstranit zadní přítlačné křídlo, které je vystaveno častým nárazům.
Z důvodu snížení nákladů na opravy se karoserie skládá z devíti dílů.
Technické parametry modelu Spider 207
Motor:
- 1.6 THP 16 V / EP6 DTS
- Objem válců: 1 598 cm3
- Vrtání : 77 mm
- Zdvih : 85,8 mm
- Hlava válce se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě
- Turbokompresor Twin Scroll
- Proměnné časování rozvodu
- Přímé palivové vstřikování
- Zapalování : jedna cívka na válec
- Maximální výkon: 128 kW (175 k)
- Maximální točivý moment od 240 Nm při 1 600 ot/min (konstatní do 4 500 ot/min)
- Maximální otáčky motoru: 6 500 ot/min
Převodovka:
- Šestistupňová převodovka Sadev ST 74-14
- Sekvenční způsob ovládání pomocí páček na volantu
- Spojka: mechanismus z modelu 207RC.
Rozměry:
- Délka: 4 131 mm
- Šířka : 1 854 mm
- Rozchod předních kol: 1 505 mm
- Rozchod zadních kol: 1 615 mm
- Rozvor : 2 600 mm
- Ráfky: Hliníkový monoblok 8’’x 18’’
- Pneumatiky: Michelin 21/65-18
- Pohotovostní hmotnost: 720 kg
Elektronika
Sériově vyráběný počítač Bosch je přizpůsobený funkcím modelu Spider 207 a chráněný proti vnějším zásahům. Černá skříňka dovoluje neustále zaznamenávat funkční parametry motoru. Tyto hodnoty slouží k technickým kontrolám během závodů a nebudou dostupné konkurentům.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií