Peugeot si v seriálu Intercontinental Le Mans Cup 2010 13. ročníku závodu Petit LeMans na okruhu Road Atlanta (USA) připsal 2. října druhý double za sebou

Peugeot 908 HDI FAP č. 8 s posádkou Stéphane Sarrazin, Franck Montagny a Pedro Lamy zvítězil ve před Peugeotem 908 HDI FAP č. 7 (Davidson/Wurz/Gené), a zajistil tak týmu v prvním ročníku ILMC vedení.

Jen tři týdny po Silverstone a tři týdny před Zhuhai v Číně potvrzuje Peugeot tímto dvojitým vítězstvím v závodu, který byl pro velký počet účastníků a hustotu provozu na trati velmi náročný, pozici favorita šampionátu ILMC.

Na trati Team Peugeot Total neohrozilo ani 45 startujících vozů ani 9 safety-cars. Měření sil s velkým rivalem začalo hned od prvních zatáček. „Prozatím kvůli hustému provozu na trati nechceme riskovat. Každých 90 m předjíždíme nějaký vůz! Musíme být stále ve střehu, ale opatrní. Víme, že rozhodovat se bude v poslední půlhodině.“ hodnotil situaci Alexander Wurz nedlouho před polovinou závodu. Vynikající strategií a bezchybnou jízdou pilotů si Peugeot zajistil úžasný závěr závodu a bez jediného šrámu si dojel pro dvojité vítězství.

Velmi napjatý start

Marc Gené za volantem Peugeotu č. 7, který jeho týmový kolega Anthony Davidson kvalifikoval předcházející den na pole position, odstartoval čistě před zraky diváků na sluncem zalitou trať. Za ním to však již vypadalo na vážnou třenici mezi Franckem Montagny (Peugeot č. 8) a Allanem McNishem (č.7), oba vozy se téměř dotýkaly.

Montagny ale úžasným způsobem v 11. kole předjel svého soupeře a dostal se do vedení. Následovalo několik výměn na čelní pozici mezi Peugeotem č. 8 a jeho rivalem č. 7, které se odvíjely od strategie jízdy a pohybu safety-cars na trati. Závodu se letos účastnilo 44 vozů, vzhledem k tomu docházelo k četným srážkám a jízda tak byla pro vedoucí vozy mimořádně obtížná..

Krátce před sedmou hodinou závodu musel vůz Audi č.7 nečekaně zastavit a další průběh závodu se začal vyvíjet jednoznačně ve prospěch Peugeotu. Oba dva vozy 908 HDI FAP týmu Peugeot Total obsadily vedoucí pozice, vůz č. 8 vpředu následován vozem č. 7.

Vítězství pro posádku Sarrazin/Montagny/Lamy a Peugeot č. 8

Po 394 kolech v čase 9 hod12 min – jeden z nejrychlejších závodů Petit Le Mans v historii, projíždí Stéphane Sarrazin (Peugeot č.8) cílovou čarou jako první, o minutu rychleji než jeho stájový kolega, Anthony Davidson z Velké Británie s Peugeotem č. 7.

Sarrazin a Montagny si tedy dojeli pro své druhé vítězství na Petit Le Mans v řadě, tentokrát v doprovodu Pedro Lamy.

Bruno Famin (technický ředitel):

„Zvolili jsme velmi dobrou strategii. Používali jsme oba naše vozy, aby se vzájemně chránily před soupeři. Kromě lehkého poškození karoserie, ke kterému došlo při poměřování se soupeři, jsme nemuseli řešit žádný technický problém. Celý tým odvedl bezchybnou práci a piloti zajeli v hustém provozu skvělý závod. Našeho cíle v ILMC jsme samozřejmě ještě nedosáhli, ale jsme na dobré cestě. Stačí, abychom v Zhuhai měli v cíli aspoň jeden vůz 908 a budeme mistři.“

Pedro Lamy:

„Nemohl jsem si přát lepší oslavu mého posledního závodu za volantem Peugeotu 908 HDI FAP! Pro tým je to krásný double a pro mě je to po Spa mé druhé vítězství s Peugeotem v tomto roce. Bylo důležité vyvarovat se chyb, protože závod se rozjel velmi rychle. I přes velké množství zásahů safety cars a hustotu provozu na trati jsem svou štafetu zajel dobře a strategie Peugeot Sport byla obdivuhodná.“

Franck Montagny:

„Na tento závod jsme se s Pedrem a Stéphanem připravovali svědomitě, ale bez stresu. Vůz nyní dobře známe, v tomto ohledu jsme tedy neměli obavy. A pak jsme pracovali, jak to umíme, a toto vítězství, i když nebylo lehké, je plodem této důkladné práce. Co se týká strategie, mohli jsme našemu týmu naprosto důvěřovat. A jak se ukázalo, taktické nuance amerického závodění zvládáme perfektně.“

Stéphane Sarrazin:

„Pro nás to byl nezapomenutelný den. Po deštivém vítězství v roce 2009 jsme na Petit Le Mans zvítězili podruhé. Moji kolegové, Franck a Pedro, odvedli skvělou práci, stejně jako mechanici a celý tým Peugeot. Konec závodu byl náročný – tma a vozy, které jely relativně pomalu. Bylo zapotřebí dávat velký pozor.“

Anthony Davidson:

„Jeden z Peugeotů vyhrál a to je nejdůležitější. A je to úžasný výsledek pro celý tým. Na konci závodu jsme vsadili na bezpečnost. Hlavní bylo, abychom dojeli. Byl to neobyčejně těžký závod a s druhým místem jsem maximálně spokojený. Kdyby mi to někde řekl před startem, nevěřil bych.“

Pořadí Petit Le Mans 2010:

  • 1. Peugeot 908 HDI FAP č. 8 (Sarrazin/Montagny/Lamy) 394 kol, 9:12
  • 2. Peugeot 908 HDI FAP č. 7 (Davidson/Wurz/Gené) + 1min01s681
  • 3. Audi (McNish/Kristensen/Capello) + 2 kola
  • 4. HPD-ARX 01c (Brabham/Pagenaud/Franchitti) + 9 kol
  • 5. Lola-AER (Field/Fiels) + 11 kol

Nejlepší čas: Franck Montagny, 1mn07s948

Pořadí na mistrovství Intercontinental Le Mans Cup

Konstruktéři

1. Peugeot, 95 bodů

2. Audi, 59 bodů

Týmy

1. Team Peugeot Total, 73 bodů

2. Audi Sport Team Joest, 59 bodů

Přístí závod Intercontinental Le Mans Cup 1000 km v Zhuhai (Čína) : 6.-7. listopadu 2010

Peugeot vysílá dvě posádky: č. 1 : Stéphane SARRAZIN-Franck MONTAGNY a č. 2 : Sébastien BOURDAIS-Simon PAGENAUD

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...