Peugeot se s předstihem připravuje na nové ekologické normy:

– zavádění Euro 5 , uvede nový motor 1.6 HDi FAP a novou automatickou šestistupňovou převodovku.

Již do konce tohoto roku vybaví značka Peugeot svoji modelovou řadu motory Euro 5.

Cíle tohoto kroku jsou následující:

  • splnit s více než ročním předstihem evropské emisní normy Euro 5 a dostát tak svým ekologickým závazkům, ke kterým se Peugeot hlásí (průkopník filtru pevných částic FAP, značka řadící se mezi nejlepší z pohledu emisí CO2, v nabídce 24 vozů emitujících méně než 130 g CO2/km…);
  • pokračovat ve výrazném snižování spotřeby paliva a tedy i emisí CO2 a dalších škodlivin.

Modely řady Peugeot budou nyní poháněny těmito motory:

207 HB, CC a SW 1.6 VTi 88 kW (120 k) Euro 5
308 CC – 1.6 THP 115 kW (156 k) Euro 5 s převodovkou MAN6Tento motor může být vybaven i novou převodovkou AUT6- Nový motor 1.6 HDi FAP 82 kW (112 k) Euro 5 s převodovkou MAN6
3008 1.6 THP 115 kW (156 k) Euro 5 s převodovkou MAN6
407 2.0 HDi FAP 120 kW (163 k) Euro 5 s převodovkou AUT6
Partner Uvedení motoru 1.6 VTi 88 kW (120 k) Euro 5 s převodovkou MAN5

Značka pokračuje ve vývoji a optimalizaci dieselových technologií HDi FAP a benzinových VTi a THP, uznávaných pro svou výkonnost a účinnost, díky nimž si modely Peugeot vybudovaly velmi dobrou pozici v příslušných segmentech (107: 106 g CO2/km, 207: 99 g, 308: 120 g, 3008: 130 g…).

DVĚ NOVÉ POHONNÉ JEDNOTKY

Nový motor 1.6 HDi FAP 82 kW (112 k) Euro 5 – DV6C: komfort a respekt vůči životnímu prostředí

– byl navržen tak, aby splňoval budoucí emisní normy Euro 5. Mimo to zlepšuje i svůj projev z pohledu pružnosti a živosti, ale také akustický komfort. Vše doprovází optimalizací spotřeby a emisí CO2.

Úkolem pro inženýry značky bylo dosáhnout výše uvedených charakteristik a současně udržet přijatelnou cenu tohoto motoru, který patří mezi nejprodávanější motorizace Peugeot.

Díky použití nových technologií může mít tento čtyřválec o objemu 1 560 cm3 pouze 8 ventilů a poskytovat lepší jízdní komfort i ekologické parametry.

Jeho maximální točivý moment při 1 750 ot/min se zvýšil z 240 na 270 Nm (+ 12,5 %) a funkce overboost byla posunuta z 260 na 285 Nm. Motor je disponibilní v širokém rozpětí otáček a jeho reakce je okamžitá, aby jízdní komfort a spotřeba byly při každodenním používání vozu optimální – častější jízda v nižších otáčkách: 135 Nm od 1 000 ot/min, 242 Nm při 1 500 ot/min, 270 Nm v rozmezí od 1 750 do 2 000 ot/min a 224 Nm při 3 500 ot/min.

Maximálního výkonu 82 kW (112 k) motor dosahuje při 3 600 ot/min.

Technologie nové generace

Nová vývojová varianta motoru 1.6 HDi FAP představovala technickou výzvu, která byla naplněna díky technologiím, jež vycházejí z dlouholetých zkušeností skupiny PSA Peugeot Citroën ve vývoji dieselových motorů HDi FAP. V porovnání s původním motorem bylo na novém 1.6 HDi FAP kompletně změněno více než 50 % dílů.

Podobně jako u dalších motorů uvedených v tomto roce (3.0 HDi V6 a 2.0 HDi) byla i u tohoto motoru použita technologie ECCS.

Spalovací komora nové generace přináší:

  • nižší kompresní poměr (16,0 oproti 17,5) ve prospěch výkonu a snížení emisí (včetně NOx) ;
  • zvýšení průměru komory (+ 10 %) přispívá ke snížení množství neúplně spáleného paliva, neboť dochází k menšímu kontaktu se stěnami komory;
  • snížení SWIRL (točivý pohyb vzduchu ve spalovací komoře) o téměř 10 % a tím i omezení tepelných ztrát na stěnách.

Spalovací komoru nové generace doplňuje i nová vstřikovací rampa « common rail » (Continental Automotive System) s tlakem vstřikování zvýšeným až na 1 650 barů (oproti původním 1 600) a nové piezoelektrické vstřikovače se sedmi otvory (namísto solenoidních šestiotvorových vstřikovačů u předcházející varianty 1.6 HDi).

Řídící program motoru byl upraven tak, aby schéma vstřiků bylo kompletnější (až 5 vstřiků v jednom cyklu) a současně aby se zlepšila funkčnost motoru a zjednodušila diagnostika v rámci poprodejního servisu. Homogenita palivové směsi je díky všem uvedeným úpravám optimální a umožňuje dosáhnout maximálních výkonů, snížit spotřebu a emise škodlivin u zdroje i hlučnost spalování.

Motor je dále vybaven turbodmychadlem s variabilní geometrií Honeywell Turbo Technology. Rozměrově je turbodmychadlo menší, má nižší setrvačnost a minimální dobu odezvy.

Využití optimalizovaného systému cirkulace výfukových plynů (ventil EGR) a snížení tření jsou další technologická řešení, která přispívají k maximálnímu zlepšení chodu motoru a na nejvyšší míru omezují možné energetické ztráty.

Podobně jako jeho předchůdce je i tento nový motor 1.6 HDi samozřejmě vybaven filtrem pevných částic FAP s intervalem výměny 180 000 km.

Nová šestistupňová převodovka AT6: optimální rovnováha mezi jízdním potěšením a spotřebou paliva

Nová převodovka je vrcholem nabídky benzinových pohonů modelu 308 CC a posiluje výjimečnost a dynamiku tohoto vozu. Automatická převodovka nové generace byla vyvinuta společností Aisin AW podle zadávacích podmínek skupiny PSA Peugeot Citroën. Technicky je blízká převodovce AM6 (dodávané s nejvýkonnějšími HDi motory Skupiny s nejvyšším točivým momentem: 2.2 V6 HDi a 2.0 HDi) a byla navržena pro převod maximálního točivého momentu 300 Nm (450 Nm u AM6).

Převodovka AT6 je lehčí a kompaktnější než AM6 a používá technologie, které jí umožňují snížit spotřebu a emise CO2 (- 10 g oproti předcházejícímu typu): optimalizace měniče točivého momentu, výrazné snížení ztrát třením, zlepšení průběhu převodu.

Stejný důraz byl kladen i na kvalitu a rychlost řazení rychlostních stupňů (jemnost, synchronizace, reaktivita): použití hydraulického bloku s přímým ovládáním, elektronická kontrola optimalizující rychlé vícestupňové podřazení, atd…

Šest rychlostních stupňů dodává vozu 308 CC s motorem 1.6 THP 115 kW (156 k) s velkým točivým momentem dynamickou svižnost při rozjezdu, příjemné pozvolné zrychlení díky jemnému řazení i celkový jízdní komfort, který vychází z optimálního využití točivého momentu. Nastavení převodů zohledňuje spotřebu vozu při jeho každodenním používání v městském provozu a častěji tedy pracuje v nižších otáčkách. Délka šestého převodu současně zlepšuje spotřebu a akustický komfort při jízdě po dálnici.

Řidič má k dispozici dva způsoby ovládání: pohodlné, plně automatické, které se přizpůsobí jeho stylu jízdy, nebo aktivní sekvenční způsob řazení rychlostí.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...